1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

lekkage achter FOFO 2006 wagon

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door pas, 1 feb 2015.

  1. Ik heb een FOFO station uit 2006. Nu vallen de druppels letterlijk uit het ventilatierooster aan de rechterachterzijde.
    Na demontage van de beschermkappen gezien dat het via de dakrails moet komen.

    Na demontage van de beschermkapjes heb ik moeten constateren dat er geen gaten inzitten voor bevestiging dakdragers.

    Iemand een idee waar het dan langs kan lekken?

    weet iemand hoe deze dakstrips zijn bevestigd? Ooit een keer op een plaatje gezien dat deze gelijmd zijn met kit?

    gr

    Pascal
     
  2. Waarschijnlijk moet je de rail eraf halen en opnieuw afkitten. Is hier al wel is naar voren gekomen, moet je even zoeken.
     
  3. Maar hoe zitten de dak sierstrips / dak rails dan bevestigt?

    Ik kan namelijk nergens vinden hoe deze bevestigt zijn.
     
  4. #4 Vogel, 1 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2015
    Het is een veel voorkomend probleem:
    Deze zoekfunctie van google werkt beter dan de zoekfunctie van deze site.
    Er staan vast wel tips/instructies over de montage tussen.
     
  5. Dank je wel voor de links. Deze had ik al gevonden.

    Maar op het forum zijn meerdere versies over de bevestiging te vinden.

    enerzijds de bevestiging van de rubbers met boutjes, anderzijds zijn ze gewoon geplakt.

    Is er een verschil tussen 2006 en 2008?
     
  6. Zou handig zijn als je de links dan even plaats naar de versies die jij hebt gevonden.
     
  7. Ja. 2006 is de Focus 2 fase 1. Deze heeft ctrack of helemaal geen dakrails. 2008 is de Focus 2 fase 2 en die heeft weer gewone dakrails.
     
  8. Dank je wel voor de links.

    Maar het spreekt elkaar tegen. Bij de ene discussie wordt er gesteld dat de dak sierlijsten vastzitten met kit, bij de andere discussie met boutjes.

    Is er iemand die het weet?
     
  9. Bij de Focus 2 fase 1 zonder dakrails zitten de kunststof strippen (waar de luikjes voor dakdrager bevestiging in zitten) vast gelijmd met carrosserie kit.
    Onder de strip zitten de carrosseriedelen ook verlijmd met dezelfde kit. Het komt nog weleens voor dat er lekkage ontstaat bij deze kit laag.

    Zorg ervoor dat de auto warm genoeg is als je de dakstrips gaat verwijderen. Door warmte wordt de carrosserie kit zachter en kunnen de strips gemakkelijker worden verwijderd. Daarnaast verklein je zo de kans op lakschade aanzienlijk (de kit kan nog weleens vaster zitten als de lak waardoor je de lak mee los trekt). Daarnaast zullen de strips in de meeste gevallen beschadigen bij het demonteren waardoor het noodzakelijk is om deze te vervangen.


    Als je de strips er toch uit moet halen is dit natuurlijk meteen een mooie gelegenheid om meteen dakrails te monteren.
     
  10. Die zwarte strip zit gekit, staat los van die kapjes.
     
  11. Aangezien de strip er toch af moet, ben ik aan het overwegen om dakrails te monteren.

    weet iemand of de dakrails van de fase 2 past op de focus 2 fase 1?
     
  12. Gezien de vorm van het dak hetzelfde is zou dit gewoon moeten passen. Ford levert de dakrails als accessoire. Je hebt dan een complete set inclusief alle benodigde onderdelen en bevestigingsmaterialen. De set voor de fase 2 is verkrijgbaar in zwart of zilver en kost als ik het me goed herinner rond de €250,-
     
  13. @JW,

    Ik zag in een post dat jij al een keer eerder dakrails hebt gemonteerd op een focus 2 fase "?
     
  14. Ik heb inderdaad weleens iemand geholpen met het monteren van de dakrails.
     
  15. @ JW

    Zitten de gaten al voorgeboord in de fase 1 voor de dakrails van de fase 2?
     
  16. volgens mij niet, ik dacht dat er op het plaatwerk wel aangegeven staat waar er geboord moet worden.
     

Deel Deze Pagina