1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

lege accu door TIM functie???

Discussie in 'Electronica' gestart door hbbrink, 19 dec 2008.

  1. Hallo,

    Ik ben nieuw hier, maar heb een probleem.

    Februari 2007 hebben wij een tweedehands Ford Focus wagon van nov 2004 gekocht.
    Een prima auto tot december 2007. Wij stonden toen geregeld met een lege accu.
    Het was koud en vochtig buiten.
    De garage gaf aan dat de accu vervangen moest worden en later bleek ook dat de dynamo vervangen moest worden. Gelukkig binnen garantie.
    Alles ding goed tot twee weken terug. De auto stond weer geregeld met een lege accu.
    Alles een de auto is standaard dus wij hebben niets bijgeplaatst.
    Het was weer koud en vochtig buiten.
    De garage heeft de accu weer totaal opgeladen en gaf aan dat het door de TIM functie van de navigatie kwam. Deze stond op 16 uur wat de accu leeg kon trekken.
    Weet iemand of dit kan en waarom wij bijna een jaar later het probleem pas weer hebben.
    Weet iemand hoeveel stroom de navigatie verbruikt als het contact uitstaat en als TIM actief is?

    Ik ben bang dat het een lekspanning kan zijn door het vochtige weer. Als je naar de garage rijd is alles weer warm en vocht vrij.
    Weet iemand misschien ook hoe ik zelf kan controleren of het een lekstroom is en hoe is deze kan vinden?

    Gr,

    Herbert
     
  2. Dit lijkt me niet door de TIM functie te komen, ik heb dit ook geregeld aan staan, en heb dit probleem nog nooit gehad. En dat terwijl ik soms ook nog een batterij oplader, en m'n pda zo een hele nacht aan de spanning heb hangen.
    Lijkt mij dus dat er wel iets anders aan de hand moet zijn!!
    Succes
     
  3. Daar was ik ook al bang voor.
    Tot nu toe gaat alles weer goed
    Weet iemand hoe ik een mogelijke lekspanning kan vinden/meten?

    gr,
    Herbert
     
  4. Je moet dan een amperemeter tussen de pluspool van de accu en de accuklem (accuklem loshalen van de pool) plaatsen en dan meet je hoeveel lekstroom er is. In het begin kan er nog even een grotere stroom lopen ivm binnenverlichting, hierna moet de stroom onder de 0,1 A zakken. Om een eventueel lek te lokaliseren moet je gewoon zekeringen uit de zekeringenkast gaan trekken totdat je merkt dat de lekstroom weg is.
     
  5. Beetje late reactie maar toch...
    Ik had rond de kerstdagen een soortgelijke situatie, accu leeg, moeilijk starten. In deze tijd reed ik veel met voor en achterruit verwarming, verlichting en uiteraard de EATC aan. Ik heb eens een meting gedaan, wanneer je dit allemaal aanhebt wordt je accu niet geladen, zodra de voorruitverwarming uitspringt loopt de spanning weer op en begint ook het laden. Maargoed, ik dacht dus mn accu is rot, ik moet een nieuwe. Ik naar Van Klamthout Lisse, vraag om een nieuwe accu en 15minuten later wordt ik geroepen met de mededeling : "meneer, gaat u eerst maar eens een kilometer of wat rijden, onze accumeter geeft 3 sterretjes wat in princiepe op een lege accu duid (5 sterretje is max.), gezien het weer, de uitvoering en Tim ingesteld op 2 uur kan dit u probleem weleens zijn." Ik ging met een goed gevoel op pad 40km gereden, TIM uitgeschakeld en nu inmiddels ruim een maand later met dezelfde accu en een goed startende auto. De garage heeft me dus perfect geholpen! Het schijnt zo te zijn dat ook 'snachts naar verkeersinfo wordt gezocht en de radio dan al die tijd totdat er nieuwe info gevonden is ingeschakeld zonder display/verlichting. Uiteraard zijn er 's nachts weinig tot geen meldingen en zal de radio de gehele nacht naar info afspeuren met de bedoeling de bestuurder op moment van wegrijden de laatste informatie door te geven.
     

Deel Deze Pagina