1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

leasen en chippen..

Discussie in 'Performance' gestart door hnzl, 10 dec 2007.

  1. Hoi mensen!,

    7Januari kan ik eindelijk mijn focus(1.6 tdci 109pk) ophalen en ik ben er over aan het denken om hem na een halfjaartje(20/25000km) te laten chippen indien het 'mag' van de leasemaatschappij natuurlijk..

    Iemand tips of ervaringen hiermee?
     
  2. kweet niet hoe het zit in nederland, maar in belgie is dit zoiezo verboden, dus zal een leasing maatschappij daar geen uitzondering op zijn, kmoet wel zeggen, die 1.6TDCi 109pk is hier bij heinz op te drijven tot 140pk en +320Nm :P
     
  3. het mag normaal niet, maar ze kunnen het niet natrekken en je kan natuurlijk acheraf ook een standaard programma laten terugzetten!
     
  4. Lease dan gewoon een auto met een sterkere motor ipv illegaal te chippen.

    Het is niet jou eigendom, dus om de auto te chippen met mogelijk extra slijtage of schade als het niet goed gebeurd, terwijl de leasemaatschappij er niet mee akkoord gaat is gewoon diefstal.

    Als je wil chippen en leasen dan zit je ben ik bang redelijk vast aan VW groep auto's, dan kan je ABT gechipt krijgen met behoud van garantie via de dealer.
    Alleen is ABT naar mijn mening vaak een beetje laffe chip.

    Chippen is bij een hoop auto's nu overigens al een stuk lastiger, omdat het niet goed samengaat met het roetfilter wat onder alle nieuwe auto's zit.
     
  5. Het is heel simpel, als de importeur het toestaat (en dus garantie blijft geven) is het toegestaan. Ford ondersteund dit niet en het is dus niet toegestaan. Bij de merken waar het wel is toegestaan kan het ook nog een zo zijn dat het onderhoudscijfer omhoog gaat, dus je betaald extra per maand over de investering en je betaald meer per maand omdat de auto duurder wordt in het onderhoud.
     
  6. ah check. helaas...
    als ford het had ondersteund/toegestaand zou het mooi zijn geweest..
    maar helaas..

    :)
     
  7. Nee, zo even uit het hoofd: VW, Seat, Audi, Smart en Mercedes en dan twijfel ik even over Volvo. Je kunt het wel doen, maar als je dan op de een of andere manier motorschade krijgt dan krijg je de kosten hiervan gewoon doorbelast...en daar wordt je echt niet vrolijk van. Laatst nog iemand gehad die had de verkeerde brandstof getankt, op zich nog niks aan de hand, maar de slimmerd had gewoon doorgereden. Hij dacht dat hij de zaak nog wel zou redden......... :shock: :punchballs: :loco:
     
  8. En als die er niet is :evil:
    Leasemaatschappijen naaien je ook een oor aan als ze de kans krijgen :!:
     
  9. zolang een leasemaatschappij geld kan verdienen aan een auto, zullen ze jou niet matsen. Dus of je belazert de boel en chipt zelf, of je gaat dat niet doen...
     
  10. Ik ben er zelf geen voorstander van, maar waarom koop je geen powerbox ?

    Als de focus naar de garage moet ontkoppel je hem gewoon even..
    Heb je toch extra pk's..

    Maarreeuh, ik heb zelf de 90 pk uitvoering en die loopt (welliswaar na 30000 km) erg goeg moet ik zeggen. Ik denk dat de 109 pk variant, zeker met de variabele turbo geometrie die ik niet heb, goed genoeg loopt zonder te chippen.

    Oftewel rijd er eerst maar eens 30000 km mee en kijk dan nog maar eens of je iets te kort komt. Bij mij duurde het echt zo lang voordat ie echt los was!
     
  11. Jij lijkt me te goed, of te braaf voor deze wereld :? . Ik heb al zoveel lease-auto's getuned, en nog nooit is daar een probleem of een opmerking van geweest :wink: . Ik weet natuurlijk niet hoe Nederlanders hier tegenover staan, maar in België hebben we een mentaliteit om altijd een achterpoortje te zoeken, zelfs nog voor een wet of regel effectief bestaat :twisted:
    Je kan 3 of 4 jaar met een leukere auto rijden, en na de termijn laat je hem bij ons of bij de dealer gewoon weer origineel flashen, en geen haan die er naar zal kraaien.
    Veel bedrijven zouden moeten gelukkig zijn, het verbruik van de wagen daalt na een tuning, dus: minder kosten.

    Greetz,
    Diederik
     
  12. op mijn vorig werk was de grote baas een nederlander, dus die moest weekelijks van nederland naar belgie komen en terug, die deed dat met zo'n limousine bedrijf, wel heb is met die chauffeur gesproken en die hebben een 10 tal CDi mercedesen in hun gebruik, wel die firma heeft ze allemaal laten chippen om zo goedkoper uitte komen in de brandstof.
    die chauffeur zijn Volkswagen golf met 150pk was ook gechipt via dat bedrijf zoals nog collega's van hem :wink:
     
  13. Mercedes en de auto's uit de VAG groep kunnen als enige onder behoud van garantie getuned worden (ook alleen door de huistuner!!). Ford helaas niet. (hier heb ik al naar geinformeerd bij de importeur)

    Het verbruik en deaarmee de kosten worden wellicht lager (als je je rechter pedaal kunt bedwingen), maar de garantie van Ford vervalt. Als je motor de soep indraait en bij de dealer ontdekken ze dat er andere software in je ecu zit ben je zwaar de pineut. Ik zou niet graag een revisie van turbo of motor op mijn eigen kosten moeten betalen, maar goed ieder zijn keus zullen we maar zeggen..
     
  14. De meeste dealers kan onmogelijk achterhalen als de wagen gechipt is of niet op een puur technische manier...

    Ik heb mijn Astra GTC laten doen, en deze is van 150pk naar 194pk en van 321nm koppel naar 418nm gegaan. Wat ongelofelijk lekker gaat :D

    Nu ben ik express met mijn wagen naar de garage geweest, en gezegt dat hij gechipt was en als ze er eens naar konden zoeken...

    Ze kunnen het niet achterhalen, het enigste wat ze kunnen is het standaard progje inladen waardoor alles overschreven is...
     
  15. Het lijkt me sterk dat ze dat niet kunnen zien, als er geen veranderingen waar te nemen zijn zal ook de auto niet beter rijden. Oftewel die Opel dealer heeft of niet goed gekeken of geen verstand van motormanagement. Daarnaast komen er wel eens updates uit voor het motormanagement en die worden tijdens een onderhoudsbeurt er gewoon overheen geschreven. Dus dan zul je weer opnieuw naar de chipper moeten..

    Geloof mij maar dat wanneer er een turbo kapot gaat en de lease maatschappij een rekening krijgt voor een kapotte turbo er best wel een onderzoekje gestart wordt.

    Een lesaeauto is en blijft eigendom van de leasemaatschappij, daar mag je gewoon niets aan veranderen.
     
  16. ik zou hem niet laten niet chippen, denk dat dit uiteindelijk meer gezeik met de leasmaatschappij zal opleveren dan dat je er plezier van zal hebben...

    p.s. hnzl, kom jij toevallig uit Wageningen?
     
  17. Op tdiclub staat nu een post van iemand die z'n garage verteld heeft dat hij illegaal gechipt heeft.
    Die hebben het dus aan de leasemaatschappij doorgegeven en nu heeft 'ie er gezeik over.

    En het mooiste is, hij is er nog verbaast over ook.
    Nu dreigt de leasemaatschappij hem €1250 in rekening te brengen om de auto weer in originele staat te brengen en doen ze moeilijk over de kosten voor nieuwe banden.

    Als hij daar klaar mee is, dan heeft het hem zoveel geld gekost dat 'ie beter meteen een auto met een sterkere diesel had kunnen leasen.
     

Deel Deze Pagina