1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lange (koude) start

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door martip, 15 jun 2016.

  1. Ik ben sinds kort eigenaar van een Focus 1.4 Cool Edition (voorstellen: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=47776). Sindsdien zijn diverse zaken aangepakt en een grote beurt gegeven. Hierbij zijn alle filters, bougies en kabels vervangen. Echter, wanneer ik de auto ’s ochtends wil starten gaat dit niet van harte. Na het omdraaien van de sleutel duurt het even voordat het beestje aanslaat.

    Afgelopen week heb ik de auto naar de garage gebracht. Hier heeft ze de hele dag met de motorkap open gestaan. Gedurende de dag hebben ze de auto meerdere malen gestart, waarbij slechts één keer een moeizame start werd geconstateerd. Direct aan de computer gehangen, maar deze heeft geen afwijkende waarden of foutmeldingen laten zien. Een eventueel probleem kan (!) de temperatuursensor zijn. Echter heb ik weinig trek in het lukraak vervangen van onderdelen.


    Wie heeft voor mij tips of ideeën wat een volgende stap kan zijn?
     
  2. Die van mij heeft daar ook wel eens last van. Maar echt lang zou ik het niet noemen eerder een letterlijke tel meer dan wanneer hij direct start. Dit heb ik ook telkens 's ochtends (zomer of winter).
     
  3. Iedere keer als je start, of alleen bij koude motor? Het is inderdaad variërend van 1 tot 2,5 seconde. Op een ander moment slaat hij wel snel aan maar valt de motor ook direct weer uit. Is dat ook herkenbaar?
     
  4. In mijn geval alleen bij een koude motor. Wel heb ik het één keer meegemaakt na het tanken dat hij moeilijk startte alsof hij koud was maar dit kwam waarschijnlijk omdat ik de tank te vol heb getankt.

    Verder heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt dat de motor afslaat nadat ik hem gestart heb. Is jouw stationair toerental wel hoog genoeg op het moment dat hij aanslaat? Wanneer deze te laag is zou dit ook een reden kunnen zijn dat hij uitslaat.
     
  5. De auto krijgt niet eens de mogelijkheid om op toeren te komen. Gelukkig is dit nog niet vaak voorgekomen.
     
  6. Een te volle tank krijg je geen last van. Hooguit als er ergens een lek zit waardoor bij een volle tank de benzine er uitlekt, maar dat ruik je snel genoeg.
     

Deel Deze Pagina