1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lampen vervangen

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Moriaantje, 19 apr 2009.

  1. Ik snap niet dat ze bij jullie zo vaak stuk gaan......ik wou ook allerlei dure
    setjes proberen, maar hoor niks anders dan ellende, dus ik ben naar de Gamma
    gegaan en heb daar de standaard Philips lampen gehaald (+30%).
    Geven een zeer mooi lichtbeeld, en gaan hier zeer lang mee in zowel de Focus
    als de Fiesta.....;)
     
  2. Ik heb mijn focus ST nu 10 maanden, maar ik verbaas me dat ik al 5 keer een lamp heb moeten vervangen. Ik neem het maar voor lief, want die 5 cilinder maakt alles weer goed !!
     
  3. Hebben jullie misschien de schakelaar altijd op Auto staan? Wij hadden het altijd op Auto en zelfs in de zomer maanden was een lamp binnen twee maanden of zo kapot. Het constant aan/uit schakelen bv. onder viaducten, bruggen, korte tunnelen, etc. is zeker niet optimaal voor de lamp.

    Nu schakelen we de lichten handmatig en geen problemen gehad voor de laatste 10000km of zo met Motorcraft lampen van de Ford doosje met de reserve zekeringen, lampen, etc.
     
  4. Nee, ik zet de lampen namelijk altijd handmatig aan. Maar het schijnt een ford kwaal te zijn en de boosdoener is schijnbaar de spanningsregelaar. Het valt me inderdaad ook op dat als de auto stationair draait de lampen iets minder fel branden. Dit had ik bij mijn vorige auto niet (seat leon 2001). dus ik denk dat die spanningsverschillen de lampen zo snel sloopt.
     
  5. Het gaat in dit topic om een handleiding, niet om vraag. Verder vraag ik mij af of het een Ford kwaal is. Bij mij vorige focus (1.4 uit 1999) ging een (h4) lamp om de 60.000km kapot. Bij mijn huidige auto ongeveer om de 40.000-50.000km. Ik gebruik gewoon standaard Philips 30%+ lampjes.
     
  6. Foto's zijn niet meer te zien in de beginpost...
     
  7. @kolere, ook bij andere merken heb ik gelezen over lampen die sneller stuk gaan. Nu is het zo dat ik altijd met licht overdag rij, vroeger deed ik dat niet. Ook schijnt de H7 minder bemeten te zijn wat oppervlakte en speelt de afvoer van temperatuur blijkbaar een rol.

    Wat ik mij ook afvraag is wat de spanning is, deze moet ik eens meten. Een ding weet ik wel zeker, namelijk dat mijn accu en lader goed zijn. Er is geen verschil tussen stationair lopen of rijden in lichtsterkte. Wellicht is er constant te veel spanning.
     
  8. Er moet bij jullie toch wel ergens een probleem zijn, ik heb mijn :focus2: vanaf februari 2011, ik heb tot nu toe maar 1 kapotte koplamp gehad. Heb toch alweer 40000km mee gereden. Zodra ik mijn contact aan zet, branden alleen mijn koplampen en de rest gaat automatisch.
     
  9. Ik heb de mijne in 7-2007 nieuw gekocht. Inmiddels 95000 km verder.

    Ik heb 1 maal beide dimlichten vervangen (er was er 1 stuk)
    Verder nog nooit een kapot lampje gehad. Ook achter niet.

    Die van mij zet ik ook ALTIJD aan zodra ik gestart heb.

    Gr. Jan
     
  10. youtube

    Ik vond een prima filmpje op youtube.
    http://youtu.be/79hgvADVOvU
    Klusje snel geklaard. Mijn kapje achterop de unit is wel anders dan die op de video. Hardplastic met 4 clipjes.
    No problem.
     

Deel Deze Pagina