Lamborgini Experience op Zandvoort 17 mei 2008

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door White Eagle, 19 mei 2008.

  1. Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover, de Lambo Experience stond op de agenda. 's- Morgens vroeg uit de veren met het hele gezin. Tijdens het opstaan even door de gordijnen gegluurd. En alles behalve een lekker zonnetje. Maar goed niet meteen de moed laten zaken. Gewoon even gezellig ontbijten met de hoop dat het stopt met regen. Helaas het heeft gewoon de hele dag pijpenstelen geregend. Ondanks dat, toch een hele gezellige dag gehad. Ik zat in een groep van 17 mensen waarvan er 9 ook hadden ingeschreven voor de Lambo Experience. De dag begonnen met ijsrijden. Een frame met 4 winkelwagen wieltjes onder de achterwielen en dan proberen te slalommen. Het lijkt in eerste instantie makkelijker dan dat het in werkelijkheid is. Van daaruit door naar de pitboxen, om vervolgens de 2,5 ronde in de Lambo achter een "pace car" te rijden. Deze rijdt de meest ideale lijnen. Ondanks het gladde circuit door de regen toch op het rechte eind net even de 175 aangetikt en dan vervolgens hard in de ankers voor de tarzanbocht. Schakelen ging doormiddel van flippers aan het stuur. Even wennen in de eerste twee bochten en dan gewoon gaan met die banaan. Na deze geweldige kick terug naar een kartbaan om daar vervolgens 8 rondjes te rijden en nog 12 voor de finale (pittig verschilletje met de Lambo hahaha). Na als 4de te zijn geëindigd bij de karts was het een wedstrijdje slalommen met een Suzuki Swift. Veel strafpunten vanwege het feit dat ik op het einde van de slalom even mijn handrem erop zette om 180 graden te keren om vervolgens de slalom te vervolgen. (Draait wel lekker makkelijk hehehe)
    Na het slalommen was het tijd voor het rijden met de Porsche GT3, ze hadden de kilometerteller afgeplakt zodat je meer aandacht zou hebben voor het circuit ipv je tellers. Geluid was super en tractie controle moest hard werk om de auto op de baan te houden. (volgens mij kwam het door de regen :whistle:
    Na het rijden in de Porsche was het tijd om naast een ervaren drift coureur in te stappen. Die je in zijn oude BMW 325i even alle hoeken van het circuit liet zien. Na deze ervaring was het weer even tijd voor een wat rustigere tak van autosport, namelijk het 4x4 rijden. Er was een klein parcourtje uitgezet het zogeheten trailparcour. Leuk om eens mee te maken. Bergje op en af zonder dat je kan zien waar je na de berg uitkomt geeft toch wel het gevoel dat je zo een groot gat in rijd en met je auto naar beneden klettert. Na het 4x4 rijden was het tijd voor een zandparcour met de Quats (niet aan meegedaan, ik was bang voor een extra blessure aan mijn schouders). Na gespeelt te hebben in de zand bak, was het tijd om het circuit weer op te gaan. De Formule 3 "auto's"
    (zeepkisten) stonden klaar. Ik heb wel even gevraagd om een schoenlepel. Ik moest mezelf er echt in persen. Na mijn rondjes te hebben gereden met alles klemvast, stuur op je benen en een paar slapende voeten. Hebben ze me er bekant uit moeten trekken.
    Na deze benauwde situatie overgestapt in de BMW 130i cupwagen look a like (2.0l) Dat voelde al een stuk beter aan, lekker droog en wat comfortabelere stoelen. hahaha
    Met de BMW op het rechte eind net even de 145 km/h aangetikt. Viel wel tegen als je nagaat dat ik daarna met mijn eigen auto de 155 km/h aantikte op het einde van het rechte eind.
    Zoals jullie kunnen lezen een goed gevulde dag. Met diverse elementen van autosport. Ondanks de regen een ervaring om nooit te vergeten.
    Hieronder een kleine impressie van de onderdelen waar ik aan meegedaan heb.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Twee boodschappen wagens die daar even geparkeerd stonden
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Door de regen niet heel veel mooie foto's kunnen maken helaas.
     
  2. Race Planet!!!!

    Heb ik vorig jaar ook gedaan!!!

    Is echt een aanrader :lol:

    Je leert eigenlijk niets maar het is vet om te doen!

    (heb geprobeert te filmen tijdens die drifts.... :shock: ) Tellers van de 911 waren i.d.d. afgeplakt..... maar ik had em wel in 5e op rechte stuk :P

    Voor iedereen die twijfeld: aanrader!!

    Ps. White Eagle, leuk verslag!
     
  3. Leuk verslag....
    En rijden in een GT3... Man, dat is een ultieme droom 8)
    Hoewel zo'n lambo natuurlijk ook geinig is :wink:
     
  4. Leuke foto's René, lijkt mij echt top om zo'n dagje in alles te kunnen rijden 8)

    Maar moest je nou in die laatste geen helm op?! :twisted:
     
  5. Mooi verslagje,je zult je zelf wel helemaal thuis gevoeld hebben ,als je weer in je focus mocht rijden :lol: :lol:
     
  6. Das wel gaaf Rene!!

    lekker een beetje blazen in auto's die niet van jezelf zijn! :lol: :lol: :lol:

    en daarna in de mooiste naar huis rijden.
     
  7. gaaf hoor :D, 18juni staat dit bij mij op het programma alleen dan zonder de lambo. Kheb er nu al behoorlijk zin in :D.
     
  8. Dat is echt gaaf! Lekker de hele dag rondscheuren in allerlei verschillende soorten auto's!

    Dat moet echt een heeeeele leuk dag geweest zijn!

    :D
     
  9. Ziet er erg goed uit René. Paar vragen nog :woohoo: :Grin:

    - hoeveel rondjes mag je nu eigenlijk rijden per type auto?
    - kan je ook echt hard gaan of wordt je een beetje tegen gehouden door die volgauto?
    - op het laatst mag je dus met eigen auto over het circuit. Is dat ook achter een volgauto, rijdt er iemand met je mee of is het vrij rijden en hoe lang mag je dan?
     
  10. He Ruud,
    punt 1
    alle auto's 2,5 rondje achter de volgauto.
    meerijden met de drift auto is maar 1 rondje
    punt 2
    als het groepje lekker meedoet en goed blijft volgen gaat de volgauto vanzelf sneller rijden.
    punt 3
    Met je eigen auto rijdt je ook achter een volg auto.
    en mag je 1,5 rondje. Vanwege de regen ging dat niet zo hard. Sommige stukken asfalt zijn spekglad en dat voel je ook met je eigen auto.

    Ik hoop dat dit een beetje je vragen beantwoord.
    :wink: 8)
     
  11. Ok, duidelijk. Had wel verwacht dat je met eigen auto bijvoorbeeld een half uurtje zou krijgen ofzo.
    Die 2,5 rondjes lijken mij ook zo voorbij of niet?
     
  12. Dat die helm hem paste! :lol:
     
  13. Ziet er heel gaaf uit hoor, je ziet de glimlach door de helm heen...... :thumbs:
     
  14. Alles wat leuk is is per definitie, te weinig en te kort.
    Ik heb de hele dag met een grote glimlach op mijn gezicht gelopen, dat had je goed gezien Remco!!
    en Rinie die helm was nog niet eens de grootste. Dus ook jij kunt gewoon meedoen met een dagje racen op zandvoort hahahahaha :twisted:
     
  15. heel vet :bouncer: ik sta te springen om ook te gaan doen. majah ik meot nog even wachten tot 27juli :P

    ziet er leuk uit. alleen dat op de 1e foto lijk me wat aan de moeilijke kant. haha
     
  16. Sterkte met aftellen en dan have fun.
     
  17. Woensdag 18juni heb ik ook de race-experience mogen ervaren. Lekker droog weer en de hele dag het zonnetje die af en toe tevoorschijn kwam.
    10uur aanwezig zijn en wachten met een koppie koffie op de intro door Michel Bleekemolen. Wat kwam daar een onzin uit zeg, maargoed dat terzijde :D.
    Nadat de groepen waren ingedeeld werden we naar de verschillende onderdelen begeleid. Als eerste mochten we de 130 lookalikes proberen.
    Eerste ronde natuurlijk een hele ervaring met een auto op het circuit maar dat went snel en het spelen kan beginnen. Helaas staan alle electronische spullen aan waardoor een drift uit den boze is. Je rijdt achter een volgauto aan die het tempo bepaald. Nu snap ik dat ze een marge willen behouden maar van mij mocht dit allemaal toch wel een stuk rapper dan dat het nu ging. Als tweede gingen we met de porsches op pad. De heerlijke 6 cilinder er flink van langs gegeven maar ook hier weer de snelheid kon veel hoger. Geadviseerd werd om alles vanaf zijn 3e versnelling te nemen. Dus hoppa in zijn tweed de audi-S bocht uit denderen :D. Heerlijk dat vermogen, en ook hier had de tractioncontrol het zwaar. De enige manier om overstuur te krijgen was vol onderstuur een bocht in duiken en dan gas los :P.
    Na de porsches mochten we een rondje meedriften in een oude 3-serie. Zeer leuke ervaring, die jongens kunnen wel een potje sturen zegmaar :).

    Daarna was het tijd voor het offroad-gedeelte. Scheuren op de quads en de 4x4Jimnybehendigheidsrit. Leuke ervaring, je staat er van te kijken hoe ideaal zon lage gearig werkt.

    Het programma ging verder met het ijsrijden wat inderdaad lastiger is dan het lijkt maar het ging me vrij goed af. Van de Swift ijrijder naar de Swift-slalom. De voorbanden waren reeds aan flarden dus heel veel grip was er niet. Wel leuk om te rijden op tijd tegen een maat.

    Toen een stukje competitie met het karten. Heerlijk om die gasten in de groep met een grote bek alle hoeken te laten zien. Uiteindelijk na de kwalificatie 2e in de race geworden achter diezelfde maat, zij het bumper aan bumper (weinig inhaalmogelijkheden, maar erg gelachen, tikje hier en daar)

    als laatste mochten we de formule-autos gaan rijden. Het huzarenstukje van de dag, dachten we. Maar eerlijk gezegd viel me dit erg tegen.
    Allereerst moet ik zeggen dat het erg gaaf is om in zon auto te kruipen :).
    Maar helaas moesten we weer achter een clio aanrijden. Nu was die niet degene die de boel ophield maar degene voor me (een of andere oude kerel) die hield zelfs hem niet bij. Wat irritant is dat :evil:, op slot maar een gat laten vallen en daarna volle bak gereden. Heerlijk dat vermogen met een lichte auto.

    Al met al een geslaagde dag, erg genoten en gelachen met de jongens. Maar we waren wel allemaal van mening dat de snelheid helaas erg laag lag. Leuk om een keer mee te maken absoluut, rijden in autos met veel vermogen blijft een geweldige ervaring, maar voor het "echtere" zal je toch een racecursus moeten volgen.

    Fotos circuleren nog steeds bij de mederijders. Moet ik nog even achteraan gaan :)
     
  18. Leuk verslag, mijn ervaringen komen ook weer helemaal boven.
    zo te lezen had je een gezellige groep waarmee je de dag door kon brengen.
     

Deel Deze Pagina