1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lage koelvloeistof

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Gianshamo, 28 apr 2023.

  1. Hallo allemaal,

    We zijn op vakantie naar Italie en in Frankrijk en bij aankomst bij het hotel kwam ik na een check erachter dat de koelvloeistof onder het minimum zat. Ik heb de pechhulp gebeld en die heeft gezegd dat ik naar de Ford garage kon rijden 8 kilometer verderop. Die heeft er naar gekeken en kon geen groot lek vinden en dacht niet aan de koppakking. Ze hebben me een kan vloeistof meegegeven. Ik ben verder gereden naar Italiƫ en het vloeistof Nivea is niet meer gedaald. Wel heb ik met starten na een tijdje stil te hebben gestaan last van schudden en stotteren. Dit had ik ook al een keer voor vertrek maar toen leek het opgelost te zijn met het vervangen van de bougies.

    Heb ik nu het rijden met minder koelvloeistof al moterschade opgelopen en verklaart dat de moeilijke start? En denken jullie dat ik zo nog even door kan rijden in ieder geval naar Nederland?

    Gr Gianpaolo [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn 2201117SY met Tapatalk
     
  2. Ps: ik heb een 1.0 ecoboost 125pk uit 2014

    Verstuurd vanaf mijn 2201117SY met Tapatalk
     
  3. Er zit nog koelvloeistof in. En anders krijg je wel de melding motor oververhit.
    Zal t gewoon bijvullen. En monitoren.
    Misschien ff kilometer stand bij houden. Mocht je wel op moeten blijven vullen.

    Voor nu zal ik gewoon van de vakantie genieten. En thuis ff gaan zoeken.
     
  4. Precies zoals hierbiven staar.
    Als alleen reservoir gevuld is met koelvloeistof.
    Dan is ee niks aan de hand, zolang het niet weer zakt.
    Gewoon regelmatig ff controleren, zolang het niet zakt is het goed.
     
  5. Dankjewel, ik zat al allemaal horor verhalen op internet te lezen. Ook iemand met dezelfde start problemen daar moest een nieuwe moter in. Pfff

    Verstuurd vanaf mijn 2201117SY met Tapatalk
     
  6. Er is geen uitwendige lekkage zichtbaar? Zoals bij het kunststof pijpje ?
     
  7. Nee niks zichtbaar. Als het buiten warm is hier start hij ook pas na een paar keer proberen. En dan ook heel moeizaam. Ik heb hem vanmiddag weer bij moeten vullen ook

    Verstuurd vanaf mijn 2201117SY met Tapatalk
     
  8. Zonder je ongelukkig te willen maken vrees ik toch dat dit geen goede voortekenen zijn.
    Als je een IRK via de anwb hebt zou je kunnen overleggen of het niet verstandig is om de auto te laten repatrieren.
     
  9. Geen lek en laag KVS nivo is vaak/altijd de koppakking. Dat zou ook het slecht aanslaan/stotteren kunnen verklaren.
     
  10. Het is denk ik zaak om zo snel mogelijk in de cilinders te kijken om te zien of daar water ik komt.
     
    Koen_ vindt dit leuk.
  11. O-ring achter distributie deksel is misschien ook niet uit te sluiten. Bij mij lekte hij een beetje( zelfde bouwjaar en motor). Als die o-ring echt doorslaat gooit hij in no time alle koelvloeistof eruit. Bij mij was destijds advies: niet meer rijden en z.s.m. Vervangen. Geen idee of dat klantenbinding was;-).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    meeder vindt dit leuk.
  12. De combinatie met startproblemen en bokkige stationaire loop bij koude motor is idd verdacht voor waterlekkage in de verbrandingsruimte.
    Dat moet zeker zo snel mogelijk uitgesloten worden.
     
  13. Dankjewel jongens voor het meedenken.De auto wordt op transport naar Nederland gebracht. Ze kunnen hem hier niet maken en mag inderdaad niet verder rijden. We krijgen als het goed is een huurauto van de verzekering. Wat een gedoe zeg. Wordt vervolgd.

    Verstuurd vanaf mijn 2201117SY met Tapatalk
     
  14. Balen zeg! Succes met de afhandeling. Genieten alsnog van de vakantie. Auto regel je wel weer als je thuis bent!
     
    Gianshamo vindt dit leuk.
  15. Het enig juiste besluit denk ik , geniet lekker van je vakantie verder !
     
    Gianshamo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina