Ik spreek je niet tegen marco, maar waarom zou bijvoorbeeld Bosch 2 blokken produceren met dezelfde afmetingen, maar met verschillende compounds.
Dezelfde reden dat bandenfabrikanten verschillende compounds hebben voor hun submerken. Er moet een meerwaarde in het product ziten om het hoofdmerk beter te positioneren.
Dat is waar, maar heb al vaak zat gezien dat je een doosje motorcraft open trekt, en er vervolgens Bosch op de blokken staat.
Wat ik dan wel weer vreemd vind, ik moet nu dus ook... Maar voor de 323fjes zijn de ebc schijven best goed, bewezen op assen, met greenstuff. Ik moet blokjes rondom, en schijven voor zo ie zo, krommm wobbel wobbel zelf gedaan hoor en ik kan het zelf prima vervangen. Maar moet eeecht uprated remmen op mn auto, althans de schijven moeten VEEEL beter! Ding kan remmen als de malle maar dan heb je ook zo je schijf warm, als je dat een paar keer fiks doet, alsin autobahn... en (helaas) nederlanders die met hun prius, koektrommel, camper, de linkerbaan op rijden terwijl er een treintje aankomt ala Audi, BMW, Golf, en Focus prachtig land, was beetje sneu bij 130/ maar goed... Aanyway brembo heeft schijven die passen ja? Gaat zoeken... Zitten er op de ST veeel grotere remmen als mn 1.8tdci?? edit Ik post hier ivm niet te veel losse topics maken...
Als ik het goed heb heeft jou 1.8 TDCI 300 mm remschijven aan de voorzijde. De ST heeft 320 mm remschijven aan de voorzijde en andere remklauwen en remblokken. Het is prima mogelijk om de ST remmen op een niet ST te bouwen. Je hebt hiervoor de remschijven, remblokken, remklauwen en bevestigingsbeugels van een ST nodig. Nieuw zijn deze onderdelen erg duur. Deze onderdelen zijn gebruikt zeer moeilijk te vinden vanwege het lage aantal ST's dat bij een sloperij terecht komt. Wat betreft Brembo schijven heb ik erg goede ervaringen. Ik heb momenteel zowel aan de voor als achterzijde Brembo schijven. Aan de voorzijde i.c.m. Textar remblokken en aan de achterzijde met Bosch remblokken. Dit remt beduidend beter als de standaard schijven en blokken.
De Focus II ST heeft een front remschijf van 320 mm groot. Jouw Focus II 1.8 TDCi heeft een 300 mm front remschijf. *Edit Wilco is mij net voor.
Welke Brembo schijven heb je besteld? Ik heb zelf de gecoate standaard Brembo vervangingschijven. Voordeel hiervan is dat de schijven (op de pasvlakken en remvlakken na) zijn voorzien van een hittebestendige grijze poedercoating. Dit zorgt ervoor dat de remschijven veel langer mooi blijven doordat ze niet roesten op de gecoate delen.
Dat heb ik ook op mijn TRW schijven zitten en idd de schijven blijven netjes. (zo`n 20.000km en een winter verder).
Hebben deze die hittebestendige coating ook? Staat "hittebestendig" bij. http://www.mister-auto.nl/fl/remschijf-voor/bosch-0-986-479-310_g900007_a0300!986!479!310.html
Van Bosch weet ik het niet, maar ATE blijkt ook zo'n coating op vervangingsremschijven aan te brengen. Die zijn ook bij mister-auto te krijgen. http://www.ate-brakes.com/generator...discs/productinfo_brake-discs_en,tabNr=2.html