1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDdi 90pk Koppakking en/of Waterpomp???

Discussie in 'Performance' gestart door Arjen, 22 jan 2010.

  1. Heej,

    Ik heb een half jaar geleden een warmloper gehad en de moter sloeg uit zich zelf uit! er bleek een gaatje in een koelvloeistofslangetje te zitten en alle vloeistof was er dus uitgespoten waardoor mijn moter geen goede koeling meer had en werd te warm. Ok, naar de garage gebracht (€109- voor een slangetje van 7cm en 2 slangenklemmen, Grrr) alles was weer goed, moter liep prima, 2 dagen later een ander slangetje lek! ook een klein gaatje, ANWB gebeld, en doorgereden (op tijd achter gekomen, dus niet warm geworden) gemaakt en mijn rit weer vervolgd, 1 week later, 1 slangetje bleek te klein te zijn, de slangenklemmen gleden er af.. ***zooi daar gaat m'n €109-.. ok zelf een nieuwe slang geregeld! nu was het eindelijk goed! 4 maanden later, koelvloeistofniveau was erg laag, ok ik het tankje vullen tot max.. even boodschappen gedaan, weer koelvloeistof eruit! GVD, ik dacht wat de F*ck is dit allemaal? Gisteren (21-1-10) naar de ford dealer, toch maar even druk op het tankje zetten. nu denkt hij voor 85% dat de koppakking eruit ligt, en er zat een tik in de waterpomp! maar hoe kan het zo zijn dat ik toch nog 4 maanden heb gereden zonder problemen? en nu in 1 x een lekke koppakking heb! + de waterpomp tikt...

    wat is wijsheid?
    -alleen eerst waterpomp vervangen, kijken wat er gebeurd! €??
    -waterpomp en koppakking vervangen..€??
    -anders..


    Wat zouden jullie doen?
    geef ff je mening..

    Ford Focus 1.8TDdi ''99 3deurs 90pk

    Gr, Arjen :focus:
     
  2. Als je de waterpomp laat vervangen, dan moet de distributieriem er vanaf, deze zou ik dan ook gelijk later vervangen. Dus een goedkopere oplossing is eerst een nieuwe koppakking. Kost een fractie van een nieuwe waterpomp + distributieriem.
     
  3. bij een diesel hoeft de distributie er niet af voor de waterpomp loopt gewoon over de multiriem
    kopppaking zou natuurlijk goed kunnen he als ie een keer goed heet is geweest.
    hoeft niet direct kan ook later gebeuren
    maar om advies te geven zonder de auto te zien is erg moeilijk
    veel succes
     
  4. Zou ook watergekoelde egr kunnen wezen die lek is!
     

Deel Deze Pagina