koplampen snel kapot

Discussion in 'Exterieur' started by geencar, Jan 26, 2010.

  1. #21 BarryST, Jan 29, 2010
    Last edited by a moderator: Jan 29, 2010
    Is inderdaad een oplossing maar ze zorgen maar dat de halogeenpitjes naar behoren functioneren.:dance:
    Hebben jullie trouwens ook dat als je stilstaat en stuurt je verlichting zwakker word??
    Ik ben van mening dat de gemonteerde dynamo te weinig ampere's afgeeft om alles soepel te laten verlopen:nocheer:. Maar zoals gezegd, hij gaat naar de dealer en ik hou jullie op de hoogte........
    Zal in ieder geval melding maken van de oplossing van de spanningsbegrenzer:cheer:
     
  2. Ik zet de verlichting pas aan nadat de auto is gestart en vooralsnog red ik het met 1 setje lampen per jaar. Ook zet ik eerst de verlichting uit voordat ik de auto uit zet.
    Misschien onzin, maar voor mij werkt het.
     
  3. Wat ik wel vreemd vind is dat de af-fabriek lampjes lang meegaan en dat de vervangingslampjes hoogstens 1 jaar meegaan.
    Mijn ST is nu 3,5 jaar oud en ik heb nog geen lampjes hoeven te vervangen.
    Ik gebruik ze echter bijna dagelijks (kwartiertje rijden in de late nacht). Bij mijn vorige auto (Astra) gingen de nieuwe lampjes na 6 maanden weer kapot (zelf vervangen en het glas niet aangeraakt). Met de originele heb ik toen 4 jaar gereden.
     
  4. Me originele H7 lampjes hebben een goeie 4 jaar gewerkt, verleden jaar de ene die sprong, dit jaar de andere
     
  5. Als je een auto met kapotte verlichting zie rijden, is het heel vaak een Opel.
     
  6. Of een Peugeot...
     
  7. En? Nog nieuws?
     
  8. Het plaatsen van weerstandjes (bijv. die van Opel) is geen officieel Ford advies. Het werkt echter wel! Het is gewoon een stukje draad wat je tussen de plus van de koplampen soldeert.
     
  9. dit klinkt meschien stom...
    maar raken jullie de lampjes met de vingers aan ofzo als je ze erin zet?
    daar kunnen ze niet tegen

    die hallogeen lampjes kunnen 16 volt wel hebben
     
  10. Heb altijd opgelet om ze niet aan te raken. Maar dat hielp dus blijkbaar niets. Ook altijd eerst starten, dan pas lampen uit etc., maakte dus ook niets uit. Heb mijn Xenon aftermarketset van zo'n 60 Euries er al lang uit :mrgreen:
     
  11. Maar wel als piekspanning. Als je ze constant onder te hoge spanning zet gaan ze gewoon kapot. Ik heb met deze auto 1 koplamp kapot gehad. Ik heb de auto sinds april vorig jaar. En de lampen van Ford erin zitten. Lijkt toch te helpen.
     
  12. #33 Danny, Feb 3, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 3, 2010
    De geluids install van mn vorige ford draaide op 16 volt d.m.v powercells, nergens last van.

    de boordpsanning van de auto was 16 volt (dynamokabel ook dikker dus die leverde ook 16 volt)
    maar uiteraard hebben de lampjes een langere levensduur op 14,5 volt
     
  13. Hey Barry, dit had ik ook met mijn Fiesta ST. Zodra de auto naar stationair viel,zag je de koplampen minder fel gaan branden. ook als je aan het stuur draait, je toerental varieert dan namelijk even.
    Met de focus geen problemen -> xenon
     
  14. Nieuwe fiesta is ook een drama wat de levensduur van de lampen betreft, heb al meerdere fiesta's gehad van minder als een half jaar oud, vaak ook met beide lampen kapot!
     
  15. Vandaag zijn de modificaties aangebracht. Het is een setje van Opel :-( en bestaat feitelijk uit een stuk weerstandsdraad wat de spanning met een halve volt verlaagt.
    Heeft de ford dealer voor niets aangebracht, hulde!
    Ford nederland wasniet genegen iets te doen aan dit probleem.
    Van Osram 2 nieuwe lampen gekregen, ook al voor niks. Ze wezen me op de nieuwe Ultra life lampen, ontwikkeld omdat er steeds meer landen zijn waar met licht rijden overdag verplicht is. Deze komen met 3 jaar garantie
     
  16. Netjes opgelost zo.
     
  17. goed bezig
     
  18. Goed te horen dat er nog meer goede dealers zijn!
     
  19. waar dan nog meer???
    ;)
     

Share This Page