Ik had mijn lampen altijd op automatisch staan, klapte er ook om de paar maanden uit. Sinds ik de lampen weer handmatig aan en uit zet, geen een lamp eruit geklapt. Is een jaar nu denk ik.
Dat de lampen snel kapot gaan (zeker op de automatische stand) is een bekend probleem. Ford heeft hier zelfs een Technische Service Brief over uitgebracht die van toepassing is op diverse modellen waaronder de Focus 2. Om dit probleem op te lossen dient er een speciale weerstandsdraad in elke koplamp gemonteerd te worden. Het Finisnummer van de weerstandsdraad voor de Focus 2 is 1758231.
@hierboven enige oplossing rede is dat de lamp op 12volt getest wordt en gemaakt is voor het langste levensduur maar op 14volt werkt hierdoro wordt alles iets warmer en bij vaker aan en uit zetten gaat hij eerder kapot en ook bij slechtere wegdek met weerstand verlaag je de spanning waardoor de lamp langer volhoudt denk maar aan een led op 9volt werkt deze ook alleen brandt eerder door dan als je hem met weerstand gebruikt waardoor ledje 1.5volt krijgt
Idd. Er is en (europese) wet die voorschrijft dat autolampen bij 13,8v moeten doorbranden. Beetje jammer dat de meeste auto's hun boordspanning op ruim 14v hebben...
@hierboven dat durf ik niet te zeggen dat het bij 13.8moet doorbranden meestal met draad weerstand zit je op accuspanning op 14volt en op de lamp meet je dan 13volt of enkele geval fractie hoger gelukkig zijn de nieuwe auto's de verlichting via pwm aangestuurd. dus met pulsen op hoge frequentie hierdoor is spanning 12volt gemiddeld en bij noodstop zet hij er wel 14volt op waardoor hij feller brandt bijvoorbeeld dit is bij de peugeot 508 op de achterlicht enige of het ook op de dimlicht gebeurt weet ik niet zeker maar kan zonder probleem gedaan worden
Je hebt tegenwoordig14V nodig om de accu op te laden. Je zou eens op moeten meten hoeveel stroom dat je nodig hebt, dan kunnen we wel eens schrikken ben ik bang. Alleen de voorruitverwarming neemt zoveel stroom dat de koplampen minder fel gaan branden. Daar moeten de autolampen toch tegen kunnen. Die van mij zitten er al vanaf 27 januari erin en ondertussen al 30000km gereden, en nog niet kapot. Ik gebruik mijn koplampen als DRL en deze worden niet gedimd en staat altijd op de automatische stand.
Voordat ik xenon nam deed ik ongeveer een jaar (32.000km/j) met de halogeen lampen. Ik heb hem toen ook al altijd op automatisch staan in combinatie met het bekende daglichtrelais. Daarbij worden mijn dimlichten wel gedimd. Merken onderling maken veel verschil heb ik gemerkt.
je hebt altijd al 14volt nodig om accu op te laden accu is 12.8volt als hij vol is dus moet minimaal 13volt hebben voor het laden, 13.5volt en je laadt de accu beter op en inderdaad voorruit vraagt dacht ik 40A stroom en rest van de auto dan komt het op dat dynamo volledige stroom direct naar de auto gaat en accu nagenoeg niet oplaad ik zie vaak dat halogeen lamp ongeveer 40.000-80.000km meegaan mensen met veel korte stukken en vaak licht aan minder dan de mens die heel de dag met licht uit op de snelweg rijdt @rfknol het klopt dat merken onderling verschil in zit dit komdt door hoe goed gedempt de halogeen lamp gemonteerd zit als deze tijdens het rijden veel trilt en op en neer gaat gaat hij eerder kapot dan als je een auto hebt waar de halogeen lamp nagenoeg stil hangt. deze houden langer vol daarna de spanning is ook de vraag normaal is dat je met 55watt lamp ongeveer 0.3volt over de +kant verliest en 0.1volt op min kant verliest dus spanning op accu kan 13.5 volt zijn maar lamp werkt dan op 12.9-13.0volt bijvoorbeeld alles telt mee als je dus een weerstand in serie zet en die neemt 1volt of 1.5volt op dan werkt dus de halogeen op 12.5-13volt en dus langere levensduur (brandt een fractie zwakker maar is moeilijk te zien
Ik blijf erbij, stap maar over op Philips Premium +30/+50?? hoe ze ook tegenwoordig heten, gaan echt een heel stuk langer mee dan die peperdure bluevision enz... of je spanningspieken zijn echt te hoog, maar dan gaan alle merken stuk