1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

koeling van remmen

Discussie in 'Performance' gestart door jpboerhof, 2 aug 2008.

  1. is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van een soort luchtgeleiding naar de remschijven?

    ik ben hier zeer benieuwd naar.

    me wagon doet het goed op de nurburgring, alleen worden de remmen volgens mij te warm, hierdoor beginnen ze te trillen.

    zelf zat ik te denken aan een soort buis die ik dan achter de bumper plaats achter een luchtinlaat gat heb er een mooie plaats voor in de bumper links en rechts. dan zal er in de wielkuip ook ergens een gat worden gemaakt waar die buis dan strak in past, zodat er geen nattigheid binnenkomt.
     
  2. Is er geen lucht - in - door - laat voorzien in de bumper ?
     
  3. nop, want de bodemplaat en de wielkuip zijn volgens mij helemaal dicht :wink:
     
  4. Had je nog wel remmen, kan me voorstellen dat ze inderdaad rood gloeiend komen te staan op de Ring:!:

    Kan je naast de mistlampen in de bumper geen roostertjes plaatsen ? Allez is maar een gedacht hé :!:

    Misschien moet ik de Ring ook maar een keer onveilig maken met mijne cabrio of zou dat niet gepast zijn :?: :!: :thumbs:
     
  5. haha remmen, op de ring ging dat wel goed, alleen op het landweggetje kreeg ik et wel erg benauwd, echt stampen om nog maar iets te remmen :oops: daarom wil ik die koeling ook doen.

    ja idd aan de buitenkanten naast de mistlampen daar achter de buizen maken. en dan naar de wielkuip.

    cabrio moet de ring ook op :P een gezien toen. past daar ook wel thuis :D
     
  6. Dit komt omdat de remblokken die standaard op onze auto's zitten niet gemaakt zijn voor race doeleinden gewoon om het feit dat ze te warm worden en daardoor snel slijten. Zijn ze eenmaal afgekoeld zit er een harde laag dat eigenlijk verbrand is en nauwelijks remt totdat dit is weggeremd, daarom zou je eigenlijk raceblokken moeten monteren, die kunnen veel meer temperatuur verdragen.
     
  7. zij geen standaard remblokken en ook geen standaard schijven, die hoef ik nooit meer.

    alles is nu van EBC zoals boven ook staat :wink:
     
  8. dan moet je rood of speciaal voor circuit geel monteren.
    Maar geel alleen op circuit gebruiken want deze moet je echt warm remmen om te kunnen remmen.
     
  9. nou nee, dan moek telkens vlokken wisselen, begin ik niet aan. en zal ook wel weer een vermogen kosten.
     
  10. EBC schijven hebben nogal eens de nare gewoonte om "snel" krom te trekken en er zijn gevallen bekend waarbij de schijven op een gegeven moment schuertjesgingen vertonen.
    Ik zelf had op mijn Clipper National sports gegroefde schijven met EBC Green blokken. Dit bleef altijd goed remmen. Al waren de schijven en blokken na 16.000/17.000km wel op.... :twisted: :twisted: . Dat is dan wel het nadeel van dat soort remmerij. Je blijft gaan. :wink:

    Wat betreft de koeling van je remschijven; ik ga er vanuit dat je de schijven vanaf achterkant wilt gaan koelen? Misschien dat je een flexibele alu buis kunt gebruiken en deze niet van vooraf maar van onderaf richting je remmen kunt maken. Dus als het ware vast maken op je bodemplaat van het motorruim en dan i.d.d. d.m.v. een opening in de wielkuip op je schijven kan richten?
    Maar als je vaker het circuit op wilt gaan, dan is het misschien ook niet geheel onverstandig om gewapende remleidingen te plaatsen. :!: :idea:

    Grtz. Marco
     
  11. Ik heb zelfs een setje brembo's krom gereden op zolder, moet er wel bij zeggen dat het vervangschijven waren voor de straat versie.
    Wat ik zeggen wil, als je de verkeerde remschijven en/of blokken kiest heb ofkrijg je problemen op het circuit.
     
  12. Denk dat extra koeling niet veel zal helpen. En ook de EBC schijven en blokken (green stuff) helpt wel wat maar zeker niet genoeg voor circuit rijden. Enige wat echt goed helpt is grotere schijven, maar dat kost een paar centen.
     
  13. Daar horen ook de remtangen bij anders heeft het nog niet veel nut, je hebt dus 6/8 of 12 zuigers nodig om je remtijd te verkorten.
    Minder lang remmen=minder warmte.
    Betekend ook nog een s dat je later kunt remmen.
     
  14. ik maak mooi zo'n slang voor koele lucht erin aan beide kanten en dan is het wel weer prima. als het verbeterd is het mooi, zo niet, jammer dan. ik ga er niet nog eens tig honderden euro's tegenaan smijten. :lol:
     
  15. Youw is wel duidelijk dat alles zijn prijs heeft, ik zag net nog bij pumabuild dat ze 3 remsets hebben voor de focus st varierend van 3500 pond voor de 12 zuiger tangen tot 1300 pond voor de 6 zuiger tangen.
    Dus geld voor de ebc set dat ze betaalbaar zijn van een goede kwaliteit, je moet er alleen geen wonderen van verwachten, ze zijn gewoon beter dan de standaard remmen.
    Remmen is overal op de forums een hot item of dit nu hier is of england of duitsland.
    We willen tenslotte veel kwaliteit voor zo weinig mogelijk geld, het is tenslotte voor de fun of niet dan.
     
  16. Het is eigenlijk heel simpel.
    Gewone remmen zijn voor gewone auto's.
    Als je met straatremmen een circuit op gaat loop je heel snel tegen je maximale rondetijd aan, en die wordt bepaald door je remmen en je banden.
    Als je dat niet leuk vindt en dus sneller wil zul je moeten dokken.
    Betere remmen met een betere koeling en betere banden brengen je dan weer enkelen seconden, en zo blijf je doorgaan tot je Kimi heet.....en het niks meer uit maakt wat het kost.
    En dan heb ik het nog niet over talent want dat zijn tienden per sectie.
    m.a.w. A man has got to know his limitations :P
     
  17. Je slaat de nagel op zijn kop.
     
  18. Toch weer bijgeleerd hier :thumbs:

    Tussen de lijnen lezen : blijf van de Ring met een normale auto of rij normaal wat volgens mij niet mogelijk is op die Ring, of heb ik het verkeerd voor :?:
     
  19. Je moet de ring een keer gereden hebben, maar pas op het is als een virus, als je het eenmaal hebt kom je rer niet meer vanaf.
    Aleen had ik de pech dat het erg net was de eerste keer op de ring.
    Maar idd rustig rijden op de ring is erg lastig, adrenaline he doet rare dingen met een mens.
     
  20. Dat bedoel ik juist, we beginnen kalm maar stilaan komt het gas naar boven...
     

Deel Deze Pagina