1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kleur verschil metaal vs kunststof

Discussie in 'Exterieur' gestart door mello st, 7 feb 2010.

  1. Het begint me steeds meer op te vallen dat er verschil in kleur tussen het metaal en het kunststof is. Ik rij een 2008 Electric Orange :st:.
    Heeft Ford hier een beleid voor wat mag en niet mag ? Het irriteert steeds meer.
    Je ziet het bij alle kunsstof delen, spoilertje op de motorkap, bumpers sideskirts en de spoiler op de achterklep.
     
  2. Foto's?
     
  3. alste : zie het verschil tussen de skirt en de rest...

    [​IMG]
     
  4. Over het kleurverschil is al redelijk wat geschreven op dit forum. M.A.W. Je bent niet de eerste. Op de ST en ook de RS komt dit het vaakst voor. Het probleem zit 'm in enkele zaken.
    - Bij de ene kleur zie je het verschil beter als de andere.
    - Er is altijd kleurverschil van de lak op metaal t.o.v. kunstof delen. Hoe goed je ook spuit!!!!!
    - Grote vlakken metaal en kunstof waardoor het nog extra opvalt.
    - bij de Focus worden de bumpers bij de leverancier gespoten ipv de fabriek.
    - Er mag een bepaald percentage kleurverschil inzitten -> tolerantie
    Het mag niet te veel opvallen. Dus als je het niet altijd ziet doet Ford er niks aan.
    Valt het altijd op zoals bij de eerste modellen van de RS II dan heb je kans dat er wat aan gedaan word.
     
  5. Probeer is te kijken vanaf gelijke hoogte, ofwel, ga eens op je knien zitten.
    Volgens mij is het verschil dan al een stuk minder, electric orange is ook een k*t kleur voor een spuiter. Is zelfs al een keer een tsb over geweest, met instructies over het spuiten van Elec. orange.
     
  6. Zie de bovenstaande foto deze is op gelijke hoogte genomen, zoals je kunt zien. Ik vind het gewoon afbreuk doen aan mijn auto.
    Als de zon erop schijnt is het wel minder erg ...
     
  7. Zelfs op mijn witte ST is er kleurverschil en ik zie het op heel veel nieuwe auto's. Ik zou gewoon een poging wagen om via de dealer of Ford-nederland een oplossing te vinden.
     
  8. Ik moet toch toegeven dat ik het op de Focus ST en RS heel erg groot vind. Ik heb het nog niet erger gezien. Ik heb er het laatste half jaar bij andere merken speciaal naar gekeken, maar daar zie ik het niet of nauwelijks.
     
  9. ze hebben vorig jaar bij mij de bumper ook bijgespoten omdat er één of andere kneus er tegen aan was gereden (verder geen schade alleen de bumper)

    mja idd wat hier al gezegt wordt voorbumper/achterbumper/skirts zijn idd iets lichter
    alleen bij de aangereden bumper valt het nu echt wel op :(
     
  10. Wat ik in Saarlouis heb gezien toch echt niet hoor. Wel worden de bumpers en skirts los van de carrosserie gespoten en achteraf gemonteerd.
     
  11. Dat ze apart gespoten worden moet geen problemen geven. Kleurcode is immers kleurcode.
    Het probleem zit hem denk ik in het spuiten van liggende en staande delen. Klinkt heel wazig maar liggende delen drogen anders op dan staande delen. Door een goede spuiter is dit bijna te verwaarlozen maar aangezien de :st:'s seriematig gemaakt worden zal hier niet al te veel aandacht aan besteed worden:(.
    Heeft trouwens wel met de kleur te maken want mijn zwarte :st: heb nergens last van. Heb al vaker gezien dat electric orange een :censored:kleur is om te spuiten:(
     
  12. Ik dacht dat wel ergens gelezen te hebben. Maar als jij het live hebt gezien ;)


    Dat is helaas niet zo. Je hebt de kleurcode voor de kleur inderdaad maar daarin zijn nog 3 tinten. Ook zit er daadwerkelijk verschil in de kleurenbad die in de fabriek is gebruikt. Zo kan het zijn dat auto x van jaar 1 een andere tint heeft dan auto x uit jaar 2.
    Vandaar dat als je achteraf spuit de spuiterij de kleur wil vergelijk voordat hij gaat spuiten.

    Goed voorbeeld: Ga maar is behang halen bij de bouwmarkt. Daar moet je letten op het kleurenbad nummer.
     
  13. Toen wij de ST hebben gekocht heeft de dealer de achterbumper opnieuw laten spuiten ivm lakschade.
    Dit zelfs 2x over, want de eerste keer dat de bumper terug kwam van de spuiter was het gewoon bijna oranje/bruin :shock:
    Gelukkig was het de tweede keer wel electric orange ;)
    maar je ziet het verschil jammergenoeg wel.
    Zeker als je bezig bent met poetsen...
    En hoe dichterbij je bij de auto komt, hoe duidelijker het verschil.
    Tja je doet er niks aan.
    Het schijnt aan het materiaal te liggen waar je de verf op spuit.
     
  14. Misschien voor jou een troost, voor mij echter een teleurstelling in het merk Ford... Ook ik heb behoorlijk kleurverschil ten opzichte van de carrosserie en bumpers.

    Op een later tijdstip zijn de spatborden bij het achterwiel opnieuw gespoten wegens onregelmatigheden onder de lak (garantie), maar dit is wel exact in dezelfde kleur gedaan! Dus het kan wel..

    Ik hoef de plek niet aan te wijzen. Op de foto zie je direct waar ik het over heb! Heb hier eens werk van gemaakt, maar de auto is reeds verkocht en je moet het er maar mee doen. Betwijfel of de volgende een Ford gaat worden..

    (foto is niet echt geschikt voor dit onderwerp. Lichtinval is zodanig dat lijkt alsof hele delen van de auto zijn verkleurd. Maar in het echie zie je het vanaf alle hoeken..)
    [​IMG]

    Groeten,

    Robert
     
  15. herkenbaar! hier hetzelfde
     
  16. Helaas een vaak gehoord probleem


    Dat zou jammer zijn Robert, het is echter een desillusie te denken dat dit bij andere merken anders is, daar kan ik helaas over mee praten :(
     
  17. +1.....
     
  18. bij mijn eerste auto uit 1991 had ik echt geen waarneembaar kleurverschil, het was een Nissan 100NX GTi. Hij had ook nogeens het grote nadeel dat hij rood was !

    Ik denk dat ik er maar mee ga leren leven, ik vind het wel erg jammer!
     

  19. Dat kan ik me heel goed voorstellen :nocheer:
     
  20. Gelukkig maakt zo'n leuke focusclub het dan wel weer een beetje dragelijk ofnie?!;)
     

Deel Deze Pagina