1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Klep kofferbak automatisch openen met ab (mk2)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Nol, 10 jan 2013.

  1. Bij de VAG-modellen wordt het al veel gedaan, het inbouwen van het automatisch openen van de kofferbak klep na indrukken van de AB.

    Gebruikt wordt een soort veer die de kofferbak een duwtje geeft en andere, zwaardere gasveren van een groter model (in ons geval mondeo of mogelijk galaxy ofzo?).

    Heeft iemand dit al eens gedaan? Op internet kan ik niet vinden welke onderdelen nodig zijn. Ik heb wel het volgende filmpje kunnen vinden. http://www.youtube.com/watch?v=e-Y8PPz0dTc
     
  2. #2 Blauwitje, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2013
    Ik zie wel ook een ander filmpje met klein veertjes die je achteraf kan plaatsen. Ecs tunning heeft complete sets alleen geen idee ivm passend voor ford , gasveer vervangen plus twee veren die een zet geven.

    Ik lees onder andere bij een skoda forum dat ze het met stempel veren doen,die los bestellen. Denk dat ik weer een projectje zie ontstaan.

    Ik heb toch nog ff gekeken hoever de klep moet gaan om zelfstandig open te willen hatchback . Dat gaat niet lukken met alleen twee stempel veren. Met een station is het mischien wel mogelijk.
     
  3. Bij de Mondeo MK3 hatchback wordt dit ook veel gedaan. 2 veren plaatsen is voldoende met de originele dempers. De veren drukken de klep niet helemaal omhoog hoor, alleen het eerste stuk, tot de dempers het overnemen.
     
  4. #4 Blauwitje, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2013
    Het nadeel is als het niet lukt ben je gelijk 30,- kwijt teminste de site die red gemakkelijk veren kan bestellen daar moet je min 20 euro afnemen daar komt 5 euro belasting en 5 euro verzending nog bij. Veren kosten 6 euro per stuk.

    Ik heb net ff geprobeerd om de klep vanaf dicht een zet te geven maar ik denk dat ie het niet gaat redden met de veren...

    Ik weet dat de veren maar max 5 cm lang zijn en alleen het eerste zetje geven.
     
  5. Ik kan ook alleen spreken voor de Mondeo MK3 hatchback. Wat ik wel weet is dat het HEEEUULE sterke veren zijn.
     
  6. Dan ga je toch gauw naar andere gasdruk veren, geen idee wat dat kost en of het past
     
  7. of het systeem van Volvo toepassen, die gaan met de AB of een knopje op het dashboard open en met een knopje (aan de binnenkant) op de achterklep weer dicht.
    alleen heeft deze geen dempers meer en denk ik dat er een draaisysteem in de scharnieren zit.
    ben al op div. fora aan het zoeken hoe het zit maar schjnt niet zo simpel of makkelijk te zijn.
    zou het wel cool vinden om 'm ook automatisch te laten sluiten.
     
  8. Ik kom ook voor de Golf als oplossing alleen drukveren tegen, zie onderstaande afbeelding.
    http://i148.photobucket.com/albums/s2/loccusst/0720081340.jpg

    Als er alleen drukveren nodig zijn moet het denk ik niet al te moeilijk zijn. Al moeten de drukveren dan ook nog passen in de gasveren. Hier heb ik nog een site gevonden met drukveren, waarvan de prijs een stuk lager dan 30eu ligt (ook per stuk te bestellen). http://www.industriele-veren.nl/online-shop/drukveren/drukveren-roestvrij-staal-serie-a-b-.aspx
     
  9. Ik heb de specificaties van de gasveren voor een wagon gevonden, zie onder. Helaas heeft de Galaxy, Mondeo, Transit of s-Max een andere lengte gasveren.

    Gasveer achterklep l= 585/240mm druk 420n voor een Ford Focus wagon Gasveer.

    Eigenschappen

    Gasveer
    Merk:
    Achterklep l= 585/240mm druk 420n
    Gasveer
    Geschikt voor: Ford Focus wagon 10-2004 t/m 01-2008
     
  10. waarom tot 2008? de fase 2 heeft toch dezelfde achterklep en gasveren?
     
  11. Dit zit ook op de Grand C-Max als optie. Er zitten geen dempers op, maar in plaats daarvan zitten op dezelfde plek spindel-motoren (lijken op hele dikke gasdempers. Tevens zit er een regelmodule achter die registreert of hij ergens tegen aankomt. Tevens kun je instellen hoever hij dichtgaat, voor het geval je bijvoorbeeld in een garage parkeert.
     
  12. het openen is al cool genoeg en een handige optie!:cool:
     

  13. kun jij eens kijken wat daar de mogelijkheden mee zijn, om dat pas te maken voor de :focus2:?
     
  14. #14 antig01, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2013
    Dat wordt héél lastig (lees:duur)
    De spindels worden aangestuurd door een module die op het can zit, gezien dit niet compattible is met een Focus zul je dus zelf een aansturing moeten maken, daarnaast zijn de spindels peperduur!
     
  15. En het systeem van uch Octa*via dan iemand een idee hoe die klep open gaat?,in de relame gaat ie klep ook alleen automatisch omhoog.
     
  16. #17 Blauwitje, 12 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2013
    ja die, dan snap je wel waarom ik het verkeerd neerzette anders lijkt het net alsof ik er verstand van heb:schater:

    Tja dit lijkt er meer op. alleen vraag ik me af of de ruimte groot genoeg is die overblijft als de zuiger inschuift. maar dit is ook waar ze het bij het andere forums ook over gepraat wordt. 602 nm kracht op de veer ingeschoven das 60kg kracht per veer continu zal dat geen kwaad kunnen?
     
  17. #18 henk67, 12 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2016
  18. #19 Frank, 12 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2016
    Zou dit dan ook mogelijk zijn op de focus MK1 (fase 2)
     
  19. Ik ga ze maar origineel bestellen, want dit draadje komt geen snars verder.
    Op de MK1 kan het ook.
     

Deel Deze Pagina