1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Klapperend geluid bij't starten. (TDCI) Hersenkraker?

Discussie in 'Performance' gestart door Bert_Focus, 21 sep 2007.

  1. Sjonge. Ik heb de focus vandaag bij de dealer om zwaar gerepareerd te worden. De nieuwe verstuivers kosten me inderdaad een rib uit mijn lijf...

    Begin onderhand te denken dat ik geen goede diesel kan vinden bij Ford. De TDdi heb ik leren kennen als een betrouwbare diesel. Maar een brandstofpomp gaat vaak stuk. ook een €1200,--

    de TDci heeft last van de dualmass vliegwiel à €1400,-- en de verstuivers à €1500 ut setje van 4.

    Dat zijn serieuze bakken geld... Daar word ik niet vrolijk van.
     
  2. kolere wat een bedragen man!!! :evil: :evil:
     
  3. Ik ben vandaag ff bij " mijn eigen garage" geweest, en laten luisteren :evil: :evil: :evil:

    Hij denkt dat het WSS toch de startmotor is. Doordat deze te langzaam draait, gaat ie moeilijk aan de praat. :? :roll: :wink: :o

    Dus a.s. zaterdag ga ik hem eronderuit sleutelen, en proberen, voelen, kijken, luisteren of er , hopelijk wel, iets aan hapert. :roll: :? :wink:

    'n Ruil-startmotor zal WSS wel goedkoper zijn als nieuwe verstuivers. :? :wink:

    En BTW, dit kan ik zelf, dus te betalen uurloon € 00,00 8) :lol: :D :wink:

    Wat de dubbelmassavliegwielen betreft, zei mijn maat ( gespecialiseerd in revisie van versnellingsbakken en stuurhuizen ) , dat het een van de meest waardeloze bedenksels/ideeën is geweest wat de heren ingenieurs hebben kunnen bedenken. :evil:

    Ieder merk welk die kl*te dingen inbouwden, hebben er spijt van gekregen als haren op hun hoofd. :evil:
     
  4. Als je de startmotor demonteert is er niet zoveel aan te zien of voelen. Bij mij was er, net zoals bij vele anderen, een zwart slijpsel te zien.
    Andere startmotor (imitatie, kon zo snel geen andere vinden anders dan bij Ford) kostte mij 110 Euro. Moest er wel een randje afslijpen, anders passte hij niet. Mijn originele startmotor laat ik een keer reviseren en plaats die dan terug.
     
  5. YAaaaaaahooooooooooooooooooooo

    Probleem opgelost 8) :wave: :veryhappy:

    Startmotor laten reviseren ( lagers slecht, bussen uitgeslagen, koolborstels vervangen, achterplaat (zit 1 vande lagers in ) was uitgeslagen , en dus ook vervangen. :wink: :clap2:

    Gistermiddag rond 17.30 u gebracht, en vanmorgen om 9.15 u belde de goede man, ( Mark) Frenken Motors Weert dat ie weer OK was. :respect: 8) :rock:

    Quanta costa ?????????? € 119, - incl. BTW, en zelf met brengen, halen uit- en inbouwen iets van drie en een half á 4 uurtjes aan gespendeerd, en nu zeeeeeeeeeeer gelukkig :thumbs: :thanks:
     
  6. Kijk eens aan! Hartstikke mooi!!! Scheelt toch weer een flinke bak met geld zo! Dat is beter dan die lekkende verstuivers ;-)
     
  7. Hans, heel leuk voor jou dat het op die manier geregeld werd :thumbs:
     
  8. Aha, dus toch de startmotor net zoals bij mij het geval was. Gelukkig maar, als het toch het vliegwiel is ben je heel wat meer Eurootjes kwijt.
     
  9. IDD.

    Ik denk echter wel als je langere tijd aan het klooien zou blijven met het slechte starten, dat het zg. dubbelmassavliegwiel aan gort gaat :roll: :oops: :? , want die krijgt dan toch flink op zijn sodemieter. :?
     
  10. Mooi dat het opgelost is. Kosten aan je auto zijn nooit leuk!
     
  11. @ffdf: had je dat klapperend geluid bij zowel koude als warme motor? De mijne begint een beetje een metalige klap te veroorzaken bij starten met warme motor? Zou dit ook de startmotor zijn of het dubbelmassading?
     
  12. Bijna zeker is dat de startmotor.
     
  13. Je moet instappen, DAN de deur dicht doen en dan starten. Als je start terwijl je de deur dicht doet, hoor je die klap... :lol:
     
  14. @ uwbuurman: heel geestig hehe :D :D

    @hansie: waarom makt die startmotor dan dat klappergeluid als de motor warm is en niet wanneer deze koud staat? Wat is daar de logische uitleg voor?
     
  15. Bij mij is het nu precies andersom :roll: .

    Ben ff terug geweest, monteur zegt WSS slechte massa binnenin. :wtf:

    Ik had nl. bij het terug plaatsen er een extra (dikke) massakabel aangezet, dus daar kan het niet aan liggen :bravo:
     
  16. maar wat is nu de reden dat dit klappergeluid wel bij warme en niet bij koude motor voor komt? waarom zou het de starter zijn en niet dat vliegwiel?
     
  17. Dat is het dubbelmassa vliegwiel. Doordat de auto zeg maar "half" start draait die met te weinig toeren rond en gaat klapperen. Vond het eerst ook vreemd dat het alleen met warme motor gebeurde, maar dat is het typische van deze klacht. Als je lang genoeg blijft doorrijden dan gaat het ook bij koude motor gebeuren.
     
  18. Ik heb hetzelfde probleem.
    Vanochtend helemaal geen leven meer in de auto.
    Wel een klik (van het relais) daarna niets meer.
    ANWB erbij geweest, en bleek de startmotor.

    Maandag maar even naar een garage.

    Zijn die startmotoren erg duur ?
    Kan ik hem dan beter bij Ford brengen, of een universele bovag garage ?
    Of is het verwisselen van de startmotor makkelijk zelf te doen, moet het luchtfilter eruit, of kan je er van onder de auto bij ?
     
  19. Als ie hetzelfde zit als bij de tdci van 2002 van mij, stelt het niet zeveel voor.
    Je kunt er van onderen gemakkelijk bij.

    Het demonteren van de bodemplaat is zoiets net zoveel werk als demontage van de startmotor.

    Ik heb het toevallig vandaag nog gedaan omdat mijn gereviseerde startmotor toch niet goed ( genoeg) was, en ik als "vergoeding"een nieuwe kreeg.

    Je zou de prijzen eerst ff moeten opvragen, nortmaal is revisie ook OK

    Dit kostte toen € 100
     
  20. Ik heb inmiddels de Ford TIS cd erbij gepakt.
    Volgens die beschrijving moet het luchfilter er ook af, maar als je er van onder bij kan dan kan die toch wel blijven zitten toch, ffdf ?

    Weet iemand trouwens hoe je de slangenklem los krijgt ? (zie afbeelding)
    Hij zit niet met een schroef vast, maar een raar soort klem-achtig iets.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina