1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Keyless entry

Discussie in 'Electronica' gestart door Tommie, 6 apr 2021.

  1. Hoi hoi,

    vraagje wat zou ik allemaal nodig hebben voor keyless entry?
    Ik heb nu keyles start and go.

    ik zou denken:
    Deurklinken
    Deurmodules?(van alle deuren of alleen van een deur?)
    keyless module zelf
    Eventuele antennes?

    ik kon zo 123 geen goeie lijst vinden dus vandaar de vraag.
     
  2. Welk model @Tommie?
    En waarom zou je keyless entry willen?
     
  3. Sorry focus mk3.5.
    Lijkt me wel geinig en hobby. Kijken of ik het kan retrofitten. Omdat ik denk zo’n beetje al het mogelijk het geretrofit wat ik op moment kan doen.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  4. Interessant, dit ga ik even volgen.
    Ik wil namelijk het zelfde gaan proberen.
    Ik was al een beetje gaan verdiepen in het ford onderdelen programma om te kijken wat allemaal anders is.
    Tot nu toe weet ik zeker.
    - 4 portier grepen.
    - 4 portier kabelbomen.
    - kv antenne achterbumper.

    Bij mij heb ik al een kv antenne achterbumper gemonteerd en via forscan wat opties verandert waardoor het geactiveerd zou moeten zijn.
    achterklep gaat niet open als ik aan kom lopen en de enige storingen die er nu inzitten is dat hij de antennes van de achterportier niet ziet.
    Hij ziet dus wel dat er geen handgrepen zijn aangesloten dus lijkt mij dat de modules in de auto goed zijn.
    Ik ben nog even opzoek na de juiste handgrepen en dan ga ik bij ford 1 kabelboom van een achterportier bestellen om te kijken of er 1 storing verdwijnt.

    maar als iemand het antwoord al heeft scheelt het me veel uitzoeken
     
  5. als ik het goed begrijp werkt de keyless dus wel behalve bij de achterportieren?

    voor en de achterklep werk wel?
    Dan zou ik idd kijken of het aan de kabelboom ligt of de modules. Zou ook nog kunnen.
     
  6. Nee helemaal niets werkt nog op dit moment.
    Heb nog geen deurgrepen erin.
    (Wel gekocht afgelopen week, liggen nu bij de Spuiter)

    heb alleen de opties aangezet via forscan en ik krijg nu storing dat er geen grepen aangesloten zitten dus het lijkt erop dat de rest van de auto is voorbereid omdat hij die storing nu aangeeft.

    ik ga van de week kabelbomen regelen en de achterportieren aansluiten en dan kijken of de storing verdwijnt
     
  7. Ik verwacht dat je eerst alle handgrepen zult moeten vervangen incl de aansluiting voordat het systeem geen storingen meer geeft
     
  8. ja precies ga ik eerst ook mee beginnen.
    Het is lastig te vinden wat je allemaal nodig hebt bij een focus, je hebt ook nog een centrale rfa moduul en het is hopen dat die het zelfde is omdat hij standaard wel keyless. Start heeft.

    ik heb dit bij mijn vorige auto (fiesta mk 7.5) ook gedaan en toen was het alleen kv antenne achterbumper en 1 handgreep en 1 deurkabelboom en toen werkte het al op 1 portier en achterklep
     
  9. Waarom zou je het willen eigenlijk dat keyless entry. Is dat niet inbraak gevoelig? :-)
     
  10. ik denk als je het al bijna 10 jaar gewend bent het te hebben dat je het wel snapt. Ik vind het een fantastische optie.
    Telkens de sleutel uit je zal te halen en vervolgens een startknop in te drukken en met afsluiten van de auto weer andersom dat vind ik zo onlogisch.
    Het is gewoon ideaal, pakt portiergreep vast en auto ontgrendeld en je gaat zitten en drukt de start button in.

    qua diefstal idd wat gevoeliger maar zorgen dat je auto goed verzekerd is om mee te beginnen en je hebt tegenwoordig ook systemen om het ze niet makkelijk te maken.
    Ik gebruik bijvoorbeeld een chip die je om de batterij heen doet in de afstandsbediening en als de sleutel dan een paar minuten niet in beweging is dat de handzender dan stopt met een signaal uitzenden zodat de dieven niet bij de deur met een versterker het signaal van de sleutel kunnen opvangen.
    Deze is overigens SCM goedgekeurd voor de verzekering mocht je een origineel Allarm hebben met certificaat.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  11. ben benieuwd of het werkt. Denk idd st je eerst de hardware volledig moet hebben aangesloten alvorens die het doet.
    Je hebt toevallig geen nummers? Van de kabelbomen en deurmodules?

    ik neem aan dat de module voor keyless entry al in onze wagen zit idd ondat we keyless start hebben. Dus de meeste antennes zullen we wel hebben lijkt me.
     
  12. nee ik heb geen onderdeelnummers.
    Weet wel dat ze bij de dealer het kunnen uitfilteren met of zonder keyless entree met bestellen van de kabelboom.
    Je moet alleen opletten met bestellen van gebruikte deurgrepen dat je ze van de juiste bouwjaar focus neemt.
    2012-2015 zijn andere handgrepen dan die van 2015-2017 dus als je de verkeerde hebt weet ik niet of je het werkent krijgt
     
  13. #13 Iodokus, 19 apr 2021
    Laatst bewerkt: 19 apr 2021
    Geinig de één wil graag keyless Entry activeren en de ander (ik zei de gek) zoek een mogelijkheid om er vanaf te komen ;) Van mij mag die zooi snel verdwijnen al is het alleen maar om het voor het dievengilde moeilijker te maken er met je auto vandoor te gaan.
    Leuk dat keyless entry maar ze (auto fabrikanten) vertellen er niet bij dat je een beveiliging moet aanschaffen voor je sleutels zodat deze niet kunnen worden gescand als je lekker ligt te slapen. Nee de voordelen wegen, wat mij betreft, bij lange na niet op tegen de nadelen.

    Nog even een andere waarschuwing, lees je verzekeringspolis even door aangezien de regelgeving t.a.v. keyless entry door veel verzekeraars begin dit jaar is aangepast.
    De nieuwe regelgeving hoeft geen gevolgen te hebben, maar we praten hier over verzekeringsmaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen dragen niet de naam van Moeder Teresa en staan er om bekend regeltjes aan te passen wanneer hen dat het beste uitkomt.

    Kortom achteraf inbouwen zal best mogelijk zijn. Mijn advies is: Niet doen!!
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. ik had (met nadruk op had) het ook graag gewild op mijn Focus.
    ik heb een taxi gereden met KE en dat was echt heel handig, zeker als je 30x per dag in en uit moet stappen.
    ben blij dat ik nu dus niet heb.
     
  15. auto fabrikanten doen er juist alles aan om meer comfort te geven aan hun klanten en om diefstal tegen te gaan.
    Fabrikanten leveren nu al standaard sleutels bij een nieuwe auto die stoppen met uitzenden als die even stil liggen.
    Het is gewoon een spelletje, die dieven verzinnen daar ook wel weer iets op.
    Maar denken jullie nu werkelijk dat ze je auto niet meenemen als ze hem graag willen hebben??
    Als ze de sleutel niet kunnen ontvangen en versterken zijn er nog talloze andere mogelijkheden om een auto binnen te komen en te starten.
    Ik werk zelf in de autobranche en wij hebben er dagelijks mee te maken dat auto’s leeg worden gehaald of verdwijnen. Ook zonder keyless entry.
    Je moet gewoon zorgen dat je een Allarm op je auto hebt die voldoet aan de eisen van de verzekeringsmaatschappij. Vaak tot een bepaald catalogus bedrag is de standaard Allarm prima. Anders zou je daarnaast nog een 2e Allarm moeten monteren als ze dat eisen.
    Uit ervaring weet ik waar een extra extern Allarm op zit dat zie die vaak met rust laten.
     
  16. dat extra alarm, geen keyless entry en een opvallend anti diefstal slot in de auto (stuurslot of disk, vergrendeling van pookknop naar handrem enz.) kan vaak het verschil maken, meestal lopen ze dan door en vinden ze wel een ander slachtoffer.
     
    Iodokus vindt dit leuk.
  17. Ik denk niks ik weet het zeker. :mrgreen:
    Ik waarschuw alleen maar aangezien de verzekeringsmaatschappijen de regeltjes telkens aanpassen. Het zou jammer zijn als je je auto achteraf voorziet van keyless entry en je van de verzekeringsmaatschappij te horen krijgt dat er niet (of minder) wordt uitgekeerd op het moment dat je de auto als gestolen opgeeft.

    Heb je nu geen keyless entry dan is de eis van de verzekeringsmaatschappij beperkt. Heb je wel keyless entry dan zal je auto voorzien moeten zijn van een degelijk alarmsysteem. Echter sinds de regels zijn aangepast (01-2021) vallen veel OEM alarminstallaties niet meer binnen de norm, dat betekend dat je achteraf een alarmsysteem moet laten plaatsen, dus kosten. Als dat het comfort is waar de autofabrikanten naar op zoek zijn dan mogen ze die wat mij betreft houden :snooty:

    Mijn auto is voorzien van meerdere alarmsystemen (OEM en achteraf ingebouwd), een extra stuurslot, een gedeactiveerd keyless entry systeem en een verborgen OBD poort en dat allemaal omdat er al een poging tot ontferming heeft plaatsgevonden :(
    Het extra stuurslot en het achteraf ingebouwde alarm systeem zijn er ingekomen na de diefstal poging. Met andere woorden alle overige zaken waren al aangepast of aanwezig. De reden waarom de poging gestaakt is, is dan ook niet te danken aan het OEM alarmsysteem maar aan het feit dat ze de OBD poort niet hebben kunnen vinden waardoor het kopiëren van de sleutel niet mogelijk bleek te zijn. De auto binnenkomen hebben ze overigens gewoon via het slot van de bestuurdersdeur gedaan (zonder schade).

    Nogmaals een ieder moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Ik zie het aleen maar als mijn vaderlijke taak (ouwe l*l die ik ben) te waarschuwen, dat is alles ;)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina