1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kenwood DDX5022 Dubbel DIN

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door hars73, 12 mrt 2009.

  1. Ik wil in de nabije toekomst misschien in mijn nieuw aangeschafte Focus II een dubbel DIN dvd speler inbouwen die de standaard 6000CD vervangt, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar eerst uitgaat naar Kenwood en dan naar Pioneer. Misschien dat ik de Kenwood wel voordeliger uit de UK kan halen, echter weet ik niet of er verschil zal zitten in bijv. de verdeling van de radiofrequenties????

    Nou vroeg ik me af of er al mensen zijn die deze combinatie hebben en evt. een foto hebben hoe het eruit komt te zien. Hoe vlak blijft het geheel of steekt de headunit echt 'uit' het dashboard?

    Daarnaast zit ik dan te overwegen om twee TFT schermpjes te gaan monteren op de achterstoelen voor de kids :wink: die dan aangesloten moeten worden op 12v (zonder sigarettenaansteker, maar gewoon rechtstreeks) en via de video-out van de dvd speler worden aangestuurd.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Geluid zal gewoon via de autospeakers gaan waarschijnlijk. Voorlopig zal ik dit nog niet aanschaffen hoor, maar op redelijke termijn denk ik toch dat het er wel aan zit te komen.

    Dus is er hier iemand die de Kenwood DDX5022 Dubbel DIN DVD speler, of een andere dubbel DIN, in z'n Focus II heeft zitten?
     
  2. Zit over bovenstaand nog eens na te denken hoe ik dat zou willen en moeten doen.

    Mijn idee is dat ik dus die Kenwood erin zet en van de geschakelde 12V draad achter de radio een aftakking maak (dus gewoon splits achter de radio), die door het middenconsole naar achteren loopt waarbij ik aan het einde de kabel splits naar 2 kabels die richting de TFT schermpjes gaan.

    Nu is de Kenwood 15A zag ik op de Kenwood site en de losse schermpjes 800mA per stuk (dus 1.6A voor twee schermpjes). Dit zou dan in totaal uitkomen op 16,6A via de geschakelde draad. Gaat de zekering dit wel trekken (en de dikte van de kabels?) of moet ik voor een andere oplossing kiezen (bijvoorbeeld via de 12V aansluiting in de kofferbakruimte)?

    Is een andere mogelijkheid bijvoorbeeld om ergens anders 12V vandaan te halen? Staat er al ergens 12V op een stekker onder de stoelen bijvoorbeeld ivm evt. stoelverwarming of electrisch verstelbare stoelen?

    TFT schermen zullen niet constant zijn aangesloten want als ik de afbeelding bekijk kun je ze met een stekker loskoppelen.

    Electronica is nou niet mijn vakgebied, maar gevoelsmatig zou ik bovenstaand wel moeten kunnen als ik maar weet of het probleemloos kan en welke twee draden ik exact naar achteren moet leggen (kleuren van de schakeldraad en de massa?)

    Weet alleen niet of ik iets over het hoofd zie bijvoorbeeld.
     
  3. ik zou idd geen spanning pakken van de geschakelde + die is te zwak die is berekend op 300 Miliampere]

    wat je evnetueel wel kan doen is een relais aansluiten op de geschakelde + en vervolgens een voedingskabel ergens anders vandaan pakken die wel die 2 schermen kan trekken en vervolgens via het relais deze dikkere kabel laten schakelen (zo werken versterkers ook)

    die 15 ampere van de radio zelf komt gewoon van de constante +
     
  4. eh.. aangezien dit niet mijn sterkste kant is, laat ik dingen met relais enzo wel aan de professionals over :wink:

    En als ik nou vanuit de kofferruimte de 12V aansluiting ga gebruiken voor de twee schermpjes? Gaat die dat wel trekken? Dus een stekker vanuit de kofferruimte met kabel naar het middenconsole laten lopen aan de achterkant tussen de twee voorstoelen. En daar dan de twee kabels aan koppelen van de schermpjes. Dan blijf ik wel van de ISO kabelboom af.
     
  5. dat gaat ie wel trekken!
    Alleen staat er op de 12v aansluiting in de kofferbak wel constante stroom,
    Dus zal je of met een schakelaar moeten gaan werken, of met een relais zoals danny al zei.
     
  6. Nou die schermpjes zijn volgens mij uitgerust met een kabel met daaraan 2 stekkers die je gewoon in elkaar kunt klikken. Als je de schermpjes afkoppelt als je ze niet gebruikt, dan wordt er toch geen stroom meer verbruikt?
     
  7. Er zijn ook mooie schermen die in de hoofdsteun zitten!
     
  8. Persoonlijk hou ik niet zo van los hangende stekkertjes en/of bedrading waar gewoon nog 12v aan spanning op staat. En dat is wel het geval als de schermen zijn verwijderd.
    Als je op die wijze apparatuur gaat aansluiten en je hebt een keer een probleem met bijvoorbeeld je accu dan kun je nog wel eens schrikken van het zoekwerk wat je dan hebt. Neem dan vooral de lekspanning problemen. Zorg gewoon dat je bepaalde accessoires geschakeld aansluit, zo weet je zeker dat er (bijna) geen stroomverbruikers zijn als de wagen is uitgeschakeld.
    Stel: je legt een kabeltje waaraan een stekkertje is gemonteerd dicht tegen de carrosserie aan, dan creer je snel een stroomlus. Nadeel, volgende dag is je accu leeg en je vloekt je de rambam omdat je na het vervangen van je accu nog steeds geregeld zonder stroom staat. Misschien een voorbeeld waarvan de kans erg klein is dat dit zo gebeurt, maar vergis je niet wat er allemaal fout gaat als je op die wijze elektronische apparatuur in de auto gaat aansluiten. Er word een hoop metaal gebruikt in de wagen en lang niet alles is geisoleerd dis een perongeluk-kortsluitingkje is snel gemaakt.
     
  9. @Crown: Weet ik, maar ik vind die kleuren van die hoofdsteunen niet zo mooi aansluiten bij mijn bekleding eigenlijk. Daarbij moet je er dan ook weer een hoes bijkopen om eroverheen te doen, zodat ze niet binnen een week eruit gejat worden.

    En bovenstaande schermpjes kosten zo'n 40 euro incl. verzendkosten. Er moet dan alleen nog een beugeltje bij van 15 euro per stuk. En voor die 5 tot 10 keer per jaar dat de kids achterin een lange rit moeten maken vind ik dat eigenlijk goed genoeg.

    @FocusTddi: Daar had ik nog niet echt aan gedacht, maar als ik dit via een stekker in de sigarettenaansluiting regel in de kofferbak, fungeert die stekker toch eigenlijk als 'schakelaar' door die er alleen maar in te doen als ik die schermpjes gebruik?
     
  10. Inderdaad, dan zou het wel gewoon kunnen :D
     
  11. Inderdaad, dat lijkt me veiliger dan snoertjes die los liggen in de auto, waar 12 volt op staat terwijl de bedrading niet wordt gebruikt en dus niet is weggewerkt.

    Je kunt natuurlijk in de middenconsole waar het kleine asbakje zit ook een sigarettenplug maken, zo hoef je niet steeds de kofferbak in te duiken om die schermen te kunnen gebruiken. Met een volbepakte auto tijdens vakanties wel zo prettig.
     

Deel Deze Pagina