Kentekenplaatomlijsting(achter) & brief aan Ardea Amsterdam

Discussie in 'Exterieur' gestart door Chicles, 5 mei 2012.

  1. #1 Chicles, 5 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2012
    Patrick,

    hoewel mijn geheugen met het stijgen der jaren wat minder wordt, kan ik me niet herinneren dat ik enig defect had de omlijsting van mijn kentekenplaat (achter). Ik kan me ook niet herinneren dat door u enige melding is gemaakt van enig mankement aan onderhavig onderdeel. Noch kan ik hier op de factuur iets van terugvinden.

    De laatste keer dat ik keek naar mijn uit Venray afkomstige kentekenplaatomlijsting (achter) was deze nog in perfecte conditie.
    Er rest mij niets anders te concluderen, dan voernoemde kentekenplaatomlijsting(achter) moedwillig door u bedrijf verwisseld is teneinde dit als marketing-communicatie uiting te laten dienen. Dit alles zonder mijn expliciete toestemming.

    Mijn positie in dit soort situaties is even simpel als eenvoudig. Mijn beschikbare advertentieruimte dient betaald te worden. Volgens de geldende normen. Tenzij ik een merk heel sympathiek vindt. En dat is zelfs mijn huisbankier bij mij als grote wielerliefhebber nog niet gelukt. Dus waarom u erop rekent dat bij het eerste klantenkontakt (en als dit niet tot een bevredigende oplossing komt, tevens het laatste) wel zou mogen lukken, is aan de enezijds een raadsel, anderzijds een grove inschattingsfout van uw kant. (Deze zin vrij naar den Uil, politicus in de jaren '70, ik dwaal af)

    Viermaal per week spoed ik mij tijdens de spits vanuit Zuid naar de Bijlmer en in de weekenden rij ik eveneens tijdens de spits naar Maastricht en zondagsmiddags weer terug. Ik doe altijd mijn uiterste best om zoveel mogelijk in de linkerbaan te rijden teneinde een zo hoog mogelijk aantal contactmomenten te realiseren.
    Op basis van van het hierboven geschetste scenario, waarbij buitenlandse vakanties nog buiten beschouwing zijn gelaten, kunnen we er wel vanuit gaan dat het op jaarbasis over enkele honderdduizenden kontaktmomenten gaat.

    In de reclamewereld zijn staffels om dit soort zaken uit te rekenen.

    Maar goed, laat ik niet op de zaken vooruitlopen. Er zijn drie manieren om tot een bevredigende oplossing van deze totaal onbevredigende situatie te komen. Te weten.
    - U vervangt de kentekenomlijsting(achter) weer door het prachtige uit Venray afkomstige exemplaar.
    - U stemt in met het feit dat het een bijzonder uncoole marketing actie van uw kant is en betaald mij jaarlijks de geldende staffel voor kontakten per duizend. Als tegenprestatie van mijn kant blijf ik klant bij Ardea en mag u het onderhoud blijven verrichten op mijn Focus 2.0 Limited Sport Edition nr 151/250 (Zodat u niet denkt dat u zomaar met een willekeurige bolide te maken heeft).

    Dan rest er nog een vraag? Welke 1-breincellige reklame idioot heeft gemeend dat een Ford-dealer het best af is met de naam van een Zorgverzekeringsmaatschappij (en welke hersenzwakte heerste er bij de directie op moment van goedkeuring?)

    En een opmerking: U vraagt mij wel toestemming om accu en dynamo te wisselen, maar niet om mijn kentekenplaatomlijsting(achter) te wisselen. Waarom?

    Zoals u wellicht is opgevallen uit bovenstaand epistel, heeft u met deze actie ervoor gezorgd dat ik er zwaar de pleuris in heb (ja, ik kom uit Amsterdam) en dat u daarmee geen vrienden heeft gemaakt. Dit soort kleine ondoordachte acties kan klanten kosten (in dit geval 1) en levert Ford Jos Bogman uit Maastricht, dan wel Gerard van Garage Oke weer een klant op.

    met bijzonder onvriendelijke groeten

    Ron van den Boogaard

    P.S. Uiteraard neem ik aan dat u er geen moeite mee heeft als dat schrijfsel her en der op een forum of een social-media uiting terug te vinden is. Heeft u dat wel, dan bent u te laat.
     
  2. :haha: schitterend

    En idd ze doen het te pas en te onpas..........gelukkig hebben ze bij mij het lef nog niet gehad om het te doen
     
  3. waarvan akte :bravo:
     
  4. :schater:
    pak ze maar aan die media geile hufters:baeh:

    Bij mij was het net andersom, kocht de huidige Focus, waarbij gelijk de garagehouder
    vroeg of hij de Focusclub plaathouders over moest zetten op de nieuwe:rock:
    Zo kan het ook.

    Post nog wel even hun reactie...ik houd wel van een lolletje:thumbs:
     
  5. Geweldig dit!!!! :schater: :schater:

    Bij mijn nieuwe FoFo had ik gelijk aangegeven dat ik een blanco kenekenplaathouder wilde, en gelukkig, zonder morren (de verkoper vond het niet leuk) zat er een blanco houder op.
     
  6. Geinig gevonden, onbegrijpelijk dat dit niet vooraf wordt vermeld. Jammer van de "dt" fout;).
     
  7. ik vind het een beetje vergezocht, maar goed...

    ik weet dat men in Amsterdam het hart op de tong heeft liggen; maar had de garagehouder hier gewoon op aangesproken of een belletje gegeven. Spijtig eerste contact met de garage, dat dan weer wel helaas...
     
  8. Tja ongepast en ongewild is het zeker maar of je met een dergelijk schrijven nu je doel gaat bereiken :shrug:

    Het komt toch een beetje neer op reclame voor Ardea, niet positief dat begrijp ik, maar toch.... ;-)
     
  9. Als ik het gezien had toen ik hem ophaalde, dan had ik dat gedaan. Gistermiddag om 5 uur opgehaald en meteen naar Maastricht gereden. Zag het pas vanmiddag toen ik de boodschappen in de achterklep deed.
    En ik vind het altijd lekkerder om te schrijven dan om te bellen. Ben nieuwsgierig naar de reaktie.
     
  10. haha, ja dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk en het is je zeker goed recht om dit te doen; maar net wat Joost zegt of je daarmee je doel bereikt..?!
     
  11. Tuurlijk bereik je daarmee je doel niet! Wat denken jullie dan? Hij stelt 2 opties voor.

    Optie 1 = geen optie. Die originele kentekenplaathouder is al lang pleite.
    Optie 2 = geen optie, dat gaat die dealer dus ook nooit doen.

    Ik denk dat het Ron ook helemaal niet om een oplossing te doen is, maar gewoon om dit op een ludieke manier aan Ardea kenbaar te maken.

    Ik vind hem in ieder geval fantastisch!
     
  12. dan wordt het optie3 waarvan niet gesproken is maar wel gedaan wordt
    optie3 = autobezitter vervangt plaat zelf en is geen klant meer van betreffende bedrijf tevens zal hij zijn best doen om de mondreclame door te sturen naar de overige ford rijders in amsterdam. gevolg dat je dit niet zomaar kunt doen

    bij ons op zaak hebben ze ook deze gedachten gehad
    echter om deze rede hebben we het nooit gedaan
    als kentekenplaathouder kapot is vv wij hem een met reclame
    maar is altijd van te voren aangevraagd.
    of direct door receptie afgesproken ivm klant komt vv kentekenplaat (dan vv we de houders dus ook)
     
  13. Onlangs heb ik nieuwe kentekenplaten laten zetten en ze hebben de lijst met Ford Amsterdam (inmiddels niet meer als dealernaam bestaand) en :ford: logo's gewoon vast geschroefd.

    Waarschijnlijk had ik mazzel.
     
  14. ik heb hetzelfde bij ardea, tijdens mijn eerste beurt vorige maand was direct de kentekenplaathouder vervangen. Nu zat er een boerhof groningen op,dus maakt mij niet heel erg veel uit, in ieder geval beter dan dat ze er zomaar een reclame sticker op plakken toch? zoals menigeen BMW of mercedes dealer.

    En als het niet bevalt, even met een schuursponsje,dan is het ardea logo er zo af, heb zo eens drie keer achter elkaar een nieuwe houder ontvangen bij mijn toen fiat garage, jaren geleden. Elke keer weer ff het schuursponsje en hopla bij de volgende beurt zat er weer een nieuwe op..
     
  15. Cool! Terugpakken ja.

    Met de knuisten van andermans eigendom afblijven heet zoiets.
     
  16. idd, wat geeft een garage het recht om jouw eigendom te gaan aanpassen??
    kijk...als ze er gratis mooie nieuwe lm-velgen onder zetten met nieuwe banden
    dan hoor je niemand klagen.
    Maar in dit geval is het net zo irritant al ze reclamestickers op je auto plakken
    ik schrijf mijn naam toch ook niet op hun muur??? al lijkt mij dat ook wel eens
    geweldig om te doen:schater:
     
  17. Inderdaad!

    We klagen hier altijd vreselijk over het slopen van andermans spullen. Overigens terecht, maar wat deze autozaak doet is gewoon zeer zielig! Ik hoop dat je al je onkosten e.d. vergoed krijgt en anders gewoon blijven aanvechten!
     
  18. Dat snap ik wel maar ik vraag me af of ze dat bij Ardea ook snappen. Persoonlijk was ik nl. verhaal gaan halen maar dan in eigen persoon. Uit ervaring, helaas, weet ik dat dat meer oplevert.

    Dat neemt niet weg dat het stukje wel een lekkere ondertoon heeft :-)
     
  19. tevens wat je misschien zou vergeten
    maar kentekenplaten zitten vast gepopt ter extra veiligheid
    sommige bedrijven gebruiken een parker en zo kun je dus ook eenvoudig losschroeven

    als de kentekenplaat met popnagels gedaan is, moeten ze eigenlijk ook de popnagels verwijderen in de achterklep zijn gevallen

    dus voor alle mensen die houder hebben vv zien worden
    ga terug en zeg dat je rammel hoort en gezien hebt dat houder vv is
    dan kunnen ze mooi 15 minuten werken om de stukjes popnagels eruit te vissen
    en direct ook zeggen dat je normale plaat wil hebben

    als bedrijf slim is zeggen ze dat doen we en is het nog service ook
    als ze dom zijn en zeggen dat het geld kost dan opstappen naar directie
    en vooral doen 's morgens of 's avonds als er voldoende mensen staan
    op dat moment zijn ze het meest kwedsbaar

    wij krijgen zelfs te horen dat op een nieuwe auto geen reclame plaat mag gemonteerd worden, dus dit doen we dan ook niet
    andere nieuwe auto's wel
    je moet iets monteren en eraf halen kan altijd nog
     
  20. ;) mooi!

    De Kuga heeft een blanco plaat en gaat binnenkort voor onderhoud ;) naar Ardea.
    Zal mij benieuwen. (maakt vast contractje voor de reclame overeenkomst).

    Groet,

    John
    Grey-Ears
     

Deel Deze Pagina