1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 Ecoboost 250pk Kenmerken overboosten

Discussie in 'Performance' gestart door DaanST, 2 feb 2023.

  1. Beste Ford liefhebbers,

    Ik heb sinds kort een Turbosmart Kompakt Dual Port BOV in mn mk3 Focus ST, samen met een nieuwe boost selenoid laten monteren. Nu merkt ik dat de auto veel meer turbodruk levert (driekwart van het turbodruk meter op t dashboard), en ik twijfel heel erg of er geen sprake is van overboost. Ik weet dat het verkeerd aansluiten van een BS kan resulteren op boost problemen. Of kan het een kwestie zijn van het afstellen van de BOV? Ik heb de onderdelen niet zelf gemonteerd, dus heb ook niet kunnen zien hoe het gemonteerd is. Auto is voorzien van stage 1 Revo software.
    Ook bij gasgeven in zn vrij, gaat de motor inhouden van 3.000 toeren alsof hij tegen de rev limiter aanzit.

    Graag ontvang ik advies wat te doen.
     
  2. Volgens mij is dat revven een beveiliging, maar weet ik niet zeker..
    Dat je auto meer dan 1 bar druk levert bij volgas met stage 1 lijkt ook normaal is mij verteld. Ik heb dat namelijk ook in mijn mk2.
     
    DaanST vindt dit leuk.
  3. Wat M. Blaak zegt, stage 1 komt rond 1.5 bar uit bij volgas
     
    DaanST vindt dit leuk.
  4. Ah ok, dus grote kans dat alles gewoon klopt, maar ik nu eindelijk de volledige boost heb na de chiptuning.
    Dit is in november gebeurt, en Kevin zei al tegen mij dat de turbo na de tuning iets achter bleef, wat 99% te verwijten was aan de boost selenoid.

    Ik zal voor de zekerheid de auto uitlezen op foutcodes.
     
  5. Revlimit is een beveiliging voor de versnellingsbak. Dat je niet met 6000rpm koppeling op laat komen.

    Dat je hogere druk hebt na tunen is normaal. Dat is namelijk het makkelijkste om aan te passen zodat je meer vermogen hebt.
    Met inspuit en ontstekking kunnen ze ook iets winnen
     
    DaanST vindt dit leuk.
  6. Ah ok, dat zal het dan zijn als beveiliging. En dat je na tuning een hogere turbodruk dat is ook logisch. Het verschil in turbodruk na vervanging van de boost selenoid is alleen zo groot, dat had ik niet verwacht.
     
  7. Dan was hij waarschijnlijk al een tijdje kapot. Merk je nu ook dat je meer power hebt?
     
  8. Ja dat denk ik ook, het is dat Kevin van Mebu het aangaf met het chippen, dat de turbodruk wat achterbleef.
    En ja heb zeker merkbaar meer vermogen, vandaar ook mijn gedachtes of hij juist nou niet aan het overboosten is.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  9. Is dat tegen 3000rpm hangen geen launch control?
     
  10. de ST heeft geen LC en bij de RS lag die dacht ik op 3500 TPM
     
  11. Maar deze is gechipt. Allicht dat dat erbij is geschreven. ‍♂️
     
  12. geloof niet dat dat kan, anders waren er wel meer ST rijders die dit zouden doen/hebben.
     
  13. 5000 rpm ;)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. #14 VinRS, 12 feb 2023
    Laatst bewerkt: 12 feb 2023
    Revven is idd launch control na chippen, wordt bij een ST meestal rond de 3000 rpm gezet. Als je de ST net als de RS op 5000 launched krijg je alleen een rookgordijn

    Ik had mijne op 2500 laten zetten

     
    DaanST, gerardTDCI en MKZ vinden dit leuk.
  15. hoeveel?
    verbaast me eigenlijk ook niet, aangezien ik een keer achterin een RS een LC heb meegemaakt. (zeg je dat, meegemaakt?)
    was wel heftig maar heel gaaf :rock:
     
    Edgar Focus en VinRS vinden dit leuk.
  16. Het is idd Assisted Launch, hoort bij het chippen met REVO. Het houdt het toerental op 2700 RPM.
     
    MKZ vindt dit leuk.
  17. Yep 5000 tpm :thumbup:
    Er zijn wel tuning oplossing om dit aan te passen. Met een Mountune tuning en volgens mij ook met Cobb kan je het toerental aanpassen, maar af-fabriek is het 5000 tpm en ja het is een redelijk spectakel, niet alleen achterin :mrgreen:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  18. Bij een COBB Accessport is dat inderdaad in te stellen. Voor mijn gevoel is het een enorme aanslag op de koppeling, daarom maar twee keer geprobeerd haha.
     
    DaanST en Iodokus vinden dit leuk.
  19. Bij mijn st met orginele bov ging de meter net over de helft. Nu heb ik er ook een turbosmart opgezet en gaat de turbo druk meter naar 3 kwart zonder dat mijn auto getuned is. Denk zelf dat de veer druk hoger is waardoor de turbo iets meer druk opbouwt
     
    DaanST vindt dit leuk.
  20. Ja precies! Dat heb ik dus ook. Boost selenoid is tegelijkertijd vervangen met de Turbosmart Bov waardoor ik flink meer turbodruk heb gekregen.
     
    Henry-ST vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina