2.5i 20V 305pk Katalisator kapot?

Discussie in 'Performance' gestart door Sbro.nl, 8 feb 2013.

  1. Rijd je ST niet in beveiligde modus bij foutcode?

    = minder turboddruk, enz
     
  2. Bedankt Nicky ;)

    Nee, geen safe mode bij deze foutcode. Puur een melding dat de cat niet efficiƫnt bezig is. Mod-X blokkeert/laat deze fout niet zien. Mij gaat het er alleen om dat er geen fout is als die bij de APK staat met stock software...
     
  3. Hallo Simon ,
    geen afspraak maken bij cosmo maar mij bellen.

    Al dat dataloggen kan ik ook

    Ook sommige sportkatten waaronder die van miltec overleven soms niet de pops en bangs
    Ik heb een klant die onder het rijden in de pakeergarage vol gas geeft en dan de koppelling intrapt voor zoals hij dat zegt `de kanonsknallen`` en die heeft na een orginele kat en een 200 cell sportkat nu een kat vervanger.
     
  4. Ik ga ook zeker niet meer naar Cosmo, dat verhaal heb ik al heel lang afgesloten, ik ga nu naar Schipdam in Wierden als het echt nodig is.
    Voor dataloggen zal ik tzt met jou contact opnemen indien nodig, ik heb er zelf ook de (amateur)spullen voor, alleen het programma op de laptop mis ik nog.

    Wel heb ik het idee dat het knallen erger geworden is en dat er wat rammelt onder de auto :nocheer:
     
  5. Heb je een BOV op je RS?
     
  6. :oops: wat is BOV, ik weet het zal wel een domme vraag zijn :oops:
     
  7. Blow off valve, voor het psstt geluidje :p, ik had op mijn ST er 1 zitten en daarvoor merkte ik ook dat de auto vaak knallen gaf na het loslaten van het gas, nadat ik de BOV eraf heb gehaald en de slangetjes weer origineel heb gemaakt hoor ik dit niet meer. Dacht misschien heb jij er ook 1 opzitten.
     
  8. Nee die heb ik er niet opzitten, heeft er bij de vorige eigenaar wel op gezeten weet ik toevallig.
     
  9. KLinkt je cat niet rammelig naar keramiek deeltjes? Als je erop klopt met een klein bankhamertje? Bij mijn punto gt en de sussuskie swift van mijn moeder deed de garage dat ook, dat schijn je te kunnen horen als er deeltjes los zitten, dat zou niet moeten mogen dus blijkbaar. Ik heb er zelf geen verstand van...
     
  10. Ik wil hem nog ff op de brug zetten, oa daarvoor en de kabels controleren van lambdasensoren.
    Dat rammelen deed hij tot voor kort nog niet namelijk.
    Ook vind ik dat de RS nu ineens trekt als een beer, lees harder danvoorheen, allemaal kenmerken van een kapotte cat.......

    Wordt vervolgd........
     
  11. Dat harder optrekken ivm een kapotte kat? Hoe komt dat?
     
  12. Iets met tegendruk welke minder wordt. Meer free flow...
    Nou Simon, ik zie nog een decat komen... en dan moet je wel aan de chip :P
     
  13. #53 Niek-V, 13 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2013
    Zal er maar snel iets aan (laten) doen Simon.
    Heb zelf ook 2 keer een kapotte kat gehad, dit kwam doordat hij te rijk liep. Het binnenwerk/honingraad van de kat kwam los en begon te rammelen, heb er een paar weken mee doorgereden, met als resultaat een los stuk binnenwerk van de kat in mijn einddemper :nocheer:

    Zie dat er maar eens uit te krijgen :nocheer:
     
  14. Voor zover nog actueel Simon, met de vacuumgezogen slang had ik de zelfde melding met de obd reader.

    John
    Grey-ears
     
  15. Ah, oke John.

    Alleen komt bij mij de melden gelijk na het starten van de auto, dus niet tijdens het rijden.
    Kan hem ook wissen en komt dan niet eerder weer dan na een paar dagen, ook dan weer tijdens/vlak na het starten.

    Tijdens het rijden heb ik totaal heen last of wat dan ook, de :rs: gaat als de spreekwoordelijke brandweer ondanks de melding
     
  16. Dat lijkt me opzich ook niet zo vreemd. Je hebt met een kapotte kat wellicht minder oponthoudt voor de uitlaatgassen.
     
  17. Zonder cat rijdt zeker "beter" ( lees krachtiger). En qua pk's ook een stuk. Omdat idd de uitlaattegendruk minder is.. Alleen is kapotte cat geen leuk financieel geintje, zeker voor een Focus rs lijkt me.
     

Deel Deze Pagina