1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk k&n vervangings filter focus ST

Discussie in 'Performance' gestart door kevinst270, 10 aug 2010.

  1. Wat voor weer was het ook alweer bij de Powerlap van Topgear ? ;)
     
  2. Hoi Kevin,

    Ik heb mijn filter bij http://www.sportfilters.nl/ besteld deze zitten in Best (NB)
    je merkt inderdaad weinig verschil ...iets meer geluid. :rock:

    grt Mark
     
  3. #23 kevinst270, 12 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2010
    dumpvalve doet miks aan tunning MAAR ,
    de turbo blijft WEL op toeren tijdens het schakelen en valt niet terug in zijn toeren gebied
    dus dat wil zeggen dat je na het schakelen je voledige NM,s pk,s weer heb als voor het schakelen.dus waardoor je wel degelijk sneller bent want je turbo leg wordt beperkt tot een minimum.er zit zeker wel een kern van waarheid in het feit dat je iets of wat sneller bent als het kouder is hoe kouder de lucht des te beter de verbranding

    iik kom uit tilburg dus dat is dichtbij thx !!
     
  4. klasse tent, ben er al een paar keer geweest voor een openluchtfilter! :dance:
     
  5. www.sportfilters.nl komt mijn filter ook vandaan.
    Was vergeten te melden dat het naar bedrijf gestuurd moest worden dus nog ff snel mailtje achteraan gestuurd en is helemaal goed overgekomen, bevestigd en uitgevoerd. SUPER!!!

    Btw. Dit was echt de goedkoopste die ik kon vinden binnen nederland;)
     
  6. OT aan Absoluut! En de meeste asbo-ploffen uit de uitlaat niet te vergeten :mrgreen:.
    Nadeel is dan weer dat je al dat mooie vermogen en NM niet kwijt kunt op het vochtige wegdek ;).

    OT uit

    Een inlegfilter doet niet heel veel voor je vermogen. De grootste restrictie in het aanzuigdeel van de ST zit imho in de luchtfilterbox zelf, dus je zou beter daarnaar kunnen kijken als je iets wilt winnen. Voor het aanzuiggeluid kan het wel iets schelen, en je kunt het filter zelf reinigen dus geen vervangingskosten meer bij onderhoud. Ik weet niet of zo'n K&N filter geolied dient te worden na reiniging? Zo ja, pas daar dan een beetje mee op: vooral niet te veel olie, want dan kan je MAF-sensor vervuild raken met foutmeldingen als gevolg.
     
  7. Standaard heeft een ST ook al een dumpvalve, deze Bollen valve Pssjjt er ook flink bij (heb 'm zelf ook). Behalve het beperken van turbo-lag is het belangrijkste voordeel van een dumpvalve misschien wel het voorkomen van hoge piekdrukken bij gas los en het daardoor zeer snel tot stilstand komen van het turboschoepenrad. Dit geeft hoge reactiekrachten in lagers etc. en extra slijtage.

    Vraagje: zit bij jou de sound composer er nog op? Bij mij mist 'ie geloof ik, waarschijnlijk vervallen bij installatie van de DV denk ik.
     
  8. die is bij mij ook vervallen helaas want je hoort het ding wel als hij gemonteerd is.
     

Deel Deze Pagina