1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk K&n foutmeldingen.

Discussie in 'Performance' gestart door keven65, 27 nov 2013.

  1. hallo allemaal, ik zit met een vraagje over mijn k&n filter, en als iemand van jullie er ook al last heeft van gehad. Ik rijd nu al een jaar rond met mijn 1.6je en heb al een half jaartje een k&n filter erin zitten. Al drie keer dezelfde foutmelding gehad over een foute waarde van de MAP en MAF sensor(+- om de 1000km). dit zou komen omdat de luchtstroom hoger ligt en hier zou niks aan te doen zijn volgens de dealer die er tijdens het eerste onderhoud achter gezocht heeft... Met een pipercross heb ik er geen last van, maar ik voel amper verschil tegenover de kartonnen filter van ford
    Maar met de k&n erin heb ik nog altijd een enorm verschil in gasrespons en verbruik. En het koppel ik ook onmiddelijk beschikbaar. zeer vreemd omdat de pipercross ook een sportfilter is niet? het komt erop neer dat de motor voelbaar liever de k&n heeft. Weet iemand als deze waarde in te programmeren is met een remap of iets in die aard?

    alvast bedankt :rock:
     
  2. ff zoeken op het forum, volgens mij is er al meer over geschreven, maar weet niet meer precies wat. Volgens mij had het te maken met de olie van het filter.
     
  3. #3 keven65, 27 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2013
    dat was niet het geval, het was een te "hoge" waarde aan lucht die in conflict kwam met de MAP waarde ofzoiets. geen vuil, geen olie, gewoon een waarde die buiten de limieten lag.

    had ook dit gelezen op het net.

    "Bij het plaatsen van het K&N filter is de luchtdoorlaat hoger en moet de luchtmassameter ineens weer werken en dat doet hij niet goed. Dat komt door dat K&N filter nu is de luchtmassameter kapot zegt de dealer dan. Nieuwe luchtmassameter erin en een nieuw papier filter en probleem opgelost. Nee het gevolg van het probleem is opgelost, niet de oorzaak. In de service meldingen staat dat de luchtmassameter schoon gemaakt moet worden en als dat niet werkt vervangen moet worden. Deze meldingen zijn natuurlijk alleen voor de dealers intern, maar worden al gauw tegen de gebruiker van een K&N filter gebruikt als zijnde de schuld van het probleem".
     
  4. Begin maar eens met het schoonmaken van je MAF sensor. Deze is waarschijnlijk vet "geslagen" door een teveel aan olie van het K&N filter.
     
  5. meerdere malen gedaan, en ijgelijk ook nooit vettig of vuil. want de fout bleef terug komen rond +-1000km of zeer lange ritten op de snelweg. alleen na het uitzetten vd auto, de pipercross erin of de kartonnen filter, contact aan, starten en de fout was weg. ik vind het ook vreemd hoor :p
     
  6. [MENTION=13635]keven65[/MENTION]

    laat de map sensor is reinigen met remmenreiniger

    ik heb dit probleem ook veel gehad met k&n filters, heb er 2 verschillende ingehad, auto heeft me zelfs in engeland stil laten staan, heb ook de maf laten vervangen, helaas 3000 km later weer dezelfde storing, toen heb ik de map en de mapt gereinigd en tot nu toe totaal geen last meer.


    de map sensor zit in het inlaatspruitstuk, de mapt op de intercooler!
     
  7. Het zou niet moeten mogen, maar voelt het K&N filter nat? Een af fabriek netjes geoliede K&N filter voelt heel licht vet, maar absoluut niet nat.
     

  8. Zou je denken of niet? Mijn K&N inleg filter was destijds vanuit de verpakking gewoon nat. Sterker nog de olie zat aan de plastic verpakking.
     
  9. Een goed voorbeeld van een fabrieksfout. Het K&N filter van mijn voorgaande en huidige auto kwamen droog uit de plastic verpakking.

    Het valt mij op het forum overigens wel op dat de ene motortype er meer last heeft dan bij een ander motortype.
     
  10. moet ik deze gwn losmaken en zuivermaken dan? (heb 3 jaar als mechanieker gewerkt) maar toch :p nie dak iets stukmaak.
     
  11. hij was idd vrij nat. kheb ze wel zuivergeveegd en de natte druppels er vanaf gedaan. blijkt wel dat hij nu helemaal niet vettig meer is (+- 7000km erop)
    en bij de eerste foutmelding hebben ze idd de mapsensor gereinigd. mss ligt daar het probleem dan. echt zonde met al die electronica...
     
  12. Ik laat de K&N filters altijd minimaal 1 week uit de folie om uit te dampen,
    dat is iets wat mij vroeger al geleerd werd met de filters in de motorcross,
    daar spoelde we ze zelf uit en voorzagen ze van verse filter olie....die je hem
    te vlug in de motor, dan kon je direct een andere bougie gaan halen:schater:
     

Deel Deze Pagina