1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 TDCI 140pk K&N filter probleem

Discussie in 'Performance' gestart door MartijnB, 8 sep 2016.

  1. Ik heb een probleem met mijn K&N 57s luchtfilterkit op mijn focus 2.0 tdci uit 2016.
    Elke keer als ik een keer doortrek boven de 2500 toeren krijg ik een melding van motorstoring.
    De kit heeft altijd op mijn 1.6 gezeten zonder problemen.
    Omdat ik het filter eerst gereinigd heb dacht ik dat het filter te nat was dus heb ik het een week of 5 laten drogen tot het helemaal droog was, maar dit maakt geen verschil.
    Ik heb K&N gemaild en de problemen voor gelegd en kreeg toen het antwoord dat ik de luchtbuizen en connectors moest nakijken of die allemaal nog goed zaten.
    Dat was natuurlijk omdat je alleen een filter erin stopt met een andere deksel op je luchtfilterhuis.
    Verder kreeg ik het advies om de accu minimaal een half uur los te koppelen om er voor te zorgen dat de software dan gereset zou worden en opnieuw "ingeleerd" word met de meer lucht van het filter.

    Ik heb die accu nog niet los gehad, en vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en of dit een oplossing zou kunnen zijn.

    Ik merk wel degelijk verschil in trekkracht met het K&N filter erin. Veel meer als met de 1.6.
     
  2. Wat geeft de motorstoring aan dan.
     
  3. Ik krijg dan op het display van de auto in combinatie met een geluidssignaal motorstoring.
    Ben er niet mee naar de dealer geweest om het te laten uitlezen.
    Als ik de auto afzet en weer start is het weer weg tot ik weer een keer goed doortrek is het er weer.

    Bij rustig rijden gebeurt er niks.
     
  4. De K&N filter is niet 100% passend op de nieuwe 2.0 tdci van Ford, ik had hetzelfde probleem met mijne, logt gewoon aan de filter.. Op de 1.5 ecoboost van 2016 werkt hij raar maar waar wel perfect :)
     
  5. Ik zit bij de Mondeo 2.0TDCi met een paneelfilter, jullie dus met een ronde filter
     
  6. Even een update van het filter.
    Het werkt nog steeds niet.:(
    Ben bij de dealer geweest en deze kreeg na het plaatsen dezelfde melding.
    Storing had met de hoeveelheid lucht te maken. De monteur hoopte dat hij de lucht massameter (dacht ik) kon resetten, maar dat kon alleen bij de ecoboost.
    Dus denk dat het of chippen word of het filter maar in de verkoop.
     
  7. plaats de originele en kijk dan of de storing weg blijft
    weet je ook waar je probleem zit
     
  8. Met het originele filter is er niks aan de hand, zodra de k&n geplaatst word is er na een keer flink doortrekken meteen de melding weer.
     
  9. Misschien is het filter af fabriek te dik in de olie gezet. Tenzij je hiervan niets voelt of ziet, probeer dan het volgende. Maak het filter schoon met de K&N cleaning kit. Vervolgens olie je het filter dusdanig dat deze zalmroze van kleur is. Dit laatste is een tip van K&N Eindhoven.
     
  10. Door het K&N filter komt er een opnemer buiten zijn werkgebied
    Dus ff een tuner bellen of die er ervaring mee heeft
    Dan weet je wat en kan je meteen beslissen om hem te laten tunnen
     
  11. Whahaha ik moet lachen.....

    Je moet de storing uit (laten) lezen en daarmee beginnen met de diagnose.
    Al het andere is speculatief.
     
  12. Meestal zijn de filters toch zo ontwikkelt dat ze nooit echt buiten het veld gaan
     
  13. Dit filter is niet nieuw en heeft altijd op mijn 1.6 tdci gezeten en is dus al schoon gemaakt.
    Het filter is kurk droog, dus daar ligt het niet aan.
    Zelfs de dealer weet het niet. Denk dat het op de 2.0 tdci niet gaat werken.:|
     
  14. Misschien bij een ander laten uitlezen? Jammer als blijkt dat deze combinatie echt niet werkt.
     
  15. Martijn,ik heb hetzelfde aan de hand gehad.had de pipercross gestoken.zelfs verschillende nieuwe filters geprobeerd.de foutmelding bleef iedere keer terugkomen.misschuen dat dit met het chiptunen kan weggewerkt worden.hadden ze tegen mij ook gezegd.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  16. Dat zei de monteur ook dat zij er niks aan konden doen, maar een tuner misschien wel.
    Wel jammer want ik voelde het verschil wel met en zonder het k&n filter.
     
  17. Dat lees ik:badgrin:.
     

Deel Deze Pagina