1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk K&N E-2993 en MAF

Discussie in 'Performance' gestart door SpongeBob, 16 jun 2015.

  1. Uit mijn vorige Focus had ik het K&N filter nog liggen.
    Deze vandaag even in mijn "nieuwe" 1.6 EcoBoost gemonteerd.

    De MAF sensor is goed te zien als je het filterhuis open hebt liggen.
    Veel schrikverhalen gelezen over deze sensor en de olie op het K&N filter.
    Daar zitten we natuurlijk niet op te wachten.

    Hoe druk moet ik mij daar nu werkelijk over maken?

    Het filter is gebruikt, ik heb het even schoon geklopt en ziet er licht roze uit.
    Ik heb hem zo erin geklikt.

    Mag toch geen probleem zijn zo? :shrug:
    Wat zijn de EcoBoost ervaringen met het K&N filter?
     
  2. #2 Iodokus, 17 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2015
    Is geen enkel probleem, hoewel ik persoonlijk het filter zou reinigen maar dat er los van :)
    Zolang er niet te veel olie op het fliter zit hoef je je nergens zorgen over te maken. Nieuw uit de doos Kan het voorkomen dat het filter wel erg rijk voorzien van olie en na het reinigen en zijn er sommige onder ons die geen licht roze niet roze genoeg vinden :mrgreen: in beide gevallen zou dat een probleem kunnen opleveren zeker als de buiten temp. oploopt.

    Zelf gebruik ik momenteel het 57S-4000 Performance Intake filter van K&N daar ben ik uitermate tevreden over en bijna 20K nog steeds geen centje pijn.
     
  3. 55000 km gereden met K&N filter, zonder problemen. Ik zou de volgende keer eerder reinigen want merk nu weer meer gasrespons. Na inspuiten in de zon laten drogen. Ik heb toen nog 3 dagen gewacht met inbouwen.
     
  4. #4 Iodokus, 19 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2015
    Mijn advies, doe dat nooit!! Het materiaal waarvan het filter gemaakt is kan, hoe gek het misschien ook mag klinken, krimpen als het in vochtige toestand verwamd wordt. Als dat niet opvalt en je plaatst het filter terug dan zal het duidelijk zijn dat dit hele vervelende gevolgen kan hebben.

    Gewoon licht inspuiten, eventueel weer kort uitspoelen met koud water (Iodokus methode wordt op het forum her en der beschreven :)) en laten drogen aan de lucht zonder verwarming toe te passen. Dus geen zon, geen haardroger en niet op een kachel plaatsen die aan staat.

    Is het filter eenmaal droog dan is warmte eigenlijk geen probleem meer zolang het indirect is en het filter niet te overdadig is voorzien van olie ;).
     
  5. Adviseren is geen probleem en in sommige gevallen kan je je ook afvragen wat de winst is. De winst van een performance luchtfilter moet je ook niet zoeken in PK winst maar meer in het beter oppakken/reageren van de motor op het gebruik van het rechtervoetje ;)

    Er zal ook een verschil zitten in auto's met en zonder turbo. Uit ervaring durf ik te zeggen dat het plaatsen van een performance filter goed merkbaar is, zeker als de auto voorzien is van een turbo en al de nodige paarden onder de motorkap heeft :mrgreen:

    Kortom er zullen altijd voor en tegenstanders zijn het is wel zo dat ik verhalen van beide kampen filter. De max winst welke je volgens sommige leveranciers zou kunnen behalen zijn en blijven vaak mooie voorspellingen, maar dat er totaal niets te behalen valt gaat er bij mij ook niet in.
     
  6. Thx, papierfilter zit er weer in.
     

Deel Deze Pagina