1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V Ti-VCT 115pk K&N 57i

Discussie in 'Performance' gestart door Perenplukker, 24 apr 2013.

  1. Bestaat dit luchtfilter voor deze auto Want ik kan het nergens vinden .
    Weet wel dat ze voor de fiesta er wel zijn met het zelfde motorblok
    Graag jullie hulp
     
  2. Dit is de K&N 57i openluchtfilter voor de Focus II 1.6 16v Ti-VCT (57-0686) klik
     
  3. Wat doet zo'n filter precies voor je motorblok? Wordt hij sneller? Zuiniger? Schoner?
    (Ik heb ook zo'n 1.6i 16V Ti-VCT 115pk)
     
  4. heeft iemand hier ervaring mee of al ingebouwd
     
  5. Zou die van een 1.6 100pk ook passen
     
  6. De enige met een gewone Focus II die ik weet en een K&N openluchtfilter heeft is Blackpanther. Hij heeft overigens wel de 2.0 16v motor.
     
  7. Ik zou nooit voor de 57i kit gaan. Deze zuigt veel te veel warme lucht aan. Het kost je dus vermogen i.p.v. dat je wat zal winnen. Het enige "voordeel" wat deze set heeft is dat hij flink geluid maakt.

    Zelf rij ik nu zo'n 400 km met de 57S kit. Deze komt op de plaats van je originele filter en zit er met 5 minuten in.
    Ik merk nu al dat het verbruik omlaag is, van 9,6 op de 100 naar 9 op de 100. Daarnaast trekt hij lekkerder door dan met het standaard filter.

    Als je de 57S kit (€ 252,-) te duur vindt ga dan voor een K&N inleg filter (€ 87,-) in de originele airbox ipv een 57i kit. (€ 199,-)
     
  8. De 57S-4000 kit werkt alleen op auto's met een cilindervormig luchtfilter. Als Chris dit zou willen, dan moet hij het één en ander in het motorruim vervangen. Hetzelfde als wat Dragunov aan het doen is.

    Wat inlegfilters betreft zijn er genoeg fabrikanten.
     
  9. hey Chris,

    heb zelf ook een Ti/Vct en heb er een K&N inleg filter in gehad.
    Moet zeggen dat hij wel lekkerder oppakte met optrekken en accelereren, maar het verbruik ging wel aanzienlijk omhoog, vandaar dat ik m ook weer eruit heb gehaald.
     
  10. Volgens K&N past deze kit op alle 1.6 motoren: 2010 FORD Focus II 1.6L L4 F/I - All
    [MENTION=11610]mries[/MENTION], dan denk ik dat dat toch wel een beetje aan je rechtervoet heeft gelegen. Normaal gesproken zal een motor juist minder gaan verbruiken. Let wel, met gelijk blijvende rijstijl.
    Ik heb al mijn auto's nog voorzien van K&N filters, de ene in de originele airbox de andere met een Typhoon kit, open filter of nu met een 57S kit. En alle auto's zijn minder gaan gebruiken.
    M'n FoFo 1.8 16v is nu al van 9.6 op de 100 naar 8.3 op de 100 met de 57S kit.
     
  11. Heb sinds pas een inlegfilter van Pipercross.
    Ben er erg tevreden over, verschil voel je zeker.
     
  12. Ik heb ook een K&N Inlegfilter, chris en deze heb ik gekocht voor nog geen 31 pond (37 euro) in engeland. En kan je zeggen dat het echt wel lekkerder oppakt bij het wegrijden
     
  13. En die voorlopig terug on hold staat!

    Motor kwam in noodloop terecht, toen ik andere MAF sensor stak :)

    Ik denk dat ik een ECU nodig heb van een Fase II, maar eerst maar eens te weten komen of dit dan lukt....
     
  14. #14 MSC, 28 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2013
    Pas op: het open K&N filter voor een "gewone" 1.6 gaat niet passen op een 1.6 ti-vct. Deze heeft namelijk de luchtmassameter (is het volgens mij) in het deksel van het luchtfilterhuis ingewerkt zitten, de "gewone" 1.6 niet. Ik heb zelf mijn ti-vct een keer uitgeleend als testauto bij K&N om een Typhoonkit te laten passen. Zij waren deze toen aan het ontwikkelen. Ik zou er een krijgen als hij in productie zou gaan; ik heb er nog jaren op gewacht maar volgens mij is deze kit tot de dag van vandaag niet in productie gegaan. Ik heb toen wel een inlegfilter van K&N gekregen. Daarmee pakte hij iets beter op. Verschil in verbruik heb ik niet zo gemerkt. De Typhoonkit is beter als een 57i kit want daarbij hangt het filter in het voorscherm achter de voorbumper en zuigt zo dus koude lucht aan. Mij is toen verteld dat er tot wel een pk of 6-7 winst mee behaald werd.
     
  15. Dat klopt en daarom beschreef ik al in post #2 dat de Focus II 1.6 16v Ti-VCT (115 pk) openluchtfilter 57-0686 heeft ;)

    Focus II 1.6 16v (100 pk) heeft openluchtfilter 57-0632.

    Zie overzicht met alle mogelijkheden voor de Focus II 1.6 klik
    Let voor de K&N inlegfilters wel op de vorm van het originele luchtfilter.
     
  16. Denk dat ik door dit topic toch voor een inlegfilter ga .

    Bedankt voor jullie hulp en meningen
     
  17. Is dit dan ook voor TI-VCT
     
  18. Ja, dat past. De Focus II 1.4, 1.6, 1.6 Ti-VCT, 1.8 en 2.0 benzine gemaakt tot en met juli 2007 hebben inlegfilter 33-2877. Deze heb ik ook.
     
  19. @Perenplukker, hierbij een link van de K&N website:

    >Klik<

    Heb je een plat filter of een ronde?

    Mijn vorige link is voor en platte, maar als ik de site lees (115BHP) dan heb jij een ronde... maar als je het juiste type nummer weet (en die kan waarschijnlijk wel door iemand hier gegeven worden @JW?) en je zoekt ff op ebay, kan je vast wel iets vinden...

    edit: Irwan is me voor.... Antwoord heb je dus al...
     

Deel Deze Pagina