hallo ford fanaten ik heb al een tijdje dit mooie luchtfilter systeem op mijn ST helemaal geen problemen verder en een leuk geluid maar nu heb ik vorige week een grotere intercooler de airtec gen 3 in dit geval gemonteerd en een 3" mongoose uitlaat compleet. andere sct tuning erin maar nu krijg ik elke dag wel een ESP storing in beeld nu heeft deze storing te maken met de lucht massa meter en geeft onaannemelijke waardes als ik hem wis kan ik weer een tijdje rijden zonder storing. heb alles dubbel gechecked zit allemaal goed vast. nu heb ik eens gehoord dat het met de induction kit te maken kan hebben. omdat er een soort werveling in die vierkante box onstaat waar de motorecu op zit. heeft iemand ervaring hiermee of ook zoiets gehoord?
Welke foutcode heb jij @Royster? Ik heb namelijk sinds het plaatsen van een inlegfilter van K&N ook telkens ESP storing. Hoor het graag zodat we misschien samen de fout kunnen vinden! Dacht namelijk dat het aan mijn dumpvalve lag.
filter is schoon tis gelijk na die modificatie gekomen dumpvalve kan ook een oorzaak zijn maar die heb ik niet
denk dat ik heel dat systeem er ff afhaal en rechtstreeks het filter aan de lucht massa meter monteer. kijken of het dan nog is
Mijn filter was best vettig martijn.. heb hem zo uit de verpakking gehaald. Is die massameter te reinigen of is ie naar de getver?
Rood ipv licht roze dus... Ik heb geen idee wat voor luchtmassameter de heeft, maar vaak is bij een hittedraad het leed al geleden...
dat is iets anders ja ik denk dat het echt met die box te maken heeft ik kan er ook weinig over vinden. en volgens mij hebben maar weinig mensen hier deze k&n intake dus ga het er maar eens afhalen en kijken of het anders kan
Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben, en dat is een luchtmassameter die naar de getver is door een te vet filter..
nee mijne die is niet kapot. want hij meet gewoon goed. kan ik namelijk testen ik krijg ook aleen de storing als ik tijdje zelfde snelheid rij als ik veel binnendoor rijd heb ik geen last
Denk je dat dat helpt Roy? Het enige wat ik vaker heb gelezen over dat K&N filtersysteem, is dat mensen heel vaak een enorme flatspot in een bepaald toerengebied hebben... Ik denk dat je MAF vervuild is door een te vet filter. Volgens mij heeft op dit forum wel het een en ander gestaan over de reiniging van je MAF. Jij hebt dat filter toch niet pas gemonteerd?