1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. Er zijn niet veel fabrikanten die de Chrome WY21W lampen met een T20 fitting maken. Ook Philips maakt bijvoorbeeld deze lamp niet meer als Silvervision.

    Ik ben op Ebay wel een paar van deze lampen tegengekomen maar vooralsnog houdt de relatief hoge prijs me tegen.
     
  2. De originele Ford reflectorkoplampen hebben in de richtingaanwijzers PY21W lampen met BAU15S bajonet fitting.

    De Sky Wing koplampen hebben net als de originele Amerikaanse koplampen in de richtingaanwijzers WY21W lampen met een T20 steekfitting.


    De PY21W lampen zijn in Chrome uitvoering een stuk gangbaarder als de WY21W lampen.
     
  3. Ik snap het. Jammer dat dat dan weer verschillend moet zijn he.
     
  4. Mooi :thumbs:.
    Op een donkere auto horen sowieso donkere koplampen, staat een stuk beter dan die chrome.
     
  5. Ik was inderdaad van meer gangbare PY21W lampen uit gegaan. Jammer dat die van jouw net een T20 steek hebben. Kom je inderdaad niet veel tegen.
    Ebay in de gaten houden t.z.t. Komt er vast een betaalbaar setje voorbij!
     
  6. Netjes! Je maakt er weer een mooi project van!


    en inderdaad canbus is gewoon het netwerk van communicatie tussen de elektrische componenten in je auto.
     
  7. Ik denk dat de chrome look lampjes nog wel eens gaan komen. Heb je weer een update.

    Zie b.v. HIER

    Komen inclusief verzenden dan op 13,- Euro kost een PY21W silvervision ook minimaal.
     
  8. Deze zullen er ooit nog weleens komen maar dit heeft voorlopig geen prioriteit.


    Nu de koplampen donker zijn twijfel ik er nog aan om de 2 chrome strips in de grille ook zwart te maken. De strips kunnen uit de grille worden geklikt dus ik denk dat ik deze binnenkort maar eens beplak met zwarte carbonfolie die ik nog heb liggen om te kijken hoe dit er uit gaat zien.
     
  9. Ipv grille zwart, zou ik juist ervoor kiezen om de mistlampringen te vervangen door de chrome versies. Omdat er om je projectors ook een chrome ring zit, matcht dat mooier.
     
  10. Ik heb nog t20 lampjes liggen in chrome gecoat en oranje van kleur :D

    Deze heb ik ooit in mn engelse achterlichten van mn mazda 323f gehad.

    Deze zijn wel over te nemen voor een prikkie;)
     
  11. #153 JW, 17 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2015
    Vanmorgen heb ik de Sky Wing koplampen er nog even uit gehad om nog wat laatste aanpassingen te doen. Zo heb ik de scherpe randjes waar de bedrading tegenaan komt voorzien van profielrubber zodat de bedrading hierdoor niet kan beschadigen.

    Toen de Sky Wing koplampen er toch uit waren heb ik meteen maar even de originele reflector koplampen terug geplaatst om voor mezelf het lichtbeeld te kunnen vergelijken. Hieruit bleek dat de afstelling van deze koplampen niet klopte. de koplamp aan de bijrijderskant stond beduidend lager afgesteld als degene aan de bestuurderskant.

    Vervolgens heb ik de Sky Wing koplampen weer terug geplaatst en deze afgesteld aan de hand van lijnen die ik had uitgemeten en op de roldeur had gezet. Hierbij bleek de koplamp aan de bestuurderskant al redelijk goed te staan en met weinig moeite goed afgesteld te krijgen was. De koplamp aan de passagierskant daarentegen stond veel te hoog afgesteld. Het kostte me ook behoorlijk wat moeite om deze goed afgesteld te krijgen. Daarnaast viel me op dat het lichtbeeld van deze lamp ook iets minder mooi was als dat van de andere koplamp.

    Vervolgens heb ik de afstelling van de koplampen voor de zekerheid ook nog maar even laten controleren bij de dealer. hieruit bleek dat de koplamp aan de bestuurderskant perfect was afgesteld en dat ook het lichtbeeld perfect is. De koplamp aan de bijrijderskant stond wat hoogte betreft ook goed afgesteld maar heeft een lichte golf in het lichtbeeld in plaats van een mooie vlakke lijn.

    Het lichtbeeld is weliswaar binnen de tolerantie maar is voor mij nog niet helemaal naar mijn zin. Zeker omdat de andere koplamp wel een perfect lichtbeeld heeft zou dit bij de koplamp aan de bijrijderskant ook gewoon zo moeten zijn. Vanmiddag ga ik eerst nog maar eens de koplamp er weer even uit halen om te kijken of de lamp er wel helemaal goed in zit en of hier niets aan te zien is. Als dit allemaal goed is moet het wel aan de projector zelf liggen.
     
  12. Vanmiddag heb ik nog eens goed gekeken naar de koplamp aan de bijrijderskant. Hierbij viel me op dat de projector bij deze koplamp nadat deze goed is afgesteld niet netjes in het midden van de opening in het binnenwerk zat. Bij de koplamp aan de bestuurderskant was dit wel het geval wat voor mij de bevestiging was dat er toch ergens iets niet helemaal goed zat.

    Vervolgens heb ik de H7 Xenon lamp er nog maar een keer uit gehaald om te kijken of hier iets aan te zien was. Op het eerste gezicht zag de lamp er goed uit. Vervolgens heb ik de lamp op een muur in de woonkamer gericht en een foto gemaakt van het lichtbeeld. Hierna heb ik een andere Xenon lamp (met veel branduren) die ik nog had liggen in de koplamp geplaatst en wederom een foto gemaakt om te kunnen vergelijken. Met deze andere lamp was het lichtbeeld wel netjes. De lichte golf zit er nog steeds wel een beetje in maar beduidend minder als bij de lamp die er eerst in zat. Omdat de lamp al veel uren gebrand heeft is het geen optie om deze lamp te laten zitten.

    Hierna heb ik de lamp waarmee het lichtbeeld niet zo mooi was nog maar eens wat beter bekeken en merkte ik dat de lamp iets los zat t.o.v. de kunststof fitting en er dus iets speling op de lamp zat. De fitting bestaat bij deze lamp uit 2 delen en de punten waar deze verlijmd waren was los gekomen. Vervolgens heb ik de fitting gefixeerd met een druppel secondenlijm zodat deze weer vast zat.

    Nadat ik de Xenon lamp weer in de koplamp heb gemonteerd en de koplamp weer in de auto heb geplaatst merkte ik meteen dat de koplamp nu een stuk lager stond als voorheen en voor mijn gevoel ook te ver naar rechts. om dit op te lossen heb ik de auto maar weer voor de roldeur gezet en de hoogte van de lamp correct afgesteld. Hierbij heb ik de koplamp aan de bestuurderskant die al goed stond afgesteld als referentie gebruikt.

    Nadat de koplamp goed is afgesteld staat nu ook de projector weer netjes in het midden van de opening in het binnenwerk. Het lichtbeeld is nog steeds niet helemaal perfect maar al een stuk beter als dat het vanmorgen was. Nu is gebleken dat dit veroorzaakt wordt door de lamp ga ik proberen om onder garantie een andere lamp te krijgen.
     
  13. #155 JW, 17 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2017
    [​IMG]

    [​IMG]

    De kleur van de LED lichtbalken past perfect bij de kleur van de 4300K Xenon. Ik heb nog getwijfeld over 5000K maar uiteindelijk ben ik blij dat ik toch voor 4300K heb gekozen.
     
  14. Mooi hoor!

    Maar in feite zou je nu automatische hoogteregeling en koplampsproeiers moeten hebben?
     
  15. Ziet er goed uit JW....:thumbs:
     

  16. In Nederland zijn automatische hoogteregeling en koplampsproeiers niet meer verplicht bij Xenon koplampen. Deze eis is in 10-2009 komen te vervallen.

    Verder zijn de eisen gelijk aan halogeen koplampen. Dit betekent dus dat het lichtbeeld goed moet zijn, de lampen niet mogen verblinden en dat de hoogteregeling (indien aanwezig) moet werken.


    Gezien mijn lampen aan al deze eisen voldoen is het dus volledig legaal.
     
  17. #159 maniactheman, 17 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2015
    volgens mij moeten de koplampen na 2008 wel voldoen aan de hid eisen, dus wanneer er geen goedkeuring voor HID in je koplampunit zit dan ben je alsnog fout.
    het zelfde geld voor drl!! (bv een h1 led in je mistlamp plaatsen voldoet niet aan de eisen van drl)

    ik kan fout zitten hoor maar volgems mij zijn dit de regels momenteel.

    ziet er trouwens wel gaaf uit jw..
     
  18. Dat zijn de oude regels die later weer zijn komen te vervallen. Voor zover ik heb kunnen vinden maakt het voor Xenon lampen niet meer uit welke coderingen op de lampen staat zolang het lichtbeeld maar goed is en de lampen niet verblinden.

    Overigens staan in de Sky Wing koplampen gewoon de juiste coderingen voor Xenon.
     

Deel Deze Pagina