1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. Ik koop een auto om mee te rijden :mrgreen:

    Maar wel lekker voor je km's mocht je em willen inruilen.
     

  2. Ik woon welgeteld 2,2 KM van mijn werk vandaan. Met de fiets zelfs nog een halve kilometer dichterbij omdat ik dan een kortere route neem die voor auto's niet toegankelijk is.

    Wanneer ik dus elke dag met de auto naar mijn werk ga kom ik nog niet aan de 100 KM in de maand aan woon/werkverkeer.

    Gezien we de voorkeur geven aan vliegreizen wordt de auto ook niet gebruikt voor vakanties. Tijdens de zomervakantie komt de auto dan ook niet verder als Schiphol.


    Op deze manier rij ik maximaal zo'n 5000 KM per jaar.




    Ik ruil over het algemeen de auto in met een lage kilometerstand. Tot op heden heeft dit mij altijd een bovengemiddeld hoge inruilprijs opgeleverd.
     
  3. En dat is dan weer lekker ;)
     
  4. gelukkig kun je en doe je heel veel zelf want anders zouden de afschrijving, onderhoud en vaste lasten afgezet tegen de kilometers een aardig getal op leveren.

    Eigenlijk is dan zo'n auto veel te duur als je naar de prijs per kilometer kijkt.

    Maar ja, het is ook een beetje hobby natuurlijk.

    Ik reken ook maar niet uit wat het per kilometer kost, ondanks dat we 10.000 kilometer afgelopen jaar wel hebben gehaald.
     
  5. Heb het zelf ook op de auto van de baas en sindsdien geen last meer van doorgebeten slangen. Blijkbaar vinden ze het spul van de VAG groep lekker, aangezien het al bij meerdere buurtbewoners met een VAG diesel is voorgevallen.
     
  6. Voor 2.3km zou ik de auto idd ook niet pakken.
    Ik rij wel wat meer; verdeeld over beide auto’s op dit moment, zal dat zo’n 30.000-40.000km per jaar zijn.
     
  7. Het enige nadeel van weinig kilometers per jaar rijden is dat de banden bij mij niet vervangen worden omdat ze versleten zijn maar vanwege de leeftijd.

    Mijn winterbanden heb ik bijvoorbeeld in 2011 nieuw gekocht en hebben na 6 seizoenen te zijn gebruikt nog ruim 6 mm profiel.



    Ondanks dat ik weinig kilometers per jaar rij wordt er absoluut niet bespaard op onderhoud. Ik voer al het onderhoud zelf volgens Ford voorschriften uit met uitsluitend originele of betere kwaliteit onderdelen.

    Ik heb al enkele jaren een K&N E-9289 luchtfilter met verwisselbare dop in de auto zitten. Hier ben ik tot dusver zeer tevreden over. Zonder de dop is het aanzuiggeluid wat beter hoorbaar. 2 jaar geleden ben ik tot de ontdekking gekomen dat de schroeven waarmee het deksel op het luchtfilterhuis is geschroefd dankzij de dealer allemaal dol zijn gedraaid.

    Gezien het deksel niet goed vast meer is te zetten en ik toch onderdelen moest bestellen voor de onderhoudsbeurt heb ik besloten om meteen maar het complete RS luchtfilterhuis te bestellen.

    [​IMG]


    Ik verwacht deze komende week binnen te krijgen.
     
  8. Nice , ik rij nu sinds 2 weken weer met de dichte deksel. Verbruik lijkt omhoog gegaan.... wel meer rust in de auto :P
     
  9. Persoonlijk verwacht ik niet dat het aanzuiggeluid veel harder wordt met het RS luchtfilterhuis. Met het K&N E-9289 luchtfilter dat ik heb is het geluid met en zonder de verwijderbare dop ook niet wereldschokkend.

    Daarbij vind ik wat meer aanzuiggeluid ook geen probleem.



    Wanneer het aanzuiggeluid me gaat vervelen kan ik altijd het RS luchtfilterhuis nog dichtmaken:

    [​IMG]

    [​IMG]


    Velossa Tech heeft hiervoor een mooie pasklare insert. Deze is echter met 79 Dollar excl. verzendkosten niet bepaald goedkoop.
     
  10. Je kan ook gewoon originele deksel monteren

    Edit : ow die is juist kapot...
     
  11. Nee, wanneer het RS luchtfilterhuis er eenmaal in zit komt het oude deksel er niet meer op.

    Het oog wil ook wat en ik koop natuurlijk niet voor niets een RS luchtfilterhuis ;)


    En wanneer het aanzuiggeluid me gaat vervelen maak ik zelf wel een insert. De Velossa Tech insert ziet er goed uit maar is al duurder als ik voor het complete RS luchtfilterhuis heb betaald.
     
  12. Heb je ook die andere aanzuigbuizen erbij besteld?
     
  13. Nee, Ik heb nu alleen nog maar het RS luchtfilterhuis zelf besteld.

    Ik wil eerst het huis passen en kijken wat er mogelijk is met de 2e luchtinlaat. Aan de hand daarvan zal ik besluiten om de originele RS aanzuig onderdelen te bestellen of dat ik voor een custom made oplossing ga.

    De originele RS aanzuig onderdelen zijn in de USA stukken goedkoper als in Europa. Wanneer ik voor de originele onderdelen ga zal ik ze vermoedelijk in de USA bestellen.
     
  14. Ik heb iets van 45€ voor die 3 delen betaald bij de dealer
     
  15. Grappig dat jullie stellen dat het geluid van het K&N filter zonder dop wel meevalt t.o.v. het dichte filter. Ik heb in mijn 2.0 Duratec ook zi’n filter liggen, zonder dop. Nou als je het gas vol intrapt dan brult ie best. Gewoon rijden merk je weinig verschil.
     
  16. Turbo dempt natuurlijk wel. Maar met die RS bak is inlaat geluid echt stukken harder (bij de 1.6 iig)
     
  17. Het doldraaien van de bovenkant op de onderkant(gaatjes zijn gescheurd) van het luchtfilterhuis heb ik ook. Ik heb al eens gekeken of ik alleen de onderkant kon vervangen, maar dan moet je inderdaad een heel huis kopen.

    Kan jij of iemand mij nog eens de onderdelennummers van het luchtfilterhuis doorgeven en aangeven wat dit moet gaan kosten?
    Hoeveel heb je voor de RS-behuizing betaald? Ik denk dat mijn vrouw dat niet zo leuk vindt eigenlijk...
     
  18. #958 Mpothoven, 30 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2017
    [MENTION=23373]PhoenixNLx[/MENTION]

    [​IMG]

    Let op ex btw
     
  19. dat is nog 138euro totaal ex montage.
    heb hem via http://www.european-parts.net/product_info.php?info=p1703_luftfilterkasten-focus-mk3-rs.html
    met 158euro ex verzendkosten (16euro) wel duurder maar dan krijg je ook alles

    alleen ik snap niet waarom je drie onderdelen hebt.
    je hebt de onderste bocht
    de bovenste bocht zet je over van je oude filterhuis
    en dan de rubber.

    moet wel zeggen voor de 1.6ecoboost moet je wel zorgen dat je vacuumleiding niet langs de onderste bocht schuurt. heb er zelf stuk foam tussen zitten en ribbelbuis die je normaal voor electrische kabelboom gebruikt omgedaan.
     
  20. Zal eens kijken, rij al vanaf februari zo
     

Deel Deze Pagina