1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. aha, er zit dus toch een logica achter :thumbup:
    kon me al niet voorstellen dat ze er 'gewoon' ingedrukt waren :D
     
  2. Staat mooi.
     
  3. Naar aanleiding van de recente inbraak in mijn auto heb ik besloten om het originele perimeter alarmsysteem in te bouwen.

    Vanmiddag heb ik even gecontroleerd wat er aan bedrading is voorbereid. Hieruit bleek dat verreweg de meeste bedrading aanwezig is in mijn auto. Alleen de bedrading vanaf de BCMII naar het motorkapslot ontbreekt.

    Inmiddels heb ik via Ebay de ultrasone interieur sensoren besteld. Het benodigde relais had ik toevallig nog liggen. De overige onderdelen bestel ik komende week bij de Ford dealer.
     
  4. Waarom geen klasse 3 of 4 van een van de betere merken.?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  5. Ik was 660€ kwijt voor mijn alarm incl inbouw. Origineel zal goedkoper zijn voor JW
     
  6. Het originele perimeter alarm is volledig geïntegreerd in de reeds in de auto aanwezige elektronica. Gezien bij mijn auto vrijwel alle bedrading is voorbereid zijn er relatief weinig onderdelen nodig om dit alarm werkend te krijgen. Dit is dus een relatief goedkope oplossing.

    Ik heb nog wel naar een aftermarket alarmsysteem gekeken maar voor een degelijk aftermarket systeem ben je vele malen meer geld kwijt. Het gaat mij er simpelweg om dat er een alarm op komt. Of dit alarm wel of niet gecertificeerd is vind ik eigenlijk niet relevant. Voor mij voldoet het originele perimeter alarm prima.


    Het perimeter alarm voor de Focus 3 is in diverse varianten geleverd. Zo wordt dit alarmsysteem in de USA standaard geleverd op de hogere uitrustingsniveaus. Echter is dit systeem dan niet voorzien van interieurbewaking d.m.v. ultrasone sensoren. In Europa is het perimeter alarm optioneel en is wel voorzien van interieurbewaking d.m.v. ultrasone sensoren.
     
  7. Wilco, kan je hier misschien een how-to van maken, ben wel nieuwsgierig van wat er allemaal bij nodig en wil het zelf misschien ook wel doen.
     
  8. #788 Marco Morello, 12 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2017
    Persoonlijk zou ik ook liever origineel dan aftermarket hebben.
    Ook al zou dat after market spul het beste van het beste zijn.

    Origineel werkt gewoon veel mooier met de auto en je hebt de minste kans dat het elkaar gaat tegenwerken. Daar komt bij dat ik het idee heb dat wat de fabrikanten inbouwen misschien nog wel beter is dan het aftermarket spul.

    @JW; weleens gedacht aan folie op de ramen? Dat maakt het inslaan vh raampje al een stuk moeilijker.
     
  9. ik heb ook het originele Ford alarm ingebouwd, nog nooit een valse melding oid gehad.
     
  10. M'n klasse 3 werkt perfect, had alleen problemen toen de accu gaar was. Gaat er gewoon op/af met originele afstandbediening.
     
  11. #791 JW, 12 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2017

    Mijn auto is af fabriek voorzien van privacy Glass. Persoonlijk vind ik dit donker genoeg. Wanneer ik een raamfolie toe zou willen passen tegen inbraak zou deze dus transparant moeten zijn. Het aanbod van dergelijke folie is echter zeer gering.


    De nieuwe ruit is van het merk Pilkington. De originele ruiten zijn van het merk Saint-Gobain Sekurit en zijn voorzien van een Ford logo. Voor mijn gevoel is de nieuwe ruit wat donkerder als de overige Privacy Glass ruiten maar dit is erg lastig te zien.
     
  12. Zou Ford dan de getinte ramen bij Pilkington halen en de gewone bij Saint Gobain? Mijn ramen zijn allemaal van Saint Gobain.
     
  13. Afgelopen week heb ik de connectoren binnen gekregen welke ik had besteld om de adapterkabel te maken voor de elektrische bijverwarming.

    Aan de hand van foto's van de originele adapterkabel heb ik proberen te bepalen wat het merk/type van de connectoren is. De connector welke aan de interieurkabelboom van de auto zit is identiek aan de speaker connector van oudere Ford modellen. Hiervoor heb ik dus een speaker adapter kabel aangeschaft welke normaal gesproken wordt gebruikt om aftermarket speakers aan te sluiten op de originele bedrading. De connector die in het verwarmingselement wordt geklikt was iets lastiger. Na wat zoeken had ik het vermoeden dat dit een connector is uit de AMP GET .64 serie is met onderdeelnummer 1452598-1. Dit type connector is echter niet heel eenvoudig te verkrijgen (althans niet voor een fatsoenlijke prijs). Uiteindelijk heb ik een aanbieder op AliExpress gevonden die dit type connector aanbood voor een goede prijs. Ik heb dan ook de gok maar genomen en deze besteld.

    Afgelopen week heb ik met de bestelde connectoren en wat stukken draad de adapterkabel gemaakt. Ik had op dat moment echter geen auto om te controleren of ik inderdaad de juiste connectoren had besteld. Gisteren heb ik de adapterkabel gemonteerd en bleek dat de connectoren inderdaad juist zijn.

    De connectoren en overige materialen om de adpaterkabel te maken hebben me uiteindelijk zo'n €8,- gekost.
     

  14. Ik had het verkeerd. De originele ruiten zijn van Saint-Gobain Sekurit en de nieuwe ruit is een Pilkington.
     
  15. #795 JW, 12 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2017
    Na 2 dagen kan ik niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben over de 18 Inch velgen. De velgen staan naar mijn mening zeer mooi onder de Focus 3.

    Het verschil in rijcomfort tussen de 17 inch en 18 Inch velgen vind ik persoonlijk meevallen. Tevens zijn de Dunlop Sport Max RT2 banden naar mijn mening behoorlijk stil.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Wel hebben deze banden een vrij smalle velgrandbescherming. Doordat de velgen zelf een vrij brede velgrand hebben is er van velgrandbescherming vrijwel geen sprake. Het is dus goed opletten.

    In het parkeervak voor mijn woning bevind zich een afvoerput welke behoorlijk diep ligt. Ik heb het even gemeten en de afvoerput blijkt inmiddels maar liefst 8 cm lager te liggen als de omliggende bestrating. Dit is dus een potentieel gevaar voor de velgen en banden. Ik heb dus maar even een verzoek aan de gemeente gedaan om dit op te lossen.
     
  16. Ziet er zeer mooi uit Wilco :thumbs:

    Je kan evt overwegen om velgrand beschermers aan te brengen op je velg.

    >>KLIK<<

    [​IMG]
     
  17. Prachtige velgen :thumbs:
     
  18. #798 JW, 12 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2017

    Die velgrandbeschermers welke tussen de band en velg worden aangebracht is niet echt mijn ding.

    Dan let ik wel wat beter op. Ik heb in 15 jaar slechts 1 keer schade aan een velg gereden en dat was omdat ik moest uitwijken voor een tegenligger die niet op zijn eigen weghelft bleef. In dat geval had een velgrandbeschermer ook weinig uitgemaakt.
     
  19. 225 op 8j is dit toch? Met 235 heb je al wat meer speling natuurlijk. Ik twijfel nog of mijn volgende banden 225 gaan worden. En de ene band heeft ook meer rand als de andere.

    Optisch is het wel een mooie combi.
     
  20. Dit is inderdaad een bandbreedte van 225 mm op een 8 inch brede velg. Dit ziet er optisch inderdaad erg mooi uit. De banden liggen mooi op de velgen en staan niet bol of getrokken.

    De velgrandbescherming (of het gebrek hiervan) neem ik dan maar voor lief. Ik ben in ieder geval blij dat ik voor banden heb gekozen met velgrandbescherming. Bij banden zonder velgrandbescherming zouden de velgen naar alle waarschijnlijkheid buiten de banden steken. Nu liggen ze er nog net binnen.
     

Deel Deze Pagina