1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 jjonkie's Moondust Wagon Updates

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door jjonkie, 22 apr 2014.

  1. #141 jjonkie, 6 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2015
    Ja komt ook nog. Stapje voor stapje.

    Want als ie klaar is wil ik weer iets anders. ... dus rustig aan. .ik heb me voor genomen hier 3 jaar mee te rijden. ...;)

    Edit: haha lukt weer niet....
     
  2. Geen updates meer aan deze focus :|

    Ze staat te koop:

    http://link.marktplaats.nl/m959316420


    De Focus is tegenwoordig de auto voor erbij en als boodschappen kar is die wat te duur in de MRB. Ik zoek dus een mooi :focus3: benzine
     
  3. Wat voor een focus zoek jij dan?
     
  4. :focus3: Wagon,

    benzine,liefst een 1.0 ecoboost ivm gewicht maar een 1.6 Ecoboost mag ook :dance: En een beetje leuke uitvoering.
     
  5. Kijk een op www.Sutherland.nl. Importeert jonge Focussen uit Duitsland
     
  6. ja mogelijkheden genoeg, maar eerst deze verkopen. Dan rustig op zoek naar een mooie benzine uitvoering. We kunnen best even een poosje met 1 auto toe.

    Die deep impact blue is inderdaad mooi maar voor een tweede auto wat aan de prijzige kant.

    Het zal waarschijnlijk een auto met 100dkm plus worden gezien de prijs en afschrijving omdat we er maar +/- 7000 km per jaar mee gaan rijden is een wat hogere km stand geen probleem.
     
  7. We moesten maar eens afspreken :-)
     
  8. Verkoop je je ST spoiler niet los? Kan deze dr nog af?
    Heb dr wel interesse in!!
     
  9. #150 jjonkie, 5 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2015
    Even een update: De Focus diesel is verkocht :nocheer:

    Maar de nieuwe staat al weer voor de deur. :D

    Omdat ik sinds augustus hoofdzakelijk nog elektrisch onderweg ben met een Renault Zoe stond onze mooie Focus eigenlijk te veel stil. Zonde natuurlijk. Gezien het aantal km's dat we nog met de Focus van plan zijn te rijden moest er maar een benzine komen.

    Omdat de Focus nu eigenlijk onze tweede auto is geworden heb ik besloten wat minder eisen te stellen. De keuze voor een 1.0 Ecoboost was als snel duidelijk maar de prijzen waren wel wat aan de hoge kant. Zeker de dikke uitvoeringen met weinig km's. Het zou dus een 1.6 (Ecoboost) met veel ervaring en een dikke uitvoering worden of een jonge 1.0 Ecoboost met wat minder goodies.

    Uiteindelijk is het dat laatste geworden, met name om het feit dat jonge, zuinige auto is, met weinig km en dus hopelijk lagere maandelijkse kosten. Ook het feit dat deze maar 1220 kilo weegt speelt mee. (1.6 Ecoboost is een schaal zwaarder)

    De kleur is niet mijn eerste keuze maar zonder inruil kon ik een mooie deal maken dus dan moet je kleur maar even voor lief nemen.

    Het is een 1.0 Ecoboost met 100pk, Lease Trend dus met navi en groot display tussen de teller en verder.... euh niks, denk ik.. :schater: Bouwjaar sept 2013 met 69.000 km op de teller.

    Vergeleken bij onze vorige titanium lease is dit toch wel wat karig maar goed. Keuzes...

    De eerste ervaring met de 1.0 is goed, lekker zuinig en op de snelweg kom je prima mee. Het valt me niet tegen. Ook in de stad kom je vlot mee met name door de lange eerste versnelling. Op de snelweg was de TDCI toch wel fijner, door het hoge koppel. Het 3 cilinder geluid kan ik wel waarderen.

    Goed, de plaatjes dan maar.

    Bij aankoop met econetic wieldoppen....


    [​IMG]

    [​IMG]


    Natuurlijk direct de krik gepakt en DE wielen gemonteerd....


    [​IMG]


    Vervolgens maar eens goed gewassen en met een stuk clay de oppervlakte vervuiling eraf. Daar knapte de auto al aardig van op.

    Na het wassen:

    [​IMG]

    De vorige eigenaar heeft er flink mee gereden in 2 jaar tijd en was fan van de wasstraat want de auto zit onder de krassen. Dat zullen we op een later tijdstip nog wel even oplossen. Net als een parkeer deuk in de deur.






    De eerste updates:

    LED verlichting rondom: T10 LED binnen en buiten, COB LEDS in de kofferbak en een set H7R+ xenon ( met anti verblinding afscherming ) gemonteerd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    En zo staat de auto er nu bij: Het begin is er !

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Dat ziet er echt goed uit! Wat is dat precies voor een xenon set? Je klikt dat zo in je non xenon dimlichten?
     
  11. Ziet er al veel beter uit met die velgen.
    Welke LEDjes zijn dat die je gebruikt hebt voor de binnenverlichting?
     
  12. Nette wagon :thumbs:

    Ik was op zoek naar een zilver wagon met bepaalde eisen, maar die waren zo weg. Ik vind de kleur niet verkeerd ;) en met die velgen, super!
     
  13. Ben ook wel benieuwd naar je xenon setje
     
  14. #155 jjonkie, 6 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2015
    Dit zijn H7R+ lampen. De r staat voor afscherming en de plus voor het dopje aan de bovenkant.

    De H7R lamp is een afgeleide van de D2R oem xenonlamp. Die werden gebruikt op de eerste auto's die af fabriek met xenon uitgerust werden. Deze wagens hadden ook reflectorspiegels. Daarna is men overgeschakeld op de projectors, oftewel lens koplamp. Hier werden dan de D2S xenonlampen gebruikt in combinatie met een halve bolle lens om de verblinding tegen te gaan.


    Het probleem met de reflectorspiegels, is dat het onderste gedeelte van de spiegel terug omhoog schijnt. Zet je er een gewone H7 xenon kit in, zonder de afgemarkeerde stukken die de H7R wel heeft, dan gaat het licht onderaan terug omhoog schijnen, recht in de ogen van je tegenliggers.

    Note: Lenskoplampen is nog mooier en comfortabeler maar dit werkt ook en je bent (indien goed gemonteerd/afgesteld) niemand tot last.

    [​IMG]

    Ik heb dit in mijn vorige focus ook gehad en had geen knipperende tegenliggers. Het ziet er heel comfortabel uit behalve als je heel dicht bij staan en van boven af in de koplamp kijkt.

    In principe hoef je je lampen niet opnieuw af te stellen. Maar controleer dat even voor de zekerheid.

    Inbouwen van de lampjes heb je wel een speciale adapter voor nodig. Dat is deze.



    http://www.lightinthebox.com/nl/aut...qs2tJb9lvsaIC3rWmRGMCbr1UmJzECRpJMhoCSU_w_wcB


    De ballasten etc kun je overal en nergens kopen, je kunt ook een complete set kopen zoals deze.

    Tip: Koop voor open reflectoren altijd de H7R lampen en dan het liefst de + versie. En neem 4300 of 5000k voor een nette en niet overdreven look.

    Ze zijn hier te bestellen: http://lince.nl/lince-xenon-auto/p-5/lince-h7r-kit
     
  15. Dat is deze maar die is eigenlijk te lang en heb daarom de lens wat afgeschuurd. Dit werkt maar ziet er niet zo mooi uit.

    Je ziet ze dus zitten overdag ....

    Voor de rest perfecte lampjes, met name voor stadslicht etc.

    http://www.dx.com/nl/p/t10-5w-400lm-4-led-white-light-car-indicator-lamp-154839#.VjxpJ_l3daQ

    Ik denk dat ik voor het interieur nu deze zou bestellen:

    http://www.dx.com/p/mz-t10-5w-cob-l...ght-6500k-300lm-white-12v-393375#.Vjxpw_l3daQ

    Deze is iets korter en geeft door de COB waarschijnlijk een mooie spreiding. Maar goed het is altijd afwachten met de chinezen .... :cool:
     
  16. Dank je voor de uitgebreide uitleg! Het ziet er en klinkt als een heel aanlokkelijk upgrade uit!
     
  17. Ik heb een winterset op de kop getikt via marktplaats.

    Borbet CC velgen met zo goed als nieuwe Uniroyal winterbanden. 205-55-16 inclusief de wielmoeren voor 250 euro. Leek me geen gekke deal...

    De velgen waren alleen erg vies. De voorkant ging wel maar achter....

    Dus maar eens aan de slag met Wheelbrightner van Meguiars en Non Ferro van Monello aka iron X.

    Weer als nieuw ! Erg blij mee...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Op de achtergrond de winterset voor de Zoe.

    [​IMG]
     
  18. nette :focus3: Jarno :thumbs:
    veel veilige :sturen: toegewenst.
     
  19. En nog een update, maar wel een belangrijke...
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina