1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

JeWeDe's FoFo 1.8 Tdci terug naar de 115 PK!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JeWeDe, 14 okt 2010.

  1. #1 JeWeDe, 14 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2010
    Wij hebben sinds kort een eigen focus uit 2002.
    (hoe herken je de verschillende focussen en fases?)


    Er zijn nog een paar zaken die opgeknapt en aangepast moeten worden.
    To Do:
    Egr dicht
    Turbo repareren
    Chippen oid en dan wat meer koppel.
    op termijn de drukgroep en vliegwiel vervangen.

    De Turbo pakt niet goed op.
    Ik ben vandaag aan het zoeken geweest en ik heb een lek gevonden. De slang die van de vacuumpomp naar de rembooster!?!? loopt is bij de Tsplitsing lek.
    Heb ik nu beetje gerepareerd met tape en bundelbandje. De turbo werkt nu wel weer beter maar pakt nog steeds laat op.
    Het "stangetje" wat ik hier bij verschillende topic's ben tegengekomen loopt mooi vrij, deze wordt ook bediend.

    Ik hoop dat de turbo weer helemaal mooi werkt als het lek er volgende week uit is.
    Stel dat dit niet voldoende de zaak oplost, wat zou dan de volgende stap zijn om te zoeken?

    weet iemand waar de andere vacuumkleppen zitten die de turbo aansturen? en hoe test je deze?
     
  2. En hoe pas je dat aan dan?...
     
  3. je start post en dan --> edit --> meer opties, en daar kun je het onderwerp enzo aanpassen:):cheer:

    suc6
     
  4. Zo net de slang vervangen van het vacuum systeem, klein stukje gereden maar niet veel verschil in de turbo.

    Zou het helpen om de auto te resetten? of is dat onzin?
    Ik wil graag de aansturing verder controleren maar heb geen idee hoe je dat doet, iemand ideën?
     
  5. Wat vind jij laat oppakken? Het resetten kan helpen. Uiteindelijk past het motormanagement zich wel aan maar dat duurt wat langer:)
     
  6. het vermogen komt pas bij een 2600 tot 3000 toeren vrij.
    Een echte duw in de rug blijft bijna altijd uit..
    Ik heb ook in andere gereden en de pakten al strak bij 2000 toeren op dan voelde je echt de turbo erbij.
     
  7. Das inderdaad erg laat.
     

Deel Deze Pagina