2.0i 16V 145pk iridium bougies of originele via chassie

Discussie in 'Performance' gestart door FOCUSWAGON, 9 nov 2012.

  1. is er iemand die echt het getest heeft verschil met originele die voorgeschreven bougies of de iridium ? (die voor de :ST: 150 gebruikt worden)
    de Iridium 1315691

    (en dan eventueel wat het verschil in kosten en vervangtijd is)
     
  2. stomme vraag, maar waarom zou je willen afwijken van fabrieksopgave??
    ze hebben getest dat dat de beste bougies zijn, echter ga je je auto aanpassen
    dan zou je ervoor kunnen kiezen om iets koudere bougies te nemen, dus met
    een hoger getal;)
     
  3. omdat er meer met een Rally edition die aanschaffen (Boomerang b.v.)
    zou wat vermogenswinst geven en betere verbranding...
     
  4. #4 Boomerang78, 9 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2012
    Beide bougies (iridium en platina) kunnen Dennis ;) :)

    De eerste Focus C-Max 2.0 16v en Focus II 2.0 16v hadden deze iridium bougies al af fabriek.

    Alle auto's met de 1.8 16v Flexifuel hadden ze ook af fabriek.

    Iridium bougies geven geen vermogenswinst, maar wel een betere ontsteking.
     
  5. een betere verbranding is altijd vermogenswinst.....maar dan zal het wel minimaal
    zijn....
    Ik begin nu te twijfelen wat ik er vorig jaar aan bougies in heb gedaan, sowieso
    NGK's, dan gok ik de irridiums (ITR6 F-13) maar zou ook zomaar de platinum kunnen
    zijn, weet alleen niet of het dan zinvol is om er andere in te doen ivm mijn
    aanpassingen??;)
     
  6. tja ik heb ook een 60mm gasklephuis en K&N filter. verder nog niets spannends.

    (moet zeggen ben nog steeds ZEEEER tevreden hoe hij ("ze" ) acceleert.
    Zeker nu met de stalen wintervelgen. niet te krap kijken met stoepies etc...)

    maar meer vermogen-winst is altijd welkom. en dat mag best wat kosten.
     
  7. Dan zou je hem eens moeten laten chippen, heb die van Ronald (turbotaz)
    gezien, en die had met alleen een K&N en chipbeurt toch al gauw 165pk:rock:
    dus misschien met 60mm gasklephuis en K&N ook richting de 170pk????:kwijl:
     
  8. oww dacht dat er troubles met beveiliging waren bij de chip-pers...
     
  9. Op dit moment lukt het UT nog steeds niet om de Focus II fase 1 2.0 16v Duratec HE te chippen. De fase 2 van Turbotaz is wel gechipt.
     
  10. aha thats it
     
  11. ach...je hebt een faseI....das balen, begreep wel dat het per uitvoering/leeftijd
    wel verschild, want ze hebben er al een paar gehad waar het wel lukte....maar
    ook zat waar het echt niet lukte om door de blokkering heen te komen.
    Anders eens een mailtje naar bullpower.nl daar hoor je niks over of ze het wel
    of niet kunnen, niet geschoten is altijd mis;)
     
  12. #12 Steff, 10 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2012
    Echter beloven andere chiptuners ook 160pk. Tenminste dat wordt op de site vermeld.

    http://www.datatechnic.nl/chiptuning/ford/focus/2.0_145_pk/
     
  13. Maar wat het hun websites melden en wat ze realistisch kunnen zijn verschillende dingen. Zowel ATM als UT lukt het vooralsnog niet om een Focus II fase 1 2.0 Duratec HE te chippen. Voor de zekerheid even contact opnemen heeft altijd zin.

    Het gros van alle chiptuners melden op hun websites vermogens van tussen de 155 en 160 pk.

    Zelf wil ik alleen chippen als het bedrijf ook een proefbank heeft. Dan is te zien of het werkt.
     
  14. Hey Steff heb mijn gasklephuis van 45 mm naar 50 mm ook al klaar ,maar heb nog een maand garantie op de auto daarna ga ik hem plaatsen ,her een paar foto,s,gr Peter:mrgreen::mrgreen:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 007.jpg
      007.jpg
      Bestandsgrootte:
      93,5 KB
      Weergaven:
      16
    • 008.jpg
      008.jpg
      Bestandsgrootte:
      88,5 KB
      Weergaven:
      17
    • 010.jpg
      010.jpg
      Bestandsgrootte:
      96,5 KB
      Weergaven:
      17
    • 014.jpg
      014.jpg
      Bestandsgrootte:
      78,3 KB
      Weergaven:
      19
  15. foto,s zijn niet zo goe gelukt ,hier nog een paar:mrgreen::mrgreen:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 011.jpg
      011.jpg
      Bestandsgrootte:
      81,5 KB
      Weergaven:
      17
    • 012.jpg
      012.jpg
      Bestandsgrootte:
      74,9 KB
      Weergaven:
      17
  16. Inderdaad. Echter vind ik de prijzen zwaar overdreven. De reden dat ik een 60mm gasklep heb is omdat we het voor een veel betere prijs konden krijgen. Je denkt toch niet dat ik 400 euro uitgeef voor een gasklep?

    ;)
     
  17. Als je 400 euro voor een 60 mm gasklephuis betaalt, dan ben of te laat of een oor aangenaaid :mrgreen:

    Wat chiptuning bedrijven qua aanbod laten zien, wil niet zeggen dat het ze ook lukt. In ieder geval geen piggy back of andere narigheid in mijn Focus ;)
     
  18. ik kan iig melden dat ze bij unimited tuning net zolang doorgaan totdat beide
    partijen tevreden zijn, ikben nu totaal 3x daar geweest, en als laatste hebben
    ze de software geheel overnieuw geschreven aan de hand van tips van Ford
    en het lijkt er nu op dat we de volledige aantal paardjes tot de beschikking hebben
    zonder ellende of bijgeluiden;)
     

Deel Deze Pagina