1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iodokus Focus 3 Ecoboost 2.0L ST3 - 5e Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Iodokus, 20 jun 2014.

  1. :rock:

    Iets anders zal ik persoonlijk nooit kiezen tenzij het met de kleur van de auto te rijmen valt, dus lekker saai blauw bij blauw, rood bij rood, enz. Twee uitzonderingen en dat zijn de tinten wit en zwart, in beide gevallen zal ik altijd voor een zwarte bekleding kiezen.

    Let op ik zeg het nog maar eens, zwart en wit zijn geen kleuren, maar dat heb ik nu al zo vaak gezegd :schater:
     
  2. Hhaha, ok. Duidelijk. ZWART leder dus, zonder enig tintje anders :)
     
  3. Witte stiksels ;)
     
  4. Hoe vind je de Recaro's zitten, ik heb ze ook in mijn fiesta ST maar ik moest er wel even aan wennen.
     
  5. Deze Recaro's zijn iets strakker dan de Recaro's in mijn vorige ST, dat neemt niet weg dat ik ze geweldig vind en zelfs iets plezieriger vind dan de vorige versie. Het is iets persoonlijks denk ik en je moet niet te fors gebouwd zijn, maar het gevoel dat je eigenlijk geen kant op kan is precies wat ik zoek in een goede autostoel;)
     
  6. Gewoon een wat langere aanloop nemen als je de auto induikt dan zit je wel goed in de stoelen :dance:
     
  7. :schater: Is een mogelijkheid maar daarna zal je je maaltijden bij de McDrive moeten halen aangezien je niet meer uit je stoel kan komen :mrgreen:
     
  8. Ik heb zojuist m'n mondhoeken even kwijlvrij gemaakt. Wat een geweldige aanwinst Joost wens je heel veel veilige en vooral plezierige kilometers
     
  9. Ik ben er ook erg mee in mijn nopjes Richard :cheer:

    De eeste 1000 kilometer zit er inmiddels op en ondanks het vele nodige speelwerk valt het verbruik me geensinds tegen, momenteel is dat 1:11 maar is nog dalende waardoor ik denk dat ik ergens tussen de 1:11 en 1:11,5 ga uitkomen voor dagelijks gebruik, veel files, verkeerslichten etc. Op lange stukken, vandaag op en neer geweest naar Vught, loopt die gekke ST 1:12 en dan heb ik niet eens heel erg mijn best gedaan :thumbs:
     
  10. Wat deed je 1.6 op deze ritten?
     
  11. #91 Iodokus, 27 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2014
    Over het totaal gereden aantal kilometers gerekend (93K) heeft de 1.6 Ecoboost een verbruik laten zien van 1:12 met een piek van 1:8 en een dal van 1:15 of omgekeerd dat is maar net wat je als piek of dal wilt bestempelen :mrgreen:

    De vele files die ik dagelijk tegenkom heeft het gemiddelde verbruik van de 1.6 geen goed gedaan. Gezien het feit dat ik juist deze week bijzonder veel file titten heb gemaakt durf ik nu al te zeggen dat de ST nauwelijks meer verbruikt tijdens dergelijke ritten, dus dat is goed nieuws ;)

    Laat ik voorop stellen dat ik de ST niet gekocht heb vanwege het gunstige gebruik, ik heb al wat ST ervaring zal ik maar zeggen. Maar het valt me op dat deze ST minder lust dan de vorige onder dezelfde, file rijdende, omstandigheden.

    Het is nog vroeg en het zijn pas de eerste 1000 kilometer. Aan het eind van juli heb ik een beter overzicht denk ik, dan zal de teller ergens tussen de 5000 en 6000 kilometer aangeven.

    Verder durf ik te stellen dat ik nog nooit een Ford heb gehad die zo rustig loopt hoewel de Mondeo erg dicht in de buurt komt. Even los van het feit dat de ST natuurlijk bijzonder goed vooruit te branden is, is rijden met de CC aan een bijzonder aangename ervaring. Niet dat er geen CC zat in de 1.6 maar het lijkt erop dat de ST rustiger rijdt met de CC aan dan de 1.6. Ik vermoed dat deze constatering met name te maken heeft het het echt luie schakelwerk wat in de ST wel mogelijk is en met de 1.6 minder ondanks het hoge koppel wat ik toen had. Laat ik het zo zeggen en ik ga geen discussie aan of het goed is of niet, de ST rijdt moeiteloos 80 in de 6e versneling en trek nog prima door als je het gaspedaal indrukt. De 1.6 kreeg dit niet voor elkaar dus het was noodzakelijk om terug te schakelen. Dat is op zicht niet erg maar toch...
     
  12. #92 eReSke, 27 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2014
    Top dat ie bevalt Joost.

    Even over het verbruik. Met mijn vorige tank benzine heb ik eens bewust rustig gereden en kwam uit op een verbruik van 1 op 14,7. Niet afgelezen van de bc maar uitgeteld aan de pomp.
     
  13. Oh ik geloof zeker dat 1:14 haalbaar is maar ik reken liever over een langere periode en meer kilometers om een goed gemiddelde te krijgen. Daarbinnen vallen dan de rustig gereden kilometers en de kilometers waar het rechtervoetje om de één of andere reden vast blijft zitten in standje pedal to the metal :badgrin:

    Als ik daar allemaal rekening mee houd dan denk ik dat een verbruik rond de 1:11,5 of misschien zelfs 1:12 heel erg goed is voor een bommetje met 250 paarden in het vooronder ;)

    De tijd zal het leren, ik ga er in ieder geval niet heel erg mijn best voor doen. De aanstaande vakantie trip naar Italië is een mooie test denk ik.
     
  14. Hee Joost, tank je nu vanaf het begin al benzine met hoger octaan gehalte dit om de ontwikkeling van het uiteindelijke motor vermogen net dat tikkeltje meer te geven ?
     
  15. joost.

    super dat die bevalt ben het eens met je stelling over het rustiger lopen van de 2.0 ten overzichten van de 1.6.
    [MENTION=8079]eReSke[/MENTION] mooie cijfers voor een ST
     
  16. 1 op 14 ? Onze fiesta 1.25 60 pk loopt 1 op 13.4.

    Reden: niet vooruit te branden en vele korte stukjes...

    Wat dat betreft is zo'n ST een zuinigheidswonder (verhouding lol en verbruik is in ieder geval top)
     
  17. Ha die Johan,

    Heb ik aan gedacht maar tot nu toe, net vanmorgen voor de 2e keer getankt ;), gaat er nog steeds Shell fuelSave in. Het is niet ondenkbaar dat ik vanaf volgende week overstap op V-Power. Het kostenplaatje zal op jaar basis dan wel zo'n 500 tot 600 eurie hoger uitvallen vermoed ik, dus toch iets om even over na te denken.
     
  18. :schater: ik begrijp de positieve gedachten maar we moeten niet te snel van stapel lopen hoor, de tijd zal het leren.

    Het is zeker mogelijk om 1:13 tot 14 voor elkaar te krijgen maar daar moet je wel wat voor doen of beter gezegd voor laten en of dat haalbaar is voor de kilometers die ik dagelijks maak in de regio's midden en noord Nederland betwijfel ik ten sterkste aangezien er nogal wat file kilometers tussen zitten en die zijn niet al te best voor de verbruik cijfers ;)

    Nogmaals de ST is niet gekocht vanwege zijn zuinigheid laat dat duidelijk zijn :badgrin:
     
  19. 1:14 is haalbaar maar geldt dat ook voor Joost :schater:
     
  20. Ik heb nu in ruim 2 maanden een totaal gemiddelde gerealiseerd van 1 op 11,2. En inderdaad, ook ik heb hem niet voor de zuinigheid gekocht. Maar een serieus snelle, 250 pk sterke auto die gemiddeld boven de 1 op 10 loopt is gewoonweg netjes en ga je richting 1 op 13 of nog zuiniger heb je waarschijnlijk, imo, de verkeerde auto gekocht. ;-) .
     

Deel Deze Pagina