1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 Ecoboost 250pk Internal Wastegate Actuator

Discussie in 'Performance' gestart door petjekel, 3 mei 2019.

  1. Heeft er iemand ervaring met een Internal Wastegate Actuator?
    Zag deze op websites staan toen ik aan het zoeken was naar een recirculation valve.

    Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn. Staat beschreven dat het zorgt voor een betere turbo reactie.
     
  2. Volgens mij is dat wastegate klep in de uitlaatzijde. Die opent zig waardoor uitlaatgas niet de turbo laten draairn maar direct vrijbaan naar de uitlaat heeft.
     
  3. Wat ik ervan weet is dat de tune hiervoor wel speciaal op afgesteld dient te worden ivm openen van de wastegate.
     
  4. Hmm oke dan laat ik deze denk maar achterwegen.
    Dan maar verder sparen voor de recirculation valve en downpipe met sport race cat.
     
  5. de internal wastegate actuator bepaald hoeveel druk er opgebouwd kan worden door de turbo. De standaard internal wastegate actuator is voldoende toereikend voor de standaard turbo. Vooral bij het plaatsen van een sterkere turbo kan het (afhankelijk van je eind doel) interessant zijn om een betere internal wastegate actuator te plaatsen.
     
  6. Oke ja zo'n grote upgrade ben ik dan weer niet van plan om te doen.
    Dan hoef ik deze ook niet op mijn lijstje te zetten :)
     

Deel Deze Pagina