2.5i 20V 225pk Installeren Dump Valve

Discussion in 'Performance' started by sjoerd12, Jul 11, 2010.

Tags:
  1. Even een heel oud topic omhoog kicken...

    Ik heb mijn ST getuned met de DSCI mapping en zou ik, wil ik mijn turbo in goede conditie houden, een andere dumpvalve moeten nemen?
     
  2. Voor wat het waard is

    "Note: We wouldn't suggest a blow-off valve, this can only cause drive issues and certainly doesn't help anything by being fitted.

    Best regards,

    David Moore
    Technical Co-Ordinator
    Mountune Performance
    "
     
  3. ik weet niet hoeveel de standaard klep kan afvoeren deze zit volgens in de turbo verwerkt
    als de afvoer klein is is een grotere dumpvalve altijd beter
    het probleem verhaal (esp storingen) komt alleen voor bij de modellen die bij de symphoser slang monteert
    Turbosmart systeem geen probleem enige probleem is dat het iets duurder is maar vele malen meer kwaliteit dan het andere wat word aangeboden


    Groeten Dennis :rs:
     
  4. Nou, ik zal het verhaal wat uitgebreider vertellen.

    Het valt mij op dat soms, als ik even het pedaal op de vloer parkeer, en ik vervolgens het gas loslaat, ik de turbodrukmeter nog wel eens heel even door zie schieten om dan vervolgens terug te vallen naar de 0-stand. En naar mijn weten zijn zulke 'spikes' niet echt bevordelijk voor je lagers van je turbo.


    Nu kunnen dat volgens mij 2 dingen zijn, of mijn huidige dumpvalve is niet meer zo frisjes en is aan vervanging toe of mijn boost solenoid is aan vervanging toe.

    Nu weet ik dat de standaard plastic Bosch dumpvalve units niet van een al te beste kwaliteit zijn en een vervangende (lees Forge of Turbosmart) sowieso lekkerder rijdt, omdat je turbo wat sneller oppakt. Tenminste, dat is wat ik bemerkte toen ik de standaard dumpvalve voor een Forge had vervangen in mijn Audi TT.
     
  5. geen goeie zaak als je druk oploopt bij gas loslaten de turbo kan duidelijk zijn lucht niet kwijt
    boost solonoid regelt volgens mij alleen de overdruk en zorgt niet voor het afblazen wat de dumpvalve moet doen

    kan er naast zitten hoor maar dat is normaal de gang van zaken

    Groeten Dennis:rs:
     
  6. Kwam deze oude topic tegen...

    Ik heb het idee dat de standaard dumpvalve die in elke ST zit zijn taak prima aan kan. Het originele inlaatsysteem filtert echter alle mooie geluiden weg.

    Sinds ik een DCSI CAIS (en uitlaat en mapping) heb gemonteerd is de hele wereld veranderd onder de motorkap! Aanzuigen, afblazen sissen briezen en knallen, alle geluiden die het zo mooi maken zijn er. Als je bij hoogtoeren gas los laat dan knalt ie in een keer alle stof van mijn K&N filer af ;-)

    Kortom, als je een CAIS hebt, dan is een dump valve overbodig én je hebt nooit last van ESP lampjes e.d....:thumbs:
     

Share This Page