Inrijden

Discussie in 'Performance' gestart door Bassie, 16 jan 2008.

  1. Dag,

    ik heb sinds een week de focus wagon, 1.6 TDCI 90pk.. hoe kan ik deze het beste inrijden? gewoon rustig, of is het slimmer om deze "sportief" in te rijden?
     
  2. Gewoon normaal mee rijden, en langdurig hoge belasting ff vermijden. Voor korte tijd is dat geen probleem, maar ik bedoel lange tijd bv vol gas rijden ed. Wisselende toerentallen is het beste.

    S'morgens natuurlijk wel warmrijden en zo maar dat spreekt voor zich.
    Houd het oliepeil in de gaten. Als een motor nieuw is willen ze nog wel eens wat gebruiken. Dat stopt van zelf.
    Gr Fred
     
  3. Even in het instructieboekje lezen, staat het daar niet in, dan even de
    dealer vragen, groote kans dat tegenwoordig het "inrijden" niet meer
    hoeft, dit ivm proefdraaien in de fabriek.
     
  4. zoiets Dexter... (maar toch eengevalletje klok/klepel)

    Inrijden zoals dat vroeger moest, het rustig rijden van de eerste 2000 kilometer of daarvoor zelfs 5, dat hoeft niet meer. Dat komt omdat de techniek zover gevorderd is, dat de marges en afwijkingen van de diverse draaiende onderdelen echt minieem zijn geworden. ze hoeven dus niet meer "in te lopen". Tevens is er proefdraaien in de fabriek, maar dat is niet een equivalent van 2000 kilometer hoor....

    Maarrrr.... Persoonlijk zou ik een nieuwe auto wat meer voorzichtig behandelen dan een gebruikte. Dus wat beter warmrijden, niet in de rode toeren, niet op topsnelheid etc... Gewoon gezond verstand. Maar verder? Gas!!!
     
  5. Hoe zuiniger en truttiger je bent qua inrijden en qua warmrijden des te meer pk's hou je aan het eind over...
     
  6. Die van mij kwam pas na 30.000 km echt los.
    Nu staan er inmiddels 43.000 km (na precies 1 jaar) op de klok en nog steeds heb ik het idee dat ie steeds beter loopt..

    Ik heb de eerste 1500 km rustig aan gedaan. Sowieso rijd ik rustig met een koude motor. Daarna af en toe in alle (behalve z'n 5) versnellingen doorgetrokken. Keertje op en neer naar berlijn geweest en uitgelaten op de autobahn :wink:

    Veel plezier met je focus, die van mij bevalt prima! (hoewel ik als ik opnieuw zou mogen kiezen de 109 pk variant zou nemen)
     
  7. ben verleden jaar met mijn focus rally met15 km erop naar spanje gereden met caravan van 1300 kilo er achter dus de auto moest direct goed aan het werk heb nog nooit een auto gehad die nu zo lekker loopt dus inrijden vergeet het maar
     
  8. Inrijden is indd niet meer zo als vroeger,
    Maar je nieuwe auto goed behandelen is volgens mij vanzelf sprekend.
    als die goed warm is kan je hem toch wel eens door trekken naar de 5000

    ik heb de motor van me vader ook ingereden 3 jaar geleden 8)
    door trekken tot 16.000 toeren :shock: dat is afzeiken en mocht ik dus ook niet meer doen:)

    veel plezier met je auto grt marco
     
  9. bedankt voor de reacties :D

    er staat inmiddels 1500 op en ik verwacht er komende vrijdag 2500 op te hebben.. Ik merk wel dat hij nu al wat beter begint te rijden. Echt een ideale wagen, ben er super blij mee! binnenkort nog een keertje op en neer naar praag ofzo, kan ik hem meteen in duitsland op de snelweg uittesten :D
     
  10. Laat maar eens weten waar je in Duitsland op uitkomt (de top) die van mij loopt met redelijk veel pijn en moeite 190 op de klok, ca 180 op de GPS..
     
  11. Juist niet, behalve het warmrijden dan. Motor moet juist levendig worden behandeld de eerste kilometers.
     
  12. Mischien even een toevoeging in je olie doen, dan komt er een soort
    coatlaagje op je onderdelen, hierdoor heeft vervuiling minder kans om
    te hechten, dit geeft op de langere termijn minder ellende van een
    vervuilde motor :idea:
     
  13. Een Ford Focus die 16.000 toeren draait? Dat is een Yamaha R6 waardig :worship:

    Ik neem dat het 6000 toeren was? ;)
     
  14. Hij zei:

    :P :P
     
  15. [quote="DennisST170]
    Hij zei:

    :P :P[/quote]

    Oh, de motorfiets :D

    Brr, moet er niet aan denken, meteen tot 16000 toeren jagen!
     

Deel Deze Pagina