1.6i 16V 100pk Inhouden en stotteren

Discussion in 'Performance' started by Smattinello, Jul 25, 2011.

  1. Sinds enige tijd heb ik last van inhouden en stotteren bij het versnellen. Het doet zich voornamelijk voor bij 4000 toeren en hoger, maar vooral vanaf 80-100 km/h naar sneller in zijn 4/5de vesnelling. De topsnelheid haalt ie ook niet meer, bij 150/160 is het op. Bij zeer rustig versnellen doet het stotteren zich trouwens niet voor, maar dan moet ik echt als een bejaarde gaan rijden.

    Nu heb ik een nieuwe bobine, bougiekabels en bougies besteld, maar lees dat het ook wel eens aan de luchtmassameter kan liggen. Nu ben ik geen autotechnicus, en dat zal de reden zijn, maar ik kan dat ding niet vinden....

    Waar zit ie bij de 1.6 benzine FoFo 2? Kan ik daarvan de stekker loskoppelen en dan met een testrit bepalen of deze stuk is of is dat niet aan te raden?

    Enige andere tips zijn uiteraard welkom. O ja, de nieuwe artikelen zijn nog niet ingebouwd, heb een verkeerde bobine binnen gekregen, moet eerst geruild worden voor ik ga inbouwen.
     
  2. luchtmassameter moet net na het luchtfilterhuis zitten;)

    zit ie daar niet, heb je geen luchtmassameter;)
     


  3. Dat is erg bijzonder, als ik de kap van het luchtfilterhuis loshaal, zit daar netjes een (schoon) filter in. Maar ik kan na het luchtfilterhuis (van het huis naar de motor) geen luchtmassameter vinden, in ieder geval niet zo'n rond ding met daaraan een driepins-stekker....

    Een auto zonder LMM heb ik nog niet gezien..... Wellicht heeft iemand een foto of technische tekening van waar dat ding zou moeten zitten.....
     
  4. Zijn zat auto's zonder LMM...
     
  5. #5 Smattinello, Jul 25, 2011
    Last edited by a moderator: Jul 25, 2011

    Dat zeg ik.... Ik ben dus geen autotechnicus...;)

    Ik meende echter dat de Focus 2 in alle modellen een LMM heeft.

    edit; als ie er origineel niet inzit, waarom kan ik hem dan wel bestellen voor mijn auto?
     
  6. Ik zei niet dat ie er niet in zit, ik zei dat er zat auto's zijn zonder ;)
    Of ie bij jou erin zit geen idee...
     
  7. #7 Smattinello, Aug 3, 2011
    Last edited by a moderator: Aug 3, 2011
    Deze week de juiste bobine ontvangen. Bij het aansluiten van de nieuwe bougiekabels bleken deze niet te passen, eveneens de verkeerde.... Daarna bij een automaterialenzaak in de buurt een setje kabels van Beru besteld, ook deze waren niet goed en voor de Focus 1. De beste man in de zaak bleef maar geloven in zijn computersysteem, dat kon toch nooit fout erin staan? Hij had de kabels geselecteerd op kenteken, maar dit bleek geen garantie te zijn...

    Nu mijn vraag, welk type bougiekabels van Bosch moet ik hebben voor de Focus II? Van Beru moet het de ...1549 zijn, maar van Bosch heb ik nog geen zekerheid.

    Ps, probleem van het stotteren is al wel opgelost. Na het vervangen van de bobine en de bougies (de oude waren bijna zwart....) heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
     
  8. Voor een Fo II Fa I kom ik uit op:

    Beru:
    cillinder 1&2: R241045 45cm
    cillinder 3: R240030 30cm
    cillinder 4: R239020 20cm
    complete set: ZEF1115 (mijn grossier / hbase)
     

  9. Juist, dat was inderdaad de set welke ik thuis had liggen maar niet paste.... De kabels zijn te lang, in ieder geval die voor de 2de cylinder. dan zou ik hem moeten dubbelvouwen onder de Volvo afdekkap....

    Navraag bij een andere autohandel leert dat het de ZEF 1549 moet zijn. Als je op de website van Beru kijkt en daar de 1115 intoest, zie je dat die alleen past op de Focus I, en niet zoals de 1549 op de Focus II.

    De lengtes die hierboven staan kloppen ook niet, zie de link naar de post van McGyver; http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=18302&highlight=lengte+bougiekabel&page=2

    daar staan de volgende lengtes aangegeven;

    The lead lengths for this set (45494) are:
    Cyl. 1 – 14.25” (36.5cm)
    Cyl. 2 – 12.5” (32cm)
    Cyl. 3 – 7” (18cm)
    Cyl. 4 - 5.5” (14cm)
     

Share This Page