1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inbouw autoalarm voor de Ford Focus 2008.

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door wetnose, 8 jul 2008.

  1. De meeste aansluitingen kan je halen van de CEM-Box.
    Een schakelaar voor motorkap moet je zelf plaatsen. Het schakelsignaal van kofferbak kan je halen van de verlichting rechtsachter in kofferruimte. Dit is de blauw-zwarte kabel. Deze schakelt massa.
    De bekabeling die naar de motorruimte moet worden gemaakt zoals schakelcontact motorkap en sirene kan je doorvoeren in de rubbertule. Deze komt precies uit bij CEM-Box. In deze tule zit de gehele bekabeling naar motorruimte.

    Alle aansluitingen heb ik gesoldeerd op de bestaande kabels. Deze kabels nooit doorknippen maar de mantel voorzichtig wegsnijden zodat je de nieuwe kabels hierop kan solderen. Soldeer verbinding aftapen met isolatie tape. De nieuwe kabel kan je eventueel aan de betaande kabels tapen of tyrappen. Het gebruik van de bekende blauwe knijpconnectors geeft vaak slechte contacten.

    De alarm sirene kan je heel gemakkelijk plaatsen onder rechter kopplamp. Deze is vast te monteren op beugel van aircopomp.

    De standaard rode knipperled die met alarm wordt meegeleverd heb ik niet gebruikt. Ik heb twee 3 mm High-bright leds gebruikt en deze aan beide zijkanten van afschermkap van regensensor geplaats. Je ziet duidelijk van alle kanten de ledjes knipperen.

    Voor de contacten van deuren, kofferbak en motorkap een diode (1N4007) plaatsen met sperzijde naar schakelaar. Dit voorkomt eventuele valse meldingen van o.a. vertraagde binnenverlichting.

    Voordat je de boel gaat aansluiten eerst alles goed doormeten of je de goede kabel hebt, ik neem hiervoor n.m. geen verantwoordelijkheid mocht er iets fout gaan.



    CEM-Box, rechts onder dashboard.

    [​IMG]



    Aansluiting deurcontact.
    Pen 13, zwart/geel. Deze kabel schakelt alle deuren aan massa.

    [​IMG]



    Aansluiting knipperlichten.
    Pen 32, blauw, knipperlicht links.
    Pen 33, blauw/rood, knipperlicht rechts.

    [​IMG]


    Voeding.
    Massa, deze heb ik gemonteerd op stalen beugel waar de CEM-Box in hangt.
    Pen 22, rood, Constante 12V voeding (+30)
    Pen 27, groen/wit, geschakelde 12V voeding (+15) accessoirestand.

    [​IMG]



    Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest. Mochten er vragen zijn dan zie ik ze wel verschijnen.

    Groetjes en succes met de inbouw, Martin. :wink:
     
  2. Mooie Howto :wink:

    Je kan ook een CanBus interface kopen waardoor je enkele draden minder moet trekken...
    Deze Canbus-interface zorgt ervoor dat de digitale CAN-signalen omgezet worden naar analoge signalen die je kan sturen aan de input van je alarm...
    Je hoeft dus geen draden meer te trekken voor het schakelcontact van de deuren en kofferdeksel... Deze signalen kan ej meteen van je CAN-bus halen...
    Zo ga ik het toch proberen, hoe minder draden, hoe beter voor mij :lol:

    In oktober reizen we per wagen naar Rusland, dus tegen dan moet het alarm er zeker insteken 8)

    SkyFlyer
     
  3. Voor de motorkap zal je toch een schakelaar moeten plaatsen. Alhoewel het slot wel elektrisch is aangesloten zit er inwendig geen schakelaar in. Je hebt dan twee opties. Of je plaatst een extra schakelaar of je vervangt het standaard sluitmechanisme motorkap door een mechanisme die wel is voorzien van een schakelaar. Zit trouwens maar met twee boutjes vast. Je kan het zien als je het stekkertje los klikt van onderkant slot. In het slot zitten geen pennetjes die contact moeten maken.Vermoedelijk wordt dit slot alleen geplaats als je af-fabriek een alarm besteld. Ik heb geprobeerd het slot te demonteren om alsnog hier een schakelaar in te plaatsen. Helaas was het slot geklonken zodat ik hem niet open kon krijgen. :cry:

    Succes met de inbouw, Martin :wink:
     
  4. Ja, aan de motorkap is geen contact... Deze zal ik nog moeten bijplaatsen...
    Gisteren heb ik de CanBus-interface module besteld, hopelijk is hij snel hier...

    SkyFlyer
     
  5. CanBus interface zou pas beschikbaar zijn voor verzending eind september... :?
    Dus ben ik aan de installatie begonnen zonder de interface.
    Maar ik ondervind een probleempje...

    Deze kabel heb ik gebruikt... Maar na enkele minuten tot 30min gaat mn alarm af met de melding dat mn deur open is gegaan... Iemand een idee hoe dat kan?
     
  6. Vermoedelijk kan dit komen door de vertraagde-binnenverlichting. Je moet een sperdiode plaatsen in de kabel naar alarm module met sperzijde naar deurcontact (massa). Ik heb hiervoor diode 1N4007 gebruikt. Deze ook plaatsen in kabel naar kofferbakverlichting met sperzijde naar deurcontact (massa).
     
  7. laten doen want dan heb je toch als er iets fout gaat garantie maar wel knap dat je dat zelf heb uitgezocht
     

Deel Deze Pagina