Hallo, Ik ben opzoek naar een focus rs2. Ik wilde eerst geen import maar daar ben ik toch vanaf gestapt. De prijzen over de grens zakken toch net iets harder dan hier in Nederland. Maar nu komt de vraag.... Wat kost een focus rs uit 2009 met alle optie's aan import kosten?
Reken maar zeker op 3.000 - 4.500 bpm. Dan krijg je nog de importkosten. Ik was toen €375 kwijt bij importautos.nl Als je hem zelf gaat importeren kan je ook wat bepaalde accessoires weglaten, maar er zitten niet zoveel opties op de RS volgens mij. Bij autoweek kan je ongeveer de rest-bpm berekenen.
Weg laten van opties is niet altijd succesvol. Er kunnen namelijk verschillende gebeuren. Ze kunnen checken a.d.v. chassisnummer. Ook komt het voor dat de inspecteur een optie ziet en dan gewoon het optiepakket erbij telt wat in NL te koop was. Dit omdat er geen losse opties waren bij de RS. BPM voor een 2009 RS is pakweg 2500 euro.
Welke inspecteur? Je moet aangifte doen als zijnde een schadeauto. De BPM wordt berekend vanaf nieuwwaarde, dus dat betekent dat je elk pitje en krasje wat er op zit op kunt geven als schade. Immers op een nieuwe auto zit dat niet. Je hebt dan een schadecalculatie nodig van een taxateur. Er zijn legeo bedrijven welke dit voor +/- 200 euro verzorgen. Op deze manier komt je bpm fors lager uit als dat je aangifte doet op basis van een afschrijvings tabel.
Niet nodig, is al gebeurt. De belastingdienst zit niet meer op de RDW stations. 99% van de import bedrijven doen op deze manier aangifte
Ik heb het niet over de importbedrijven maar gewoon lekker zelf regelen. En volgens mij zijn er nog steeds BPM aangifte punten bij verschillende RDW stations hoor. Het klopt dat er niet overal een belastinginspecteur aanwezig is.
ben het met Anton eens Richard beter uitbesteden kleine investering voor wat je ervoor terug krijg weet anders ook wel een goede, app me maar
Ik heb nooit gezegd dat je het importeren moet uitbesteden. Ik gaf alleen aan op welke manier je wat bpm kunt besparen. Ik heb enkele maanden geleden een Focus uit 2011 op deze manier geïmporteerd.
Ik heb mijne via bolsenbroek geïmporteerd! Niet de goedkoopste maat wel in 1x goed. Overigens is de belasting een rare regel, je moet namelijk een aankoop factuur mee sturen terwijl je voor een lagere waarde bpm gaat betalen ! Interieur reiniging heb ik zelfs nog van de prijs laten halen, zat een vlek in de stoel.
als we heel kritisch gaan zijn zei ik ook niet dat jij dat zei heb gezegd dat ik het me je eens bent en mijn worden zijn : beter uitbesteden
Is dit een nette prijs of zou je met een import meer euro's in de zak houden? http://link.marktplaats.nl/m965169472
Ik zit ff te kijken op een kleine telefoon, maar volgens mij is dit ook een importauto. Op zich niets mis mee natuurlijk. Ik denk als je zelf gaat kijken dat je minder kwijt bent voor een 2010 uitvoering met minder km's. Is natuurlijk ook niet meer dan normaal, Moree wil ook centjes verdienen.
Valt al af;-) prijs is niets mee te doen en een rs1 inruilen hebben we ook uiteindelijk over gehad maar dat wil ik niet.
Dat dacht ik ook gelijk aan ,en als er 1 verkocht is is het aan een andere dealer ,de blauwe uit monster is verkocht maar komt bij Jaap volgens mij te koop