iemand ervaring met carropolir.nl

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Mister-RS, Sep 3, 2011.

  1. Ik wil de auto laten polijsten, en zoals de topic al verraad, is mijn vraag of iemand ervaring heeft met het bedrijf http://www.carropolir.nl/

    ze zitten in Zwolle, dus is mooi voor mij in de buurt
    Prijs voor polijsten
    € 70,- (excl. BTW per auto)

     
  2. ik zou het niet doen, bij veel poetsbedrijven gaat het om kwantiteit, niet om kwaliteit.

    enne, een auto echt goed laten polijsten is gewoon 8 uur werk, ik geloof niet dat een bedrijf een hele dag aan jou auto werkt voor 7 tientjes;)

    wat je beter kan doen is een pb sturen naar Sandertje, Sietze (mr. bullet), DwayneNMGN, Redwagon of mij.

    ik durf met zekerheid te zeggen dat wij het veel netter doen;)

    oja, je betaalt misschien ietsje meer (paar tientjes), maar het resultaat is 100 keer beter;)
     
  3. Bizar verhaal met die afgebrokkelde pads, maar dat is natuurlijk niet representatief voor ELK poetsbedrijf, hoewel ik best geloof dat het bij 70% zo gaat.
    Maar er zijn ook daadwerkelijk nog poetsbedrijven waar je auto er écht mooier uit komt dan dat ie erin ging. Zo ken ik een poetsbedrijf in Utrecht wat mooi werk aflevert.

    Maar over het algemeen kun je wel stellen dat je bij een detailer veel beter af bent dan bij een poetsbedrijf.
     
  4. Heb bij de afleverbeurt de auto gekregen met poetsbeurt....vertaald is dat
    dus gewassen en silliconenespray er overheen, en de vorige poetser waarvan
    de garage gebruik maakte, leverde de auto's met extra schade af...maar het
    was niet hun schuld:nocheer:

    Dus je kan beter een particulieren hobbyist nemen, die leveren idd betere
    kwaliteit...en heb je nog een mooie dag ook (als je erbij blijft)
     
  5. zo een bedrijf ken ik ook, maar daar begint het bij 450 euro;)
     
  6. Als mike het bedrijf bedoeld wat ik ook ken begint het hier bij €150, dan word de auto gewassen en gepolijst en daarna in de wax gezet, ben e de auto wel ongeveer een dag kwijt!
     
  7. Natuurlijk zijn er poetsbedrijven die anders werken, maar inderdaad bij 70% van de bedrijven gaat het er zo aan toe. Je auto komt er eigenlijk altijd wel mooier uit dan dat deze erin is gegaan, maar hoe komt dat resultaat tot stand? Siliconen, fillers, of snel werken? Daarnaast moet je ook kijken naar de producten die gebruikt worden. Vaak zie je daar Riwax, System of Cartec producten die nooit de kwaliteit halen van echte detailproducten.

    Een poetsbedrijf kan gewoon niet concurreren met een goede detailer qua resultaat. En wat is mooi? Ik durf de auto's van een poetsbedrijf gerust naast die van mij te zetten. Dan wil ik weleens weten wie er een mooier resultaat boekt. Ik heb deze discussie erg vaak gevoerd, maar de mensen zijn pas overtuigd wanneer ze het zien. Woorden zeggen niet zoveel, resultaten wel. Maar daar heb ik ook genoeg bewijs van alleen is het zien van een auto in de realiteit natuurlijk anders. Jammer dat ik het je niet zo 1,2,3 kan laten zien. Een detailbedrijf is wel anders dan een poetsbedrijf, dat verschil moet ook helder zijn. Ik let op alle details en dat zie je niet terug bij een poetsbedrijf.

    1 dag kwijt zijn zegt niets over dat ze er 1 dag mee bezig zijn. Dan komt de prijs niet overeen met het aantal werkuren.

    Deze week heb ik toevallig een klus gedaan binnen 1 dag (lees 12 uur).

    http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=5323

    In ieder geval succes met de keuze! :D
     
  8. Maar is het ook niet zo dat er een verschil is tussen een auto laten polijsten en een auto detaillen ( als je het zo schrijft)
    Hiermee bedoel ik dan de kwaliteit, als een auto gepolijst is ziet hij er voor, over het algemeen, minder geld toch ook weer netjes uit.
    En als je het dan netjes bijhoud kan hij ook wel een tijdje netjes blijven.
    Of zie ik dit dan helemaal verkeerd?
     
  9. Er zit verschil in het polijsten van een poetsbedrijf en het polijsten van een detailer. Het ligt dan helemaal aan het bedrijf hoe het eruit gaat zien. De auto kan verkeerd gepolijst worden en onder de hologrammen (polijstbanen) zitten, of er worden fillers gebruikt om waskrassen op te vullen zodat de auto er voor het oog netjes bij staat. Na een aantal weken was je deze fillers eruit en ben je weer bij het begin. Natuurlijk zijn er bedrijven die met wat simpele handelingen een klant met minder eisen tevreden kunnen stellen omdat de auto wel gaat glimmen met het polijstwerk (vaak in 1 stap) wat afgeleverd wordt. Een detailer polijst over het algemeen met tenminste 2 stappen, maar ik heb ook auto's waarbij ik 4 stappen nodig had om tot het gewenste resultaat te komen. Ik trek nu wel de vergelijking ervaren detailer VS poetsbedrijf, want een beginnend detailer heeft nog een hoop te leren en het is dan ook niet eerlijk om die te vergelijken met een gerenommeerd poetsbedrijf.

    De auto naderhand bijhouden is inderdaad een gegeven wat altijd belangrijk is ongeacht wie de auto ook onder handen heeft genomen. Verkeerd wassen naderhand is een drama voor de lak die pas gepolijst en beschermd is.

    Daarnaast is het ook belangrijk wat de eisen van de klant zijn, maar ook dan kan voor dezelfde prijs een afspraak gemaakt worden met een detailer die voor die prijs toch meer aandacht voor de auto heeft. Zo was dit ook met de Toyota Yaris die ik hierboven gepost heb.
     
  10. Bedankt voor de zeer heldere uitleg!
     

Share This Page