1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp gezocht

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door menno85, 11 mrt 2008.

  1. Hallo,

    ik heb sinds kort 17inch velgen onder mijn focus wagon laten plaatsten maa als ik nu een rotonde 3kwart neem heb ik het idee dat hij begint te stuiteren wat kan hier van het probleem zijn.

    Groet
    Menno
     
  2. Wat meer informatie over het soort velgen, tweedehands of nieuw, maat van de velgen, maat van de banden, merk banden, verlaging, etc.
    Heb je meer kans dat iemand je kan helpen.
     
  3. de velgen zijn tweedehands merk BSA met ET-waarde 40 banden maat is 205-40-17 merk Nangkang deze zater om heen met ongeveer 5mm profiel auto is niet verlaagd en verder gewoon standaard
     
  4. stuiteren

    hoe snel neem je de rotonde(even een jan boeren fluitjes uitleg)
    als je teveel snelheid hebt wil hij gaan wringen met gevolg dat je kan gaan stuiteren.
    zie het zo je auto wil altijd rechtdoor gaan je zet je voorbanden er dan schuin onder om een bocht te nemen door de kwaliteit van het rubber bljif je op de weg maar als je te snel in de bocht gaat verliest hij steeds een beetje grip en je krijgt dan het stuiter gevoel.
    hoop dat het een beetje duidelijk is.


    groeten richard
     
  5. Ik ga met ongeveer 30 er overheen dit deed ik voor heen ook met de origenel 14inch stalen wielen. ik dacht zelf dat het mischien de wiellagers hadden kunnen zijn.
     
  6. 30km/u op je teller met 14" of 17" scheelt ook nog wat. Ik weet zo ff niet hoeveel, maar d'r is ergens een site waar je dat kan uitrekenen (staat ook hier op het forum)

    Ik weet niet of dat ook echt een groot verschil is. Maar het lijkt erop de je te veel grip hebt (lijkt me eigenlijk sterk...), en dat je auto idd rechtdoor wil ofzo. (maar heb er eigenlijk helemaal geen verstand van, dus zal m'n mond maar houden.. :oops:) ;)
     
  7. 30 km/u is toch 30 km/u :?:
    Als je dezelfde omtrek houdt zal de afwijking van de kilomterteller minimaal zijn.

    Toch nog een verstandige opmerking van je Bas! ;) :rofl:
     
  8. Dank je wel remco, ik ook van jou :asshole:

    Maar omdat je velgomtrek (en dus waarschijnlijk ook je bandomtrek) groter wordt, leg je per omwenteling een grotere afstand af. En aangezien je km-teller alleen je omwentelingen bijhoudt, rij je met grotere velgen/banden dus in werkelijkheid meer km's dan je km-teller aangeeft.

    Nu jij weer :bleh:

    (zo, heb ik toch niet voor niets m'n opleiding werktuigbouwkunde gehaald ;-))
     
  9. Ja,lagers stuiteren niet,maar gaan gonzen,zal toch in de richting band zoeken,misschien ongelijkmatig afgesleten.
    Zijn het richtings gevoelige banden,dus met de groef ene kant op?
    Misschien verkeerd gemonteerd????
    Dat rechts voor links zit en anders om,zou een oorzaak kunnen zijn??
    Dus,ckers ff kijken of de banden allemaal de groef de zelfde kant uit staan??????
     
  10. Ik weet ook niet wat voor banden je ervoor op had, op je 14"?
    Volgens mij zit er standaard vaak Michelin onder Ford.
    Michelin of Nangkang maakt natuurlijk nog wel verschil en ook dat je met 14" meer band hebt.
    Of zoals dzl zegt, banden verkeerd gesleten, gebeurt vaak op de achterwielen.
     
  11. oke bedankt ik zal het allemaal eens nakijken de banden zijn niet richting gevoelig maar kijk het wel na en anders even terug naar de kwikfit
     
  12. Wanneer je grotere velgen neemt worden je banden platter. Hierdoor blijft de afrolomtrek hetzelfde.

    Dus.........back to school B@Zzz... :harhar:
     
  13. Bij de Focus kun je de bandenmaat en velgenmaat laten aanpassen, zodat de afwijking minimaal is... Zelfs tot helemaal geen afwijking . :wink:

    Terugkomend op het Topic:
    De banden die je erop hebt zitten, zijn deze ook gecubt? De Focus heeft hier nog weleens last van, e.e.a. is ook wel afhankelijk van het merk band. De ene band doet het meer dan de andere.

    Wanneer je dus een bocht of zoals in jouw geval een rotonde, ga je als het ware op de zijkant van de band rijden. Wanneer je banden zijn gecubt, gaat dit dus hobbelen/stuiteren als een idioot.
    Just my two cents... :wink:
     
  14. Ik denk dat het puur de banden zijn. Nankang is natuurlijk ook niet een topband.
     
  15. Weet het haast wel zeker........... 8)
     
  16. Maar gaat dat ook in verhouding? In prinicipe is de bedoeling van grotere velgen toch ook het beter vullen van de wielkasten? Of blijft je omtrek altijd gelijk?
     
  17. Het is wel de bedoeling dat je rolomtrek gelijk blijft, anders heb je flink afwijkende km teller en heb je kans dat je auto niet lekker meer loopt.

    Om te bereken (is al zo vaak voorbij gekomen);
    http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
     
  18. Beter vullen van de wielkasten doe je door de auto te verlagen.
     
  19. wat houd gecubt in?? en welke banden zijn aangeraden bedankt voor alle reacties
     
  20. Cubben van banden: Het rubber van met name het zijprofiel gaat dan iets op staan. Oftewel het worden kleine opstaande randjes.
     

Deel Deze Pagina