1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp bij installatie gevraagd

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door TitaniuM, 1 nov 2007.

  1. Hoi

    Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik wil een subwoofer aansluiten op m'n versterker. Hierbij wil ik graag m'n originele radio behouden. Ik heb al rode 10mm² kabel van batterij naar mn koffer getrokken. En aan de andere kant m'n RCA-kabel ook. Ik heb ook een omvormer van Caliber gekocht (LT3F) maar nu graak ik niet meer verder.

    * Hoe moet ik van die omvormer aan m'n radio aansluiten?
    * Waar haal ik de remote?
    * kan die voedingskabel geen storingen veroorzaken met v/d auto?


    Eigelijk ben ik er niet zo gerust ik en hoop ik noet dat de boel i/d fik schiet :?

    Verder heb ik de voedingskabel binnen gebracht via een gat schuinboven het gaspedaal, kan dit kwaad?



    Hopend op vele reacties,

    mvg :)
     
  2. heey, zolang de rode kabel nog niet is aagesloten op de accu kan er nu niks gebeuren!! :)

    zodra de versterker erop zit moet je er rekening houden dat de kabel goed is gezekerd... die van mij is gezekerd met een 40A zekering!
    Als je de kabel goed hebt getrokken geeft ie geen storing met de rest van de auto...

    wat voor een omvormer heb je precies??
    Bij mijn kenwood versterker zit er een optie op dat ik gewoon de speaker kabels kan aftappen en die op een speciale ingang van mijn versterker kan plaatsen!! :)

    Remote kan je heel mooi achter de radio weghalen... bij mij zit ie op de electrische antenne aansluiting! (op de 1 of andere manier werkt de remote kabel van elke kenwood kabel niet... :S )
     
  3. hey
    je hebt een omvormer van speaker kabel naar tulp neem ik aan
    het is de bedoeling dat jij je speaker kabels gaat aansluiten op de + en de - van de speakers dit zijn 4 draden als je je deurpaneel erafhaalt kan je kijken welke draadkleuren daar in lopen (ik pak ze meestal van de Rear speakers voor sub maar kan ook op de front speakers) je moet alleen even achter de juiste speaker draden komen dus elke deur heeft één + en één - en dat kastje heeft ook 4 aansluitingen dus stel je linker achterdeur is rood en blauw en in de rechter achterdeur groen geel dan sluit je je kastje aan op die draadkleuren achter de radio.

    De remote kan je ook achter de radio weghalen dat is het draadje waar 12 Volt opstaat op contact en 0 volt opstaat met contact uit. (een voltmeter is daar wel handig bij) je trekt je stekker los van de radio je drukt 1 pen van de voltmeter op et carasorie en met de andere ga je met sleutel op contact alle contacten in de stekker aflopen vind je er 1 met 12V erop zet je het contact af gaat die 12V vervolgens naar 0 volt is dat je remote een radio heeft meestal 1 constante + en een + die veranderd bij het op contact zetten en van contact afhalen

    laat je tulp kabel niet aan dezelfde kant als de hoofd + lopen dan heb je gegarandeerd storing dus als je hoofd + links ligt moet je je tulpkabel rechts laten lopen

    maar het geluid uit de standaard ford radio is waarschijnlijk niet goed genoeg voor een sub woofer omdat de radio de bastonen te laag uitstuurt
    waardoor je een meer wat krakende bas krijg. (was bij mij ook het geval)

    Danny
     
  4. De kabel heb ik verplaatst want deze kreeg warm door de warme onderdelen die er rond lagen. Op dezelfde manier geplaatst als Dennis.
    Volgens mij ook de gemakkelijkste manier. Wel heb ik moeten klooien met de draden. Het enige kritiekpunt vind ik dat de kabel net aan het motorkapscharnier ligt. Maar heb geen zin om nog eens heel die boel te hertrekken :shock: . verder is er een slotje gebroken van de zwarte rubberplaat onder de voorruit. Niet zo erg denk ik want die ander was ook kapot. Het geheel sluit nog redelijk ander een kleefstrip tussenkleven (zoals andere kant).

    Straks ga ik ff dat massapunt zoeken. De Remote-kabel ligt samen met de RCA-kabel aan de passagierskant. Alles voorlopig netjes in het dashkastje 'gepropt'. Nog steeds snap ik niet echt de aansluiting van de omvormer naar de radio/boxen. Ik heb een focus 5deurs waar zou je dan de versterker op aansluiten? De voorste of de achterste boxen? Waar heb je het meeste effect?

    Ik ben een beetje bang dat ik er niet veel meer uitkrijg dan dat ie al was. De mijne speelt echt vet zeker ivg met een gelijkaardig Golfje of Astra. Ik vraag me af of het wel originele boxen zijn? Maar omdaar nu voor de volledige deur te verwijderen :? ...


    Nog tips/info?

    Alvast bedankt!!
     
  5. Alles is aan gesloten... behalve :roll: :

    - remote-kabel
    - de kabeltjes van de omvormer
    - de 10mm² voedingskabel


    Is het normaal waneer je massapunt in de koffer verbind met de corroserie (plaat waarin reservewiel ligt) géén contact geeft?


    TitaniuM
     
  6. zorg wel dat je het punt op de carrosserie goed kaalschuurt, dat je echt op puur metaal zit, dit geeft het beste contact!
     
  7. Ok zal ik doen :wink: . In feite kan ik nu controleren of de versterker wel degelijk werkt niet? Omdat ik denk dat ie niet werkt. Dus al als ik de 12V remote en GND aansluit zou ik toch het Powerlampje zien branden?

    Ik heb geen pinnetjes om de radio eruit te halen, een vriend van me wel maar die kan nu niet langskomen :? . Waar zou ik de remote kunnen halen zonder de radio te verwijderen? Het is gewoon om te testen.
     
  8. Je kan gewoon je +12volt kabel ook op je remote aansluiten.
    Hoeft maar een heel dun kabeltje te zijn vanaf de + van de versterker naar de remote aansluiten.
    Als je alles goed aangesloten hebt gaan de lampjes op je versterker branden.
    De omvormer kan je het beste vanaf je achterspeakers pakken.
    Laat maar even weten als je radio eruit is. Ik heb zelf een focus uit 99. lijkt mij dat de kleurcodes het zelfde gebleven zijn. Kan straks wel even kijken voor je wat de achterspeakers zijn(Links rechts + en -)
     
  9. Dit is het schema vanaf de werkplaats cd-rom.
    De kleuren staan erop als afkortingen.
    Bestudeer het goed. dan kom je er wel uit.
    Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Ik wilde net eens proberen maar ontdenkte iets vreemds.
    Als ik met een multimeter de ene pin aan het massapunt hou en dan met de andere de GND/remote of 12V van de versterker dan maakt deze contact :? ! Met andere woorden kortsluiting toch?

    Help!
     
  11. Als ik jou begrijp: multimeter zwarte pin op massa punt van de auto. en de rode pin op 1 van de 3 aansluiting van je versterker, maakt hij al contact?
    Hoeveel volt geeft hij dan aan?
    Heb je de kabel al aangesloten op je accu en op je versterker?

    Hier een schema hoe je de versterker moet aansluiten.
    Wel een zekering plaatsen bij je accu, dan ben je altijd safe
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Het is gewoon met de "doorbeltest" de voedingskabel is nog niet aangesloten aan de batt. Zou zeker korstluiting moeten zijn.

    Raar dat ik bij gelijk welk punt een verbinding heb :?
     
  13. Thx voor de schema's.

    net ff gemeten: als ik met de multimeter de ene pin op de gnd van de versterker hou en de andere op remote en dan op 12V (niet aangesloten) dan heb ik uiteraard geen verbinding.

    Indien ik daarna de gnd van het chassis aanraak en dan vervolgens weer de Remote en 12V (wat een doorverbinding is) dan heb ik WEL ! contact.
    Het is 0.55Volt. Rare bedoeling :?
     
  14. Denk je dat je sluiting hebt op je +kabel? misschien dat er een snee in is gekomen tijdens doortrekken en dat hij nu contact maakt met je carrosserie. of dat hij bij je accu los ligt ergens tegenaan?
    Als een kabel los ligt zonder contact te maken met massa of +, dan kan het zo zijn dat er een magnetisch veld plaatsvind. dit is waarschijnlijk die 0.55volt.
    Kan geen kwaad. gewoon eerst de plus aansluiten op je versterker, dan op de accu. als laatste verbind je de massa kabel vanaf de carrosserie naar je versterker. hierbij kan je even 1 malig een vonk krijgen(dit is heel normaal en niet schadelijk)
     
  15. terug van weggeweest :P De buren denken dat ik zot ben van het weg en weer geloop :P . Als ik dus de massa aanraak en dan de 12V (die dus niet aangesloten is) heb ik contact maar na 4sec is die weg.

    Aansluiten op batt en proberen?
     
  16. Moet goed gaan!
    Je hebt wel een zekering bij je accu neem ik aan?
     
  17. ja heb een zekering zitten :) Ik ben wel een beetje bang van elekticiteit , heb er nochtans voor gestudeerd maarja :P . ff gaan proberen!

    Voor die remote mag ik toch een brugje leggen van de 12V he?
     
  18. Ja, dan kan je hem testen, en blijft hij dus altijd aanstaan.
    Als het werkt kan je er voor kiezen om hem op de remote(ant. rem) van de radio aan te sluiten, of via het contact.

    Ik studeer zelf elektrotechniek. opzich wel leuk. Vroeger was ik ook altijd beetje huiverig. maar na aantal auto's voorzien te hebben van goed geluid zijn we daar voorbij:P
    Suc6
     
  19. Hartstikke bedankt! versterker werkt zonder vonken :lol: .
    heb ook electrotechniek gestudeerd en dan verder gedaan voor graduaat maar na een jaartje gestopt omdat het studentenleven me teveel werd :wink: Maar heb het nooit graag gedaan :D .

    Ik ga even de decoupeerzaag halen voor een voorlopig kistje te maken :D . Nog eens bedankt!!!
     

Deel Deze Pagina