Gisteravond de wekker gezet want moest me vanmorgen 10 uur melden bij Michael (MichaelRally). Had uit Engeland een stijvere motorsteun en bougies van de RS2 laten komen en die wilde hij wel installeren voor me. Eerst de auto maar's opgekrikt, chassis is zo stijf dat zelfs het achterwiel los kwam: Aardige vent hoor die Michael maar zo sta je met hem te praten en zo... Dit kwam onder de auto vandaan: Een imho te slappe motorsteun die vervangen is door deze: Geinstalleerd: Hier ben ik nu dus van af: http://www.youtube.com/watch?v=ja_L_IJ1aaw Auto trilt stationair en volgas iets meer maar niet storend. Heb nu iig niet meer het idee dat eerst de motor vertrekt en dan pas de auto... En als ik nu op volle snelheid van het gas afga voel ik de motor niet meer naar voren schieten. Voelt veel prettiger aan nu en een bijkomend voordeel is dat de auto veel soepeler schakelt niet niet meer zo "kloinkt" in de eerste 3 versnellingen. Ander ding wat me mateloos irriteerde is dat de auto zoop en dat ie plofte als ik bij lagere toeren vol op het gas ging. Had zelf de MAF al vervangen, de meeste sensors schoongemaakt maar dat mocht niet baten. Kreeg op het engelse forum de tip om de afstand tussen de bougie contactpunten te verkleinen omdat de kans bestond dat door de hoge druk de vonk wegsloeg (oid..). Heb omdat de engelse pond zo laag staat meteen maar voor 55 euro nieuwe RS2 bougies besteld. Die kunnen oa meer warmte hebben en als ze goed zijn voor de RS dan zijn ze zeker ook goed voor een getunede ST. Hersenpan gelicht: De onderste vervangen voor de bovenste: Heb de auto nog niet echt kunnen testen, merkte qua rijden dan ook niet echt een verschil maar was hier wel heel blij mee: Normaal verbruik als ik 100 reed was zo'n 1 op 10, vanmorgen op weg naar Michael 1 op 11 nadat ik gisteravond de ECU had gereset. Wat ik nu verbruik is wat de auto verbruikte voor de laatste service beurt. Vermoed dat 1 van de bougies niet helemaal ok is, hoorde m'n motor ook over de radio sinds de garage de bougies had vervangen. En omdat dit een "mijn focus" topic is nog wat foto's van de auto: Nogmaals dank Michael dat je dit verwende kind zo snel wilde helpen...
Rob, Ik moet zeggen dat ik dit een erg interessante mod vind, zelfs als er spraken is van een kleurloze auto Even zonder dollen dat verbruik is wel erg opvallend, ik ben benieuwd of dat lager blijft dan dat je tot nu toe gewend bent.
Hele mooie ST! Ik zie dat je de mistlamphouders ook in kleur hebt mee gespoten, dit lijkt me ook wel iets om bij mijn eigen MK1 te doen.
Super mod weer Rob de motorsteun. Heeft Michael toch weer mooi voor elkaar gekregen. Mooie foto's verder rob
mooie updates Rob geeft dat echt zoveel verschil die andere motorsteun? voor de rest super ST! Gr Danny
Door de trilling voelt de auto lekker sportief aan. Heb niet veel gereden, van de week maar's een paar uur in de file staan en kijken of dat sportieve een beetje uit te houden is.
Hoi rob graag gedaan hoor vondt het ook zeer leuk om aan jouw auto te mogen werken, is toch net weer iets anders dan aan je eigen auto werken( 1 cilindertje meer) lol hihihihihihi en ja ik ken dat met dat verwende kind!!!!!!!! zo zijn er wel meer als ze iets nieuws hebben dat het snel gemonteerd moet worden hahahahahhahahah. ik ben ook benieuwd hoe de auto nu reageert op het plotseling gas geven of deze dan wel weer goed van zijn plek af komt of dat hij nog steeds iets in wil houden
mooi hoor! Die motorsteun is sowieso stugger dan je oude simpelweg omdat het een nieuwe is, maar daarnaast kan je op de foto al zien dat het wel MOET helpen! Toppie update hoor!!
Mooie mods, Rob. Hoe bevalt de nieuwe motorsteun in dagelijks gebruik? Ik heb er ook over gedacht, maar zit niet echt te wachten op de trillingen waar jij het over hebt.
Het rubber begint al zachter te worden dus de echt zware trillingen zijn eruit. Als de auto wat warmer is dan is het nog amper te merken.
Bedankt voor de info. Het overmatig bewegen van de motor vind ik behoorlijk irritant. Dus misschien deze steun maar eens op mijn verlanglijstje zetten.