1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoog verbruik benzine

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FORDFOFO2, 18 apr 2018.

  1. Heren/dames monteurs, kan het hoog benzine verbruik ook liggen aan de gasklepsensor, en of temperatuur sensor, hoe kun je dat meten.
    Bij mijn focus staat de temperatuur meter na 3a4 km al op de helft, hoort dit zo snel te zijn.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  2. Is vrij normaal. Volgens mij.

    Mijn fofo 2 1.6L heb de temperatuurmeter ook binnen 4 km op een 88/89 graden staan.

    En wat noem je een hoog verbruik?
    Ik vind mijne ook wel hoog met gemiddelt 1 liter op 11 km maar heb dan ook wel een zware voet[emoji23]

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  3. Voor een benzine vind ik dat geen vreemde afstand. De Focus 3 is zelfs binnen 1km vaak al op het midden.
     
  4. Ik vind 518 km met 48 ltr toch wel erg hoog, aangezien mijn vorige focus uit 2006 680 km haalde met 49 ltr, ik vind dat ik echt geen zware voet heb, rij al bij 60 in zn 5e versnelling om het verbruik te drukken.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  5. Ik heb een fase 2 teller in mijn auto laten zetten en daarmee kun je wel mooi het actuele verbruik bekijken.

    Wat mij wel is opgevallen is dat je met snel wegrijd naar +/- 4,5km per liter gaat.

    En wanneer ik rustig wegrijd dan zit die op +/- 5,5km per liter.

    Maar ja met rustig wegrijden/optrekken naar zeg 100km/u duurt het langer voordat je op die snelheid zit.
    Dus geloof niet dat daar de gewenste besparing is te behalen.

    Maar zou verder ook niet weten hoe je zuiniger kunt rijden.


    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  6. @JW
    Weet jij misschien wat?

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     

  7. Persoonlijk vind ik dit verbruik niet schrikbarend. Ik heb zelf zo'n 6,5 jaar met een Focus 2 met 1.6 Duratec (100 PK) motor gereden en mijn gemiddelde verbruik over deze periode was 1 op 11. Bij veel snelwegkilometers en constante snelheden rond de 110 KM/H was 1 op 15 mogelijk maar daarboven nam het verbruik zeer snel toe. Met volle belading en snelheden van rond de 150 KM/H kwam ik vaak niet verder als 1 op 6 (Ik heb mijn tank weleens in 300 KM leeg gehad).

    Persoonlijk vind ik 60 KM/H in de 5e versnelling niet bepaald een goed idee. De 1.6 Duratec houd wat vermogen en koppel betreft nou niet bepaald over bij een relatief zware auto als de Focus 2. Om toch relatief vlot met het verkeer mee te kunnen komen heeft Ford de versnellingsbakverhoudingen zo gekozen dat het toerental van de motor vrij hoog ligt. Bij 60 KM/H in de 5e versnelling heeft de motor het simpelweg behoorlijk zwaar (vergelijk het met fietsen in een te hoge versnelling, dat vinden je knieƫn ook niet fijn). Doordat de motor het dan behoorlijk zwaar heeft gaat deze ook aanzienlijk meer brandstof verbruiken.
     
    StephenV vindt dit leuk.
  8. De mijne een focus 2.1 gebruik gemiddeld 1:11 inde buurt 1:10 op de snelweg 1:13
     
  9. Ik doe ongeveer 1:12. Maar ben dan wel een vlotte doorrijder.
     
  10. Ja de motor moet en mag zo snel warm worden. Je hebt niks verteld over hoe hoog je vrandatof verbruik is. Dus daar is moeilijk iets over te zeggen.

    Ik kan 1op10 rijden maar ook 1op14 over de zelfde route. Ligt aan het optrekken.


    Als ik wil en rih cobstant snelweg zo rond de 110 a 120 met stukke van 80. Dan kan ik met een tank 1op16.1 halen

    Een 1.2l 3cil met turbo kan dan 1op17rijden
     
  11. Ik rijd inderdaad ook bijna alleen snelweg rond 110km/u en ik haal 1:15 op een complete tank (record is 6.1 = 1:16.3). Als je inderdaad harder gaat rijden, dan gaat het verbruik snel omhoog.

    Dus het ligt aan je rijstijl. Als je rustig optrekt en niet hard rijdt dan 110km/u dan is 1:10/1:11 erg slecht.
     
  12. Lijkt me heel normaal, auto weegt 1.200 kg leeg + bestuurder + brandstof + eventueel trekhaak = al gauw zo'n 1.350 kg in totaal en de carrosserie is nauw niet bepaald het voorbeeld van een stroomlijn (i.v.m. luchtweerstand) Cx-waarde, waardoor het brandstofverbruik met toenemende snelheid zeer sterk toeneemt (cx tot de macht 2 in de formule)! De Focus 1 heeft in dit verband gunstiger waarden, namelijk 1.050 kg leeg en een gunstiger Cx-waarde!
    Wat ik hoorde bij het bedrijf waar ik gewerkt heb ligt de waarde voor de FoFo 2 ergens tussen de 1:8 (veel stad verkeer) en 1:12 (meer doorgaande wegen en snelwegen)! Daarbij is het verbruik natuurlijk sterk afhankelijk van de rechtervoet en de rij- en weersomstandigheden! Mijn laagste verbruik heb ik gerealiseerd in Polen, met heel veel 90 km per uur in de vijfde versnelling en lange afstanden 200/300 km, kwam op 1:17 het laagste ooit behaald was 1:7 met alleen korte stadritjes 2/3 km in de winter!
     

Deel Deze Pagina