1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoog olieverbruik

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Bugs, 30 mei 2007.

  1. Geen idee waar SE voor staat, ik heb zelf een Focus met de knipperlichten in de bumper. Op het Moterblok staat alleen S.
    Op een Fase 2 staat er SE op het blok en ziet er ook een tikkie anders uit. Ik denk inderdaad gewoon een tweede editie !
     
  2. Dan hebben we dus een nieuwer model motor dan erin zat. Da's tof :)

    PS) Foutje van mijn kant. Onze Wagon heeft uiteraard wel knipperlichten in de bumper.
     
  3. Ik vond dat al vreemd ja :wink: op je Avatar zitten er inderdaad wel knippers in de bumper :lol:

    Wel grappig een Fase 2 Blok in een Fase 1 lekker uniek ! :D
     
  4. Wij houden wel van apart. :wink:

    Hij moet natuurlijk niet zo apart zijn dat ie met een nieuwe motor niet kan rijden.
    Da's wel uniek maar dat hebben we toch liever niet .... LOL :D
     
  5. Zijn volgens mij de zelfde blokken, zelfde Boring en Slag, alleen is het motor management iets anders dacht ik en dus ietsje zuiniger. Maar goed, een nieuw blok zal altijd zuiniger zijn dan een afgetrapte olieschuit...

    Hoe dan ook, je bent er mooi op vooruit gegaan!
     
  6. Zuiniger is goed....... :)

    De dealer belde net weer.
    Het is normaal dat de motor zo warm wordt, zolang ie maar niet kookt.....

    Volgens mij is het niet normaal dat de ventilator niet afslaat en dat de naald van de temperatuursmeter tegen het rode vlak staat bij 120.
    Ze gaan er naar kijken.

    Wordt vervolgd.
     
  7. Nee, de meter moet in het midden blijven. klinkt als een stukje koeling dat niet goed gaat...

    of een kaduke sensor of thermostaat.
     
  8. Dat had ik dus ook.
    De werkplaatschef zou er dit weekend zelf mee gaan rijden.
    Ik rij al 32 jaar auto, en de enige keren dat ik meemaakte dat de temperatuursmeter van een auto tegen het rode vlak aan ging was er iets mis met de koeling.

    Ze waren ook een beetje boos dat ik vroeg om een raparatiebon van de motorwisseling. Dat is een kwestie van goed vertrouwen......

    Nu heb ik helemaal niets tegen de werkplaatschef die mij steeds te woord staat, dat is een hele aardige vent waar goed mee te praten valt. Ik heb hem dan ook uitgelegd dat het beslist niet tegen hem is gericht, maar dat ik het op papier wil hebben gezien de hele geschiedenis.

    Dit topic is al vier pagina's lang...... het lijkt wel een soap. :?

    Bedankt voor jullie meedenken trouwens, heb ik tenminste niet het gevoel dat het aan ons ligt.
     
  9. ik hoop dat ook de problemen nu weer goed worden opgelost..

    want het gaat niet echt vlot zo of wel ..

    warmlopen bij een nieuwe motor is niet goed iig ..


    succes en ik lees het wel weer..

    en trouwens .. zoals 2 pagina's eerder stond..

    rivisie motor vind ik een motor die uit elkaar is geweest.. gecleand bemeten en met nieuwe onderdelen..
    en geen ruilmotor ongeacht of het een "crashmotor" of niet is..

    want wat je hebt bij een ruilmotor..
    toyota heeft in een serie verkeerde materialen toegepast waardoor ook olieverbruik optreed.. dna gaat de motor eruit .. en een ruil erin..
    en de "verbruikende" motor terug naar de manufacturer en dan wordt deze weer gereviseerd en voorzien van nieuwe onderdelen daar waar nodig..

    gr roel
     
  10. Ik heb ook Google even gebruikt op koelproblemen.
    Het zou een kwestie van lucht in de leiding kunnen zijn.
    Ik wacht wel af waar ze mee komen volgende week, we zitten niet zonder vervoer tenslotte.
     
  11. We rijden nu op de snelweg richting Rotterdam. Alles lijkt nu weer okee met de auto :D
    Ze hebben de thermostaat vervangen.
     
  12. Fijn! Dat is mooi om te horen!

    Nog een hoop veilige en vooral zorgloze km's toegewenst!
     
  13. De naald van de temperatuurmeter staat weer keurig in het midden en blijft daar nu ook. De ventilator slaat ook weer af.
     
  14. Gelukkig dat het nu weer over is.

    Steeds die problemen is ook niks aan.Veel succes Met de auto nu ,en veel veilige km's en hopen dat het nu afgelopen is met de problemen.

    :woohoo:
     
  15. Bedankt, dat hopen wij ook. :D

    We hebben 'm vanmiddag even vertroeteld. Volle tank, wasstraat met wax, van binnen opgeruimd en afgestoft. Hij kan er weer tegen :D
     
  16. zo te zien eind goed al goed :thumbup:
    heel veel veilige en plezierige km's toegewenst :sturen:
     
  17. mag nu ook wel jullie hebben genoeg sh.. gehad en je weet altijdt positief (proberen) te blijven helpt wel
     

Deel Deze Pagina