Ik zie jou gegevens van de accu. Ik heb een paar weken geleden mijn accu vervangen en daar zat toen een Ford accu in met 82Ah en 700A. Ik mag aannemen dat de Focus 1 en 2 dezelfde accu gebruiken voor de 1.8 TDCi.
Je zegt dat je startmotor nog goed lijkt, maar het komt vaak voor dat er slijpsel in komt door slijtage van het dmv. Dit gaat zeer geleidelijk en merk je dus niet. Even afhankelijk van de kilometerstand zou he kunnen overwegen om een nieuwe te plaatsen. Moeilijk starten bij een 1.8 diesel is vaak een combinatie van onderdelen. Accu Startmotor Gloeipluggen Nokkenas sensor Krukas sensor Verstuivers/brandstofpomp/imv klep Egr die niet goed sluit Brandstofslang waar lucht in komt Brandstoffilter verstopt Het kan een combi zijn van alle bovengenoemde zaken. Veel succes met de puzzel Je zal gewoon stuk voor stuk delen moeten vervangen of uitsluiten (en doe geen aannames)
Dat klopt. Maar bij temperaturen boven 8 graden start hij goed. Bij temperaturen onder 8 graden start hij steeds slechter. Wel vreemd, ik heb gisteren olie en oliefilter vervangen. En vanmorgen bij rond de 0 graden starte hij bijna gelijk. Laat ik nu altijd het gevoel hebben gehad dat olie vervangen niet zoveel te maken heeft met het starten.
Ondanks dat de auto vandaag goed wilde starten bij een lage temperatuur ga ik wel het volgende doen. Eerst brandstof filter. Eventueel later nieuwe gloeipluggen. Die ik weliswaar al in huis heb maar nog niet ga plaatsen. Daarvoor wil ik even 2 dagen de auto niet nodig hebben.
Dat komt misschien nog wel voor de gloeibougies. Alleen welk merk... Bolk lijkt me niks, valeo is weer keer zo duur. Er tussen zit nog een erk voor 127 euro.
Ik heb er 4 van NGK liggen. Maar ik moet nog efkes bekijken welke volgorde ik ga doen. Kans is aanwezig dat ik de startmotor zelf ga voorzien van nieuwe koolborstels en schoonmaken. Als dat niet voldoende is kan ik altijd nog een startmotor voor 120 euro kopen.