2.5i 20V 305pk Hoe word benzine druk geregeld

Discussion in 'Performance' started by twan, Oct 7, 2013.

  1. Weet iemand hoe bij een RS de benzine druk wordt geregeld???
    Is dit mechanisch of electrisch????
    Op de inspuitgallerij zit wel een sensor maar is voor temp te meten volgens mij...
    Ik heb al een andere zwaardere benzine pomp en moet weten hoe dit bij een rs geregeld wordt ivm wel of niet al monteren...
    thanks alvast
     
  2. Ik weet het niet maar ik denk dat Harrie, [MENTION=16]Johoo_NL[/MENTION] het wel weet.

    Grote plannen Twan :?:
     
  3. #4 Johoo_NL, Oct 7, 2013
    Last edited by a moderator: Oct 7, 2013
    Benzine druk op de RS is mechanisch geregeld, maar kan niet veranderd worden.

    Je kan zonder problemen een andere (zwaardere capaciteit) installeren. De ECU past zichzelf aan.

    Hoe dit bij de Verhoeven map is geregeld weet ik niet. Ik weet namelijk dat je 2 verschillende pompen hebt, meer druk of meer capaciteit.

    Ik weet dat Mountune een map heeft specifiek voor de RS500 pomp.

    Bij Superchips kun je een map krijgen voor de RS500 pomp of voor een andere grotere pomp, terwijl het allebei een stage4 map is.

    Ik weet ook dat JWR gemodificeerde RS500 pompen verkoopt met een door hun aangepaste verhoogde flow.
     
  4. Is een zwaardere pomp ook in een ST te beunen? En wat doet dit met het vermogen?
     
  5. Heb nieuwe pomp gekocht en wil die monteren natuurlijk.. zit nu aan de max van de orginele pomp..
    Met grotere pomp is er meer uit te halen......
    Druk en opbrengst zijn vaak hetzelfde.. de pomo leverd veel meer liter benz per minut waardoor dus ook de druk oploopt... tis net hoe ze het omschrijven...
    Maar de pomo is gewoon een standaard model pomp zoals in een mx5 en subaru en evo en vele andere modelen.... losse pomp kost 150 euro ipv dik 1000 wat ford vraagt of nog meeer zelfs...
    Wil op een 430 pk uitkomen..... waarom... tja een afwijkking die ik heb helaas
     

Share This Page