Ik heb een hele tijd geleden een orginele achteruitrijcamera ingebouwd in mn Fiesta MK7.5 (vorige auto) met voor het grootste deel orginele onderdelen maar heb een afgeschermde kabel van de klep naar voren getrokken. Weet iemand van jullie hoe dit in de orginele bedrading van Ford zit? Als ik in de orginele connectoren kijk zijn bijvoorbeeld de VID+, VID- en shield als aparte kabel in de connector (wat natuurlijk logisch is) maar in de bedrading (wire loom) verderop lijken ze ook gewoon als losse kabels verder te lopen of zie ik dit verkeerd? grtz
Als ik zo lees heb je soort industriele can kabel. Dat is een twisted 2 wires met shielded buitenkant. Echter vid + en vid - dan is het min of meer een rca stekker. Die twee komen aan bij je scherm allebei op elke een eigen pin. Shield is dan puur om alle storingen die onderweg opgepakt kan worden weg te vloeien naar de massa. Zo heb je heldere beeld. Anders krijg je meer/sneller ruis. Dus verhaal kort te maken, is het rca kabel met extra uitwendige shield tegen storingen
Heb het antwoord inmiddels gevonden door een kabelboom iets verder te ontdoen van de (textiel)tape. Zoals @trucker0werner al zei:... in de connectoren gaan altijd enkelvoudige draden met kleurcodering dus in het geval van een video-signaal 3 losse kabels; de VID+, VID- én de afscherming iets verderop in de kabelboom gaan deze over (gesoldeerd+krimpkabel) naar een twee-aderige kabel met afscherming. De afscherming krijgt dan dus ook een aparte pin in de connector Ik dacht dat dit problemen op zou leveren omdat de afscherming dan niet helemaal over het geheel is maar schijnbaar valt dat mee. In de Fiesta was de afscherming bij het scherm ook nergens op aangesloten overigens