2.0i 16V 145pk Hoe krijg ik mijn motor lui?

Discussie in 'Performance' gestart door vinnie50, 20 dec 2011.

  1. Er speelt wel meer dan vervuiling. Alle bewegende delen staan onder bepaalde krachten die verschillen per toerental en snelheid. Dode dingen die bewegen passen zich op elkaar aan (werken op elkaar in), in die zin "leeft" het wel.

    Zo kan het zijn dat een motor die vrijwel nooit boven de 2500tpm komt niet op een goede manier slijt en letterlijk lui wordt omdat alles minder soepel gaat dan het zou moeten. In het hogere toerengebied zal je dit minder merken omdat er zoveel pk's worden geproduceerd dat de weerstand relatief klein is in verhouding met het aantal pk's. Met name in het lagere toerengebied reageert een luie motor slecht. Lui en minder vermogen bij een bepaald toerental is naar mijn idee synoniem.

    Verder heeft de manier van rijden per definitie invloed op de manier waarop de zuiger en cilinderwand slijt.
     
  2. :rock:
     

Deel Deze Pagina