1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe bouw je MK2 Xenon koplampen in een MK2 Zonder Xenon?

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door Frank-Orchamps, 10 mrt 2009.

  1. Je hoeft alleen 1 massadraad er bij te maken, dan werkt de xenon. Hoogteregeling is eigenlijk niet werkend te krijgen. Het motortje is totaal anders en ook de aansturing (automatisch). Ik heb het motorje van een halogeen in de xenonmamp gezet en dit werkt. Is wat prutswerk maar dan heb je wat;).
     
  2. Voel ik daar een how-to aankomen, kolere? :mrgreen:

    Nog een ander praktisch vraagje: hoe stel ik de lampen af nadat ik de xenon werkend heb gekregen? Aangezien de hoogteverstelling dan niet werkt...
     
  3. Ik sta open voor praktische hulp :mrgreen: Als iemand wil helpen hiermee, graag een PBtje naar mij :D
     
  4. #45 kolere, 23 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2011
    Ik ben zelf niet meer in het bezit van de xenon's (had geld nodig tijdje terug omdat de verstuivers lekte). Maar het is echt heel erg simpel als je twee stekkertjes hebt. Ik kon toen die stekkertjes niet krijgen dus heb maar wat gemaakt om dit op te lossen, dit was voor mij nog het moeilijste.

    1 Je knipt de massa door.
    2. Pakt een platte man en vrouw connector.
    3. Doet de vrouw op de kabel.
    4. Doet in de man het stukje dat afgeknipt is en een nieuw kabeltje. Tape het geheel waterdicht.
    5. Doe op het nieuwe kabeltje het gekochte stekkertje.
    6. Plug hem op de goede plaats (uit mijn hoofd 8).

    Dit nog een keer doen voor de andere unit.

    Het is ook makkelijk te testen.
    1. plug een kabel in bijvoorbeeld plaats acht.
    2. andere eind op een massapunt.
    3. doe xenon aan, werkt het dan weet je of werkt.
     
  5. Dank voor de heldere uitleg! :) Dat met die massa-draad op punt 8 snap ik, dat zou idd vrij simpel moeten zijn. Maar hoe heb je dat gedaan met de hoogte regeling?
     
  6. Dat was nogal een gedoe. Je moet eerst de motortjes uit je xenon unit slopen. Dan de de halogeen morotjes erinplaatsen en de draden op de goede plek in de stekker stoppen (de plek weet ik niet meer, moet je even bij de dealer een printje halen van de draden in de stekker). Daarna moet je ze in stand nul zetten en ze af laten stellen bij een garage.

    Je kan het ook niet doen, dan kan ze handmatig laten afstellen, alleen kan je ze dan niet meer naar beneden afstellen.
     
  7. Ik ga binnenkort de hoogteregeling werkend maken met de halogeenmotortjes. Daar zal ik dan wel een howto van maken.
    Eerst even de engelse units kwijtraken en dan de EU versie aanschaffen.
     
  8. Die How-To heb ik volgens mij al gemaakt ;) en die engelse units kun je toch met een handel naar EU zetten???
     
  9. Was gedaan, maar lichtbeeld was nog altijd nie echt goed
     
  10. Das best raar. Wat klopte er niet dan aan het lichtbeeld?
     
  11. Linker lamp bleef naar links schijnen ipc een vlakke lijn.
    De hoogte regeling die jij een howto voor hebt gemaakt is voor de afl lampen. De xenon units werken niet omdat die voor automatische hoogteregeling gemaakt zijn. Zitten dus verkeerde motortjes in en de bedrading moet iets aangepast worden.;)
     
  12. Ben heel benieuwd Robert :mrgreen: Als het je lukt, kun je die van mij er niet direct achteraan doen? :mrgreen:
     
  13. Volgens mij moeten we dan er maar een meeting van gaan maken:D
     
  14. Ik heb ook een set OEM xenon koplampen klaar liggen om om te bouwen. Tevens heb ik een set halogeen koplampen om de benodigde onderdelen uit en af te halen.
    [​IMG]
    Maar....:oops: Ik heb geen idee wat ik waar moet aanpassen. :shrug:

    Kan iemand mij aan de hand van de onder staande foto wegwijs maken. Zodat ik weet wat ik waar moeten aansluiten, omzetten en aanpassen.

    De foto's staan hier in klein formaat, maat zijn 'klikbaar', zodat de originele 12Mpixel foto naar voren komt.

    1) Halogeen links
    [​IMG]

    2) Halogeen rechts
    [​IMG]

    3) Halogeen rechts
    [​IMG]

    4) Halogeen rechts
    [​IMG]

    5) Xenon links
    [​IMG]

    6) Xenon links
    [​IMG]

    7) Xenon links
    [​IMG]

    8) Xenon links
    [​IMG]

    9) Xenon rechts
    [​IMG]

    10) Xenon rechts
    [​IMG]

    11) Xenon rechts
    [​IMG]

    12) Xenon rechts
    [​IMG]

    13) Xenon rechts
    [​IMG]
     
  15. Mis je bij links nou de lamp+ballast of lijkt dat zo?
    En je hoogte verstellingsmotoren zijn ook anders.
    Als je die kan over zetten en vervolgens de draden in je xenon lamp exact zo kan routen als in je halogeen lamp (dus zelfde pinnetjes) dan ben je een heel eind denk ik zo.
     
  16. De ballast zit onder de koplamp-unit. Wat ontbreeks is de lamp zelf. Dit type (D1s) heeft een een 'box' als basis.
    [​IMG]
     
  17. Je zou voor de aarde een extra punt moeten maken op 8 in de stekker,die op je auto zit.
    Heb jij 7 punten bedraad,dan moet erop 8 een extra punt of alle punten,bedraad,dan is de aarde niet nodig,want heb je hem al.
    Wil je ze nog verstelbaar maken,dus met de hoogte verstelling in de auto,moet je Rknol aanschieten,deze heeft ze ook zo werkend gekregen met de hoogte verstelling.

    Want de hoogte verstellingen van de halo lampen moeten overgezet worden,en van de xenon gedemonteerd worden.

    Of dutchguy een pb sturen,die heeft de mijne gedaan.
    Of naar rknol.
     
  18. I see, is dat de starter ofzo?
    Enniewee, ik zou kijken of de stelmotoren 1 op 1 over te zetten zijn (qua mechaniek hetzelfde dus) en dan je draden aanpassen zodat je xenon lampen hetzelfde bedraad worden als je halogeen. Je kan immers goed je halogeen lampen aansturen ;)
     
  19. En branden de lampen ??????????
     

Deel Deze Pagina